Brabus Mercedes-Benz SL 63 AMG B63S-730 (2013)

Brabus Mercedes-Benz SL 63 AMG B63S-730 (2013)

Brabus Mercedes-Benz SL 63 AMG B63S-730 (2013)
Olgierd Lachowski
19.07.2013 18:30, aktualizacja: 08.10.2022 08:32

730 KM - to wszystko, co potrafi wycisnąć ekipa Brabusa z 5,5-litrowego motoru montowanego w Mercedesie SL 63 AMG. Luksusowy roadster może rozpędzić się nawet do 350 km/h.

Zaledwie dwa dni temu pisałem o podobnym wozie z białym nadwoziem, który miał 620-konny silnik. Auta Brabusa są jednak na tyle wyjątkowe, że warto pisać o nich, nawet wtedy, gdy różnią się tylko felgami. Na szczęście między białym autem, a dzisiejszym bohaterem różnice są nieco większe. Felgi są za to identyczne.

No to zacznijmy od kół, które mają średnicę 20". Przednie obręcze charakteryzują się szerokością 8,5", natomiast tylne są o 1 cal szersze. Felgi to model Monoblock R. Na nie wciśnięto opony o rozmiarach 255/30 R 20 (na kołach kierowanych) oraz 295/25 R 20 (na osi napędowej).

Coupe-roadster Mercedesa ma w tej wersji pneumatyczne zawieszenie, którym zarządza chip. Brabus zmienił ten moduł na swój. Nowe oprogramowanie usztywnia i obniża wóz podczas szybkiej jazdy w większym stopniu niż ma to miejsce w przypadku fabrycznego sterownika.

Obraz

Szybka jazda w tej maszynie oznacza rozpędzanie się do 100 km/h w czasie 3,70 s i osiąganie prędkości maksymalnej rzędu 350 km/h. Jest to możliwe dzięki ogromnej mocy generowanej przez jednostkę napędową.

Motor to konstrukcja o kodzie wewnętrznym M 157. Silnik to widlasta "ósemka" o objętości skokowej 5,5 l. Nowy agregat Mercedesa ma mniejszą objętość skokową niż poprzednik (tamten miał 6,2 l), ale jest wspomagany dwiema turbosprężarkami, a ponadto ma bezpośredni wtrysk paliwa. Przekłada się to nie tylko na większą moc, ale także na zmniejszenie zużycia paliwa w porównaniu ze starszym silnikiem.

Obraz

Seryjny M 157 w SL 63 AMG legitymował się mocą 537 KM przy 5500 obr./min (wersja z pakietem Performance ma 564 KM mocy). Moment obrotowy wynosił zaś imponujące 800 Nm przy 2000-4500 obr./min.

W prezentowanym dwa dni temu Brabusie mechanicy zwiększyli moc jedynie montując nowy moduł elektroniczny. W przypadku wersji B63S-730 sprawa jest bardziej skomplikowana. Tutaj wymieniono turbosprężarki na nowe - wyposażone w większe strony sprężarkowe, dodano wydajniejsze międzystopniowe chłodnice powietrza doładowującego, zamontowano sportowy układ wylotowy oraz wgrano nowe oprogramowanie sterujące.

Obraz

Te zaawansowane modyfikacje mają swoje odbicie w postaci wzrostu mocy do 730 KM przy 5500 obr./min. Z kolei moment obrotowy trafiający do automatycznej 7-biegowej przekładni MCT ma wartość sięgającą 1065 Nm. Napęd przykazywany jest na tylne koła.

O jak najlepsze wykorzystanie osiągów jednostki napędowej dbają nie tylko opisane powyżej opony, ale również mechanizm różnicowy z 45-procentową blokadą. Nowy mechanizm różnicowy jest wyposażeniem opcjonalnym do każdej wersji silnikowej Mercedesa SL.

Nie obyło się bez tuningu karoserii. Z przodu pojawił się kompozytowy spojler, a gwiazdę stuttgarckiego producenta zastąpiło logo Brabusa. Boki wozu nie zmieniły się wcale, a z tyłu seryjną imitację dyfuzora ekipa z Bottrop zastąpiła swoją - wykonaną z włókien węglowych.

Obraz

Barwy kabiny pasażerskiej są z pewnością znane czytelnikom Autokultu. Czerń połączona z kolorem wiśniowym to kombinacja zastosowana wcześniej między innymi w Brabusie G 350 BlueTEC D6 S Widestar. Oczywiście w SL-u jakość materiałów oraz montażu także jest na najwyższym poziomie. Z drobnych, ale cieszących oczy elementów warto wymienić nowe rygle drzwi, dywaniki z logo Brabusa czy podświetlane napisy na progach autach.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, M 157
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 5461 cmsup3/sup
  • Doładowanie: 2 turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 730 KM przy 5500 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 133,68 KM/l (seryjny – 98,33 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 1065 Nm przy 2000-4500 obr./min
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna AMG SpeedShift MCT 7G-Tronic
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 405 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 360 mm
  • Koła przednie: 8,5 x 20” Monoblock R
  • Koła tylne: 9,5 x 20” Monoblock R
  • Opony przednie: 255/30 R 20
  • Opony tylne: 295/25 R 20

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1845 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,53 kg/KM (seryjny – 3,44 kg/KM)
  • Długość: 4617 mm
  • Szerokość: 1877 mm
  • Rozstaw osi: 2585 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,70 s
  • Prędkość maksymalna: 350 km/h
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/6]

Źródło: Brabus

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)