Leib BMW 1M Coupé Stufe II (2013)

Leib BMW 1M Coupé Stufe II (2013)

Leib BMW 1M Coupé Stufe II (2013)
Olgierd Lachowski
29.07.2013 19:00, aktualizacja: 08.10.2022 08:34

Jeden z mniej znanych tunerów BMW – Leib Engineering – zaprezentował mocny, bo aż 500-konny model 1M Coupé. Jest to już kolejne BMW 1M po modyfikacjach.

Charakterystyczny szary kolor nadwozia małego sportowca ekipa z Morschwil osiągnęła, oklejając nadwozie matową folią. Niektóre mniejsze elementy pokryto czarnym materiałem – do tych detali zaliczają się fragmenty progów, część pokrywy silnika czy miejsce przewidziane na tablicę rejestracyjną.

Pojawiły się też nowe elementy stylistyczne i aerodynamiczne. Tym pierwszym jest imitacja tylnego dyfuzora, tym drugim zaś kompozytowa listwa naklejona na klapę bagażnika. Obie części przygotowała firma Alpha-N, o której była mowa niedawno przy okazji opisywania ulepszonego przez nią BMW.

Obraz

Z karoserią wozu kontrastują jasnoniebieskie felgi. Obręcze Bavaria BC5 Concave mają 10,0 x 20”, a na nie założono opony Yokohama. Przednie gumy cechują się rozmiarem 255/30 R 20, a tylne przy tym samym profilu mają 20 mm szerokości więcej.

Tuning optyczny tego BMW był jednym z punktów prac prowadzonych przez Leib Engineering. Drugą częścią były zmiany mechaniczne. Te przeprowadzono zarówno w zawieszeniu, jak i w jednostce napędowej.

Obraz

W głębi auta, za kołami i hamulcami, znajduje się regulowane, gwintowane zawieszenie renomowanej firmy Bilstein. Zestaw B16 PSS10 ma zarówno regulację wysokości, jak i charakterystyki pracy.

3-litrowa jednostka napędowa montowana w 1M Coupé to rzędowy 6-cylindrowy silnik z dwiema turbosprężarkami.To dzięki nim oraz między innymi bezpośredniemu wtryskowi paliwa motor osiągał moc 340 KM przy 5900 obr./min.

Obecnie konstrukcja ma jeszcze więcej mocy. Wymiana fabrycznych turbosprężarek na większe, nowy sportowy układ wydechowy oraz sprawniejszy układ chłodzenia jednostki napędowej zagwarantowały skok mocy do równych 500 KM. Moment obrotowy wzrósł do 600 Nm. Takie parametry ma silnik z pakietem Stufe II.

Obraz

Osoby mniej wymagające mogą zażyczyć sobie montaż pakietu Stufe I, w którego skład wchodzi nowe oprogramowanie motoru oraz układ wydechowy firmy Supersprint. W takim przypadku pod maską kryje się 400 KM mocy maksymalnej i 560 Nm momentu obrotowego.

Konkurencja

Dane techniczne

Silnik i napęd (Stufe I):

  • Typ: R6, N54B30
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 2979 cmsup3/sup
  • Doładowanie: 2 turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 400 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 134,27 KM/l (seryjny – 114,13 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 560 Nm
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa DKG
  • Typ napęd: na tylne koła

Silnik i napęd (Stufe II):

  • Typ: R6, N54B30
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 2979 cmsup3/sup
  • Doładowanie: 2 turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 500 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 167,84 KM/l (seryjny – 114,13 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 600 Nm
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa DKG
  • Typ napęd: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 10,0 x 20” Bavaria BC5 Concave
  • Koła tylne: 10,0 x 20” Bavaria BC5 Concave
  • Opony przednie: 255/30 R 20
  • Opony tylne: 275/30 R 20

Masy i wymiary:

  • Długość: 4380 mm
  • Szerokość: 1803 mm
  • Rozstaw osi: 2660 mm
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/9]

Źródło: WCF

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)