FolienCenter-NRW Passat CC 2.0 TDI (2013)

FolienCenter-NRW Passat CC 2.0 TDI (2013)

FolienCenter-NRW Passat CC  2.0 TDI (2013)
Olgierd Lachowski
06.06.2013 20:00, aktualizacja: 07.10.2022 21:27

Z niewielką pomocą firmy SKN przedsiębiorstwo FolienCenter-NRW przygotowało Volkswagena Passata CC z turbodieslem o mocy 210 KM.

FolienCenter-NRW nie pierwszy raz gości na łamach Autokultu. Poprzednim razem pisałem o tej firmie, gdy przedstawiła zmodyfikowane Audi TT RS. Tym razem samochód jest znacznie mniej sportowy, ale wygląda prawie tak atrakcyjnie jak Audi. Chodzi o Volkswagena Passata CC.

Obraz

To pojazd sprzed modernizacji i sprzed momentu, gdy Volkswagen usunął z jego nazwy wyraz „Passat”. Marketingowcy z Wolfsburga wpadli na pomysł, żeby zmienić nazwę tego auta klasy średniej, dzięki czemu będzie się ono wyróżniać w tłumie i będzie kojarzyło się z osobnym modelem, którym przecież nie jest.

FolienCenter-NRW tym razem postawiło na intensywny brąz nadwozia wozu. Folia ma matową fakturę, ale lekko błyszczy. Zazwyczaj brąz nie jest najlepszą barwą dla samochodu, ale w przypadku Passata CC się sprawdził. Być może to też kwestia dodatków w postaci czarnych lusterek, czarnego grilla i czarnych felg z polerowanym rantem, do których jeszcze wrócę.

Obraz

Sportową żyłkę tego rodzinnego Volkswagena podkreśla też sportowe regulowane zawieszenie firmy KW, a także niewielkie zmiany we wnętrzu. Wśród nich są nowe pedały i brązowe wstawki na desce rozdzielczej i drzwiach.

Ten Passat CCjest napędzany wysokoprężnym motorem o objętości skokowej 2,0 l. Układ cylindrów jest standardowy – cztery gary w rzędzie, które ustawiono poprzecznie pod maską. Jednostka napędowa ma bezpośredni wtrysk paliwa (common rail) oraz turbosprężarkę.

Obraz

W swojej pierwotnej wersji 2-litrowiec miał moc 170 KM przy 4200 obr./min. Po tym jak mechanicy zaprzyjaźnionej firmy SKN wgrali nowe oprogramowanie ECU, moc wzrosła do 210 KM. W górę skoczył także maksymalny moment obrotowy. Poprzednio miał on wartość 350 Nm w przedziale 1750-2500 obr./min, a teraz wynosi on 400 Nm. Auto ma napęd na przednie koła i mechaniczną 6-biegową przekładnię.

Ten Volkswagen wyglądałby jak wiele innych Passatów po tuningu, ale spośród nich wyróżnia się wspomnianymi już felgami. Obręcze mają średnicę 20” i pochodzą wprost z… Bentleya Continentala. Gdyby usunąć z nich literkę „B”, prawdopodobnie mało kto domyśliłby się, z jakiego wozu są one przełożone.

Obraz

Czyżby właścicielowi tego Passata CC marzył się inny samochód?

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: R4, ZS
  • Ustawienie: z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1968 cmsup3/sup
  • Doładowanie: turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 210 KM przy 4200 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 106,71 KM/l (seryjny – 86,38 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 400 Nm przy 1750-2500 obr./min
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: na przednie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 312 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 286 mm
  • Koła przednie: 20” Bentley
  • Koła tylne: 20” Bentley

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1473 kg
  • Stosunek masy do mocy: 7,01 kg/KM (seryjny – 8,65 kg/KM)
  • Długość: 4799 mm
  • Szerokość: 1855 mm
  • Rozstaw osi: 2711 mm
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/10]

Źródło: WCF

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)