Wilk w… wilczej skórze – Brabus CLS 63 AMG B63S-730 Rocket Design (2013)

Wilk w… wilczej skórze – Brabus CLS 63 AMG B63S-730 Rocket Design (2013)

Wilk w… wilczej skórze – Brabus CLS 63 AMG B63S-730 Rocket Design (2013)
Olgierd Lachowski
03.07.2013 17:30, aktualizacja: 08.10.2022 08:29

Ten Brabus jest prawie jak model CLS V12 Rocket 800. W tym przypadku zwrot „prawie jak” nie robi wielkiej różnicy. CLS 63 AMG w przebraniu wersji Rocket jest prawie tak mocny i prawie tak szybki jak oryginał.

Brabus CLS V12 Rocket 800 może być zbudowany właściwie na każdej wersji Mercedesa CLS. Wynika to z faktu, że tuner wymienia jednostkę napędową na taką, której producent ze Stuttgartu nie ma w ogóle w swojej ofercie. Owszem przerobienie wersji CLS 350 wymaga sporo więcej zachodu (i grubszego portfela od klienta) niż zmodyfikowane CLS 63 AMG, ale Brabus robi takie operacje.

Obraz

W przypadku prezentowanego dziś auta też jest możliwe przerobienie wersji CLS 350, tylko po co zawracać kijem Wisłę, skoro Mercedes produkuje odmianę CLS 63 AMG. To właśnie ten ostatni wóz jest bazą do przeróbek przy pomocy pakietu B63S-730. Oczywiście można stuningować do poziomu B63S także Mercedesa CLS 350, tylko najpierw trzeba przełożyć silnik i cały układ napędowy, a to się może okazać mało opłacalne.

Do niedawna zaawansowane zmiany stylistyczne oferowane były tylko w CLS V12 Rocket 800. Teraz Brabus daje możliwość montażu właściwie w każdej wersji silnikowej pakietu wizualnego „Rocket Design”.

Obraz

W skład tego kitu wchodzi przedni zderzakospojler z powiększonymi wlotami powietrza do chłodzenia hamulców, intercoolerów oraz chłodnic oleju. Po bokach na przednich błotnikach tuner zamontował wyloty powietrza, a z kolei na tylne błotniki przykleił nakładki poszerzające. Mają one po 20 mm grubości. Tylny zderzak jest seryjny, ale imitacja dyfuzora pod nim oraz skrzydło zainstalowane na pokrywie bagażnika to produkty Brabusa.

Samochód porusza się na kołach z felgami Monoblock F o średnicy 20”. Przednie obręcze mają szerokość 9,0”, natomiast tylne 10,5”. Opony Pirelli charakteryzują się parametrami 255/30 (przód) oraz 295/25 (tył).

Obraz

Ten Mercedes jest nieco niższy od swojego seryjnego odpowiednika za sprawą modułu zmieniającego charakterystykę zawieszenia Airmatic. Dla wozów z konwencjonalnym zawieszeniem oferowane są sportowe sprężyny lub kompletne sportowe zawieszenie.

Tapicerka kabiny pasażerskiej niemal w całości składa się z dziurkowanej czarnej skóry. Gdzieniegdzie można odnaleźć jednak akcenty z Alcantary. Drewniane detale na desce rozdzielczej i drzwiach pokryto czarnym lakierem fortepianowym.

Obraz

Źródłem mocy w tym Brabusie jest stuningowany widlasty 8-cylindrowy silnik M 157. Jednostka napędowa ma 5,5 l objętości skokowej i w wersji seryjnej mogła pochwalić się mocą 525 KM oraz maksymalnym momentem obrotowym 700 Nm. Parametry te silnik uzyskiwał dzięki dwóm turbosprężarkom ustawionym w układzie równoległym oraz bezpośredniemu wtryskowi paliwa.

Ulepszenia przeprowadzenie przez techników tunera z Niemiec polegają na wstawieniu większych turbosprężarek, wymianie międzystopniowych chłodnic powietrza doładowującego, zainstalowaniu sportowego układu wydechowego wyposażonego w zawór regulacyjnych i wgraniu nowej elektroniki sterującej całością.

Obraz

W rezultacie 5,5-litrowiec osiąga moc maksymalną 730 KM przy 5300 obr./min i moment obrotowy, który jest elektronicznie ograniczony do 1065 Nm. Maksimum momentu obrotowego jest dostępne w przedziale od 1750 do 5000 obr./min. Napędzane są tylko tylne koła, a moment doprowadza do nich 7-biegowa skrzynia przekładniowa  AMG SpeedShift.

Obraz

Ważący niespełna 1900 kg pojazd od 0 do 100 km/h rozpędza się w 3,80 s (Rocket jest szybszy o 0,10 s), a 200 km/h osiąga po 10,80 s (Rocket potrzebuje 9,80 s). Prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 350 km/h (CLS V12 Rocket 800 jest szybszy o 20 km/h). Jak widać, pod względem osiągów 730-konnemu autu niewiele brakuje do Rocketa.

Konkurencja

[MKB CLS 63 AMG P 640 640 KM, pow. 340 km/h]

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, M 157
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 5461 cmsup3/sup
  • Doładowanie: 2 turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 730 KM przy 5300 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 133,68 KM/l (seryjny – 96,14 – 107,12 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: ograniczony do 1065 Nm przy 1750-5000 obr./min
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna AMG SpeedShift Plus 7G-Tronic
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 9,0 x 20”
  • Koła tylne: 10,5 x 20”
  • Opony przednie: 255/30 R 20
  • Opony tylne: 295/25 R 20

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1870 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,56 kg/KM (seryjny – 3,56 kg/KM)
  • Długość: 4996 mm
  • Szerokość: 1921 mm (+ 40 mm)
  • Rozstaw osi: 2874 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,80 s
  • Przyspieszenie 0-200 km/h: 10,80 s
  • Prędkość maksymalna: ogr. do 350 km/h
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/47]

Źródło: Brabus

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)