Koncerny podają nawet o 30 % zaniżone dane na temat spalania

Badacze z International Council on Clean Transportation twierdzą, że producenci podają zaniżone wartości średniego zużycia paliwa swoich aut. Dla kierowców to żadna nowość, ciekawie jednak prezentują się dane nt. różnic pomiędzy spalaniem deklarowanym a rzeczywistym.

International Council on Clean Transportation (ICCT, Międzynarodowa Rada ds. Czystego Transportu) to organizacja non-profit zajmująca się badaniami, która stawia sobie za cel poprawę wydajności zużywania energii w transporcie drogowym, lotniczym i morskim. Najnowszy raport ICCT dot. średniego zużycia paliwa i emisji dwutlenku węgla w samochodach.

Specjaliści organizacji poddali analizie dane nt. spalania niemal z 500 000 aut prywatnych i firmowych. Z badań wynika, że producenci w oficjalnych danych podają o 25 % niższe wartości nt. średniego zużycia w stosunku do faktycznych rezultatów. Dekadę temu rozbieżności pomiędzy prawdziwym spalaniem a deklarowanym przez wytwórców wynosiły 15 %.

Czy opłaca się jechać szybciej? [test autokult.pl]

Zastanawialiście się kiedyś, czy warto jechać szybko, spieszyć się, wyprzedzać na upartego, zwłaszcza że po wyprzedzeniu dwóch TIR-ów zostaje jeszcze kilkanaście i jeszcze kilkadziesiąt osobówek? Może lepiej dać sobie spokój i oszczędzić kilka litrów paliwa? Co się bardziej opłaca: jechać jak wszyscy czy pogonić?

ICCT twierdzi, że najwięcej za uszami mają niemieckie firmy segmentu premium. Najgorzej wypada BMW, które zaniża katalogowe szacunki o 30 %. Dalej są Audi (28 %) i Mercedes-Benz (26 %).

BMW odpowiedziało na rewelacje ICCT w sposób, w jaki można było się spodziewać. Bawarskie przedsiębiorstwo mówi, że badania dot. zużycia paliwa są ujednolicone dla wszystkich producentów, co ma umożliwić klientom łatwiejsze porównywanie spalania w poszczególnych modelach. BMW dodaje ponadto, że próby są dokonywane w kontrolowanych, laboratoryjnych warunkach, więc trudno się spodziewać, aby przedstawiały w 100 % realny obraz drogowej rzeczywistości.

Wtrysk sterowany mechanicznie a instalacja LPG — czy warto?

Mechaniczne układy wtryskowe występowały jedynie w silnikach benzynowych. Ponieważ wiele z aut z takimi jednostkami ma już swoje lata, kupuje je coraz więcej osób, którym zależy na taniej eksploatacji. A tania eksploatacja to w powszechnym rozumieniu montaż instalacji LPG. Jednak w tym przypadku to nie takie proste. Jak może się to skończyć? Jakie inne awarie trapią te ciekawe konstrukcyjnie układy?

Z drugiej strony Greg Archer, specjalista z dziedziny tzw. czystego transportu, twierdzi, że niemieckie marki bardzo mocno lobbują za tym, żeby nie wprowadzać żadnych zmian w testach mierzących spalanie paliwa. Parlament Europejski naciska, aby nowe procedury badawcze weszły w życie do 2017 r., jednak bardziej realną datą jest 2020 r.

Zobacz również: Porsche 911 Carrera GTS vs Mercedes-AMG GT S - porównanie dźwięku silnika

W porównaniu z producentami z Niemiec stosunkowo dobrze wypadają przedsiębiorstwa z Francji. W samochodach Renault, Peugeot i Citroën różnice wynoszą 16 %. W autach marki Toyota ten wynik był jeszcze lepszy – 15 %.

BMW 520d GT — ostatnia z miotu [test autokult.pl]

Coraz większa dostępność samochodów na świecie i coraz większe wymagania klientów stwarzają konieczność kształtowania przez producentów odpowiednich nisz. Wypełniają one nawet najmniejsze rynkowe luki, a następnie dzięki rosnącej popularności rozsadzają je do rozmiarów segmentu niczym zamarzająca w szczelinach woda. Dokładnie takim samochodem jest BMW serii 5 Gran Turismo, które drąży rynek od 2009 roku. W ostatnim czasie doczekało się mniejszych braci.

ICCT szacuje, że powiększająca się przepaść pomiędzy danymi katalogowymi i prawdziwym spalaniem kosztuje kierowców co roku ok. 300 euro. Badacze dodają, że nie można wszystkie zwalać na procedury badawcze, które pozwalają producentom intensywnie korzystać podczas testów z systemu start-stop czy zaklejać szczeliny pomiędzy elementami karoserii.

"Winny" jest także trend poprawiania wyposażenia standardowego. Coraz więcej kierowców ma w swoich pojazdach np. podnoszącą spalanie klimatyzację.

Źródło: Auto ExpressICCT

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Nowy model McLarena w 2015 roku [aktualizacja] Suzuki Wagon R+ z wadliwymi poduszkami powietrznymi Problem z hamulcami w Jaguarach XJ Poważna awaria silnika w 14 tysiącach samochodów Toyoty Range Rover Evoque Cabrio prawdopodobnie w przyszłym roku WEC 2014 São Paulo: triumf Porsche, mistrzostwo Toyoty Ciąg dalszy opery mydlanej Saaba Mark Webber nie pamięta swojego wypadku w Sao Paulo BMW 2 Active Tourer z napędem xDrive Tajemniczy muł testowy LaFerrari - będzie spider? Mercedes-Benz SL63 AMG World Championship 2014 Collector's Edition Chiny staną się głównym odbiorcą Volvo Wzmocniony Seat Leon Cupra Drogowe samochody McLarena nie dostaną silników Hondy Ford Ranger po kuracji odmładzającej [wideo] BMW przedstawia najdroższy lakier w swojej ofercie Jazda z pijanym kierowcą to gra o życie. Zagrasz? Potężna kraksa Marka Webbera w Sao Paulo! LARTE Design Range Rover Sport Winner - SUV po rosyjsku Tak Jay Leno dziękuje za milion subskrypcji na YouTube Znamy europejską cenę Corvette C7 Z06! Carlos Sainz Jr dołączył do Toro Rosso ABT Sportsline dla nowego Audi TT Podrasowane BMW X4 od Schnitzera dla policji

Popularne w tym tygodniu:

Polacy remontują i wzmacniają silniki w najdroższych klasykach Infiniti Q60 Project Black S może trafić do produkcji seryjnej Auto staje w płomieniach – jak nie pogorszyć sytuacji? Toyota przegrała w Le Mans przez pozdrowienie od innego kierowcy Porsche 911 GT2 RS zaprezentowane na E3 wraz z grą Forza Motorsport 7 Dramatyczny i nieprzewidywalny wyścig w Le Mans Aktualna mapa fotoradarów w Polsce Nowy Mercedes Klasy A: wszystko co wiemy o nowej generacji Jakie wnętrza lubią Polacy?