Citroën DS3 1,6 THP Sport Chic vs Alfa Romeo MiTo Quadrifoglio Verde - wybuchowa para [test autokult.pl]

Ten artykuł ma 3 strony:

Citroën DS3 1,6 THP Sport Chic vs Alfa Romeo MiTo Quadrifoglio Verde — dane techniczne

Testowany egzemplarz: Citroën DS3 1,6 THP Sport Chic Alfa Romeo Quadrifoglio Verde

Silnik i napęd

Układ i doładowanie: R4, Turbodoładowanie R4, Turbodoładowanie
Rodzaj paliwa: Benzyna Benzyna
Ustawienie: Poprzecznie Poprzecznie
Rozrząd: DOHC 16V DOHC 16V
Objętość skokowa: 1598 cm3 1368 cm3
Stopień sprężania: 11 9,8
Moc maksymalna: 156 KM przy 6000 rpm 170 KM przy 5500 rpm
Moment maksymalny: 240 Nm w zakresie 1400–4400 rpm 250 Nm przy 2500 rpm
Objętościowy wskaźnik mocy: 97,5 KM/l 121,4 KM/l
Skrzynia biegów: Ręczna, 6-biegowa Ręczna, 6-biegowa
Typ napędu: Przedni (FWD) Przedni (FWD)
Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane Tarczowe, wentylowane
Hamulce tylne: Tarczowe Tarczowe
Zawieszenie przednie: Kolumna typu McPherson Kolumna typu McPherson
Zawieszenie tylne: Belka skrętna Belka skrętna
Układ kierowniczy: Zębatkowy, wspomagany Zębatkowy, wspomagany
Średnica zawracania: 10,2 m b.d.
Koła, ogumienie przednie: 17" 205/45 R17 18" 215/40 R18
Koła, ogumienie tylne: 17" 205/45 R17 18" 215/40 R18

Masy i wymiary

Typ nadwozia: Hatchback Hatchback
Liczba drzwi: 3 3
Współczynnik oporu Cd (Cx): b/d b/d
Masa własna: 1240 kg 1145 kg
Stosunek masy do mocy: 7,9 kg/KM 6,7 kg/KM
Długość: 3948 mm 4063 mm
Szerokość: 1715 mm 1720 mm
Wysokość: 1458 mm 1446 mm
Rozstaw osi: 2452 mm 2511 mm
Rozstaw kół przód/tył: 1465/1467 mm 1483/1475 mm
Pojemność zbiornika paliwa: 50 l 45 l
Pojemność bagażnika: 285 l 270 l

Specyfikacja użytkowa

Ładowność maksymalna: 432 kg b.d.

Osiągi

Katalogowo: Katalogowo::
Przyspieszenie 0–100 km/h: 7,3 s 7,5 s
Prędkość maksymalna: 214 km/h 219 km/h
Zużycie paliwa (miasto): 9,4 l/100 km 8,1 l/100km
Zużycie paliwa (trasa): 5,1 l/100 km 4,8 l/100km
Zużycie paliwa (mieszane): 6,9 l/100 km 6 l/100km
Emisja CO2: 155 g/km 139 g/km
Test zderzeniowy Euro NCAP: 5 gwiazdek 5 gwiazdek

Cena

Testowany egzemplarz: 90 900 zł ok. 105 000 zł
Model od: 59 950 zł 48 900 zł
Wersja silnikowa od: 82 900 zł 87 500 zł

Zobacz również: Jak działa asystent pasa ruchu i aktywny tempomat?

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Testy samochodów:

BMW 750d xDrive M-Sport kontra Audi A8 4.2 TDI quattro - test BMW M4 Cabrio - test Nowy Opel Astra OPC GTC (2014) - test Renault Captur 1,5 dCi 90 Intens Energy - test Volkswagen California Beach 2.0 TDI BiTurbo DSG - test Audi A3 Cabriolet 1,8 TFSI S-Tronic Ambition - test Toyota Aygo X-Cite - test BMW Z4 E89 sDrive35is M-Sport - test Nowe Audi A6 3,0 TDI BiTurbo i 3,0 TFSI - pierwsza jazda Nowe MINI Cooper S - test Mercedes-Benz Klasy E 350 BlueTec AMG 9G-Tronic (W212) - test Renault Master 165 dCi L3H2 - test Nowe Audi A7 3.0 TDI BiTurbo - pierwsza jazda Audi S1 Sportback - test Volkswagen Golf Sportsvan 1,4 TSI Highline - test Citröen C4 Aircross 1.8 eHDI 150 4x4 - test Mazda 3 Sedan 2,0 SKYACTIV-G AT skyPASSION – test Nowa Škoda Fabia (2015) 1,2 TSI 90 KM - pierwsza jazda Porsche Macan S - test Renault Clio Grandtour GT 120 EDC - test Škoda Octavia 1,2 TSI DSG Ambition - test wideo Opel Astra Sedan 1,6 CDTi vs. Renault Fluence 1,6 dCi vs. Škoda Octavia 1,2 TSI vs. Toyota Corolla 1,6 Valvematic - test Nowy Opel Corsa 1,0 Turbo & 1,4 Turbo - pierwsza jazda Nowy Peugeot 508 SW 2,0 HDI A6 (AM3) Active - pierwsza jazda

Popularne w tym tygodniu:

Suzuki Ignis 1.2 DualJet 4WD: wszechstronna alternatywa dla auta miejskiego BMW M240i xDrive: idealne dla amatora Nowy Hyundai i30 1.0 T-GDI: godny rywal Astry i Golfa