Mercedes-Benz wprowadza do oferty przekładnię 9G-TRONIC

Wojna na ilość przełożeń trwa w najlepsze. Mercedes do modelu E350 BlueTEC wprowadza nową 9-biegową przekładnię 9G-TRONIC. W czym ma być lepsza od 7-biegowego poprzednika?

Nową skrzynię biegów standardowo będzie posiadał Mercedes E350 BlueTEC z 252-konnym silnikiem Diesla pracującym w układzie V6. Jednostka będzie spalać 5,3 l/100 km w przypadku limuzyny oraz 5,5 l/100 km w wariancie kombi. Z kolei emisja CO2 ma się kształtować na poziomie 138 (limuzyna) i 144 g/km (kombi).

Mercedes-Benz ML350 BlueTec — dla wybranych [test autokult.pl]

Od wielu lat SUV-y klasy premium są synonimem komfortu, luksusu oraz prestiżu. Bardzo często możliwości indywidualizacji i konfiguracji tych aut kończą się na styku wyobraźni oraz grubości portfela potencjalnego nabywcy. Tym razem zakasałem rękawy, gruby portfel zastąpiłem fantazją i postanowiłem sprawdzić, co do zaoferowania ma Mercedes-Benz klasy M, wart ponad pół miliona złotych.

Mercedes E350 BlueTEC z 9G-TRONIC przyspieszy do 100 km/h w 6,6 s (kombi w 6,9 s) oraz pojedzie maksymalnie 250 km/h (prędkość ograniczona elektronicznie). Warto wspomnieć, że dzięki nowej przekładni silnik klasy E przy prędkości 120 km/h i zapiętym 9. biegu będzie pracował z niezwykle niską prędkością obrotową – 1350 obr./min.

Mercedes klasy E (9G-TRONIC)

W porównaniu do skrzyni 7G-TRONIC nowa przekładnia jest lżejsza oraz mimo wyposażenia w dwa biegi więcej posiada niemal identyczne rozmiary. 9G-TRONIC przyczynia się również do redukcji hałasu generowanego przez silnik o 4 dB.

W przyszłości przekładnia trafi do większej ilości modeli niemieckiego producenta. Jest ona kompatybilna z napędem na tylną lub obie osie oraz napędem hybrydowym. Skrzynia będzie mogła przenieść nawet do 1000 Nm momentu obrotowego.

W konfiguratorze na polskiej stronie Mercedesa pojawiły się już ceny E350 BlueTEC z 9-biegowym automatem. Sedana wyceniono na 262 500 zł a kombi na 278 000 zł.

Zobacz również: Porsche 911 Carrera GTS vs Mercedes-AMG GT S - porównanie dźwięku silnika

Źródło: Mercedes-Benz

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Nowy model McLarena w 2015 roku [aktualizacja] Suzuki Wagon R+ z wadliwymi poduszkami powietrznymi Problem z hamulcami w Jaguarach XJ Range Rover Evoque Cabrio prawdopodobnie w przyszłym roku WEC 2014 São Paulo: triumf Porsche, mistrzostwo Toyoty Ciąg dalszy opery mydlanej Saaba Mark Webber nie pamięta swojego wypadku w Sao Paulo BMW 2 Active Tourer z napędem xDrive Tajemniczy muł testowy LaFerrari - będzie spider? Mercedes-Benz SL63 AMG World Championship 2014 Collector's Edition Chiny staną się głównym odbiorcą Volvo Wzmocniony Seat Leon Cupra Drogowe samochody McLarena nie dostaną silników Hondy Ford Ranger po kuracji odmładzającej [wideo] BMW przedstawia najdroższy lakier w swojej ofercie Jazda z pijanym kierowcą to gra o życie. Zagrasz? Potężna kraksa Marka Webbera w Sao Paulo! LARTE Design Range Rover Sport Winner - SUV po rosyjsku Tak Jay Leno dziękuje za milion subskrypcji na YouTube Znamy europejską cenę Corvette C7 Z06! Carlos Sainz Jr dołączył do Toro Rosso ABT Sportsline dla nowego Audi TT Podrasowane BMW X4 od Schnitzera dla policji Rodzina AMG Sport będzie konkurować z M Performance

Popularne w tym tygodniu:

Jedna tablica na zawsze i inne propozycje Liroya Ford Mustang liderem polskiego rynku aut sportowych Obowiązkowe filtry cząstek stałych w benzyniakach od 2018 roku Poznajcie najszybszą Kię w historii Nowy Lexus LS (2017) - sportowa limuzyna zbudowana od nowa BMW Z4 z silnikiem V10 Vipera Nowe, surowe kary dla drogowych przestępców Oto najmocniejszy Bentley w historii Koncept Audi Q8 - jednak hybryda zamiast elektryka Nowy projekt Brabusa, czyli zielone piekło na kołach Hipersamochód Mercedesa w oficjalnej zapowiedzi Sprawdź ile trzeba będzie zapłacić za ładowanie Tesli