Polskie ceny i wyposażenie nowego Citroëna C4 Picasso

Gdy tylko pojawiły się jego pierwsze zdjęcia, francuski minivan podzielił motoryzacyjny światek. Wiadomo już, jak wygląd, gama silnikowa oraz wyposażenie auta mają się do pieniędzy, jakie za nowego Citroëna C4 Picasso trzeba przelać na konto producenta. Pojawił się polski cennik.

Citroën C4 Picasso w nowej odmianie będzie dostępny w czterech wersjach wyposażeniowych i czterech wersjach silnikowych. Poza tym jednostki wysokoprężne będzie można zestawić z automatyczną skrzynią biegów. Daje to dosyć duże pole manewru; można być pewnym, że każdy znajdzie coś dla siebie.

Citroën Grand C4 Picasso — dom na czterech kołach [test autokult.pl]

Czy możecie sobie wyobrazić nudniejsze auto niż minivan? Bryła nadwozia z wyglądu przypominająca kostkę mydła, pod maską silnik ratujący lasy deszczowe, mający mniejszą moc niż ten zainstalowany w mikserze. Zwieńczeniem usypiającej wizji auta jest zazwyczaj niewzbudzające emocji wnętrze. Citroën Grand C4 Picasso przełamuje ten stereotyp.

Gama silnikowa ogranicza się do jednostek o pojemności 1,6 l.

Symbol Silnik Moc Moment Przyspieszenie V max. Spalanie
1,6 VTi 1,6 R4 120 KM 160 Nm 0–100 km/h — 13,7 s 182 km/h 6,3 l/100 km
1,6 THP 1,6 R4 turbo 156 KM 240 Nm 0–100 km/h — 9,9 s 203 km/h 6,0 l/100 km
1,6 HDi 1,6 R4 turbo 92 KM 230 Nm 0–100 km/h — 14,5 s 173 km/h 4,2 l/100 km
1,6 e-HDi 1,6 R4 turbo 115 KM 270 Nm 0–100 km/h — 13,1 s 185 km/h 4,0 l/100 km

Producent zapowiada, że pod koniec roku do oferty wejdzie jeszcze jeden diesel o pojemności 2 l i mocy 150 KM. Jednostka o oznaczeniu BlueHDi będzie spełniała normę Euro 6.

Citroën C4 2,0 HDI Exclusive — francuska fascynacja [test autokult.pl]

Zawsze fascynowała mnie francuska motoryzacja. Może nie każde z aut pokroju Citroëna DS, 2CV czy bardziej współczesnego Renault Avantime było jeżdżącym ideałem, ale każde z nich było na swój sposób ciekawe i inne od konkurencji. Czy zdecydowanie mniej awangardowy, adresowany do szerszego grona odbiorców, najnowszy Citroën C4 będzie w stanie mnie czymś zadziwić?

Minivan Citroëna będzie dostępny w czterech wersjach wyposażeniowych: Attraction, Seduction, Intensive i Exclusive. Już w bazowej odmianie wyposażenie jest niezłe: klimatyzacja manualna sterowana za pomocą systemu multimedialnego z 7-calowym wyświetlaczem, elektryczne szyby i lusterka, tempomat, regulacja kolumny kierowniczej w dwóch płaszczyznach, wieniec obszyty skórą czy radio z Bluetooth, wejście USB i jack oraz 6 głośników. Autem z takim wyposażeniem i silnikiem 1,6 VTi wyjedziemy z salonu po zapłaceniu 59 900 zł, jednak jest w tej ofercie pewien haczyk.

Zobacz również: Tylko na Autokult.pl

Wersja Seduction ma dodatkowo m.in. automatyczną klimatyzację czy system automatycznego włączania reflektorów i wycieraczek. Auto w odmianie Intensive nie jest dostępne z najsłabszym benzyniakiem, a ceny przekraczają już 80 000 zł. W standardzie klient otrzyma jednak system nawigacji, 12-calowy wyświetlacz oraz alufelgi. Najdroższa wersja wyposażeniowa dodatkowo zawiera komplet pakietów podnoszących komfort i bezpieczeństwo, aktywny tempomat, komfortowe fotele z funkcją masażu, tapicerkę skórzano-materiałową czy gniazdko 230 V.

Ceny nowego C4 Picasso są całkiem przyzwoite, jeśli wziąć pod uwagę, co za tę cenę dostajemy. Warto jednak zwrócić na zapis mówiący, że są to kwoty uwzględniające rabat po oddaniu starego auta w rozliczeniu. W przypadku tego modelu jest to 8000 zł.

Źródło: Citroën

Podziel się: