Mercedes Klasy E NGD i BlueEfficency - 2x eko

Mercedes Klasy E NGD i BlueEfficency - 2x eko

Mercedes E200 NGD
Mercedes E200 NGD
Bartosz Pokrzywiński
11.08.2013 16:30, aktualizacja: 08.10.2022 08:36

Po wizualnym przemodelowaniu Klasy E, Mercedes zabrał się za poszerzanie gamy silnikowej średniej limuzyny, ulubienicy niemieckich taksówkarzy. Do gamy jednostek napędowych dołączą wersje NGD oraz BlueEfficency Edition.

Po wizualnym przemodelowaniu Klasy E, Mercedes zabrał się za poszerzanie gamy silnikowej średniej limuzyny, ulubienicy niemieckich taksówkarzy. Do gamy jednostek napędowych dołączą wersje NGD oraz BlueEfficency Edition.

Producent ze Stuttgartu w segmencie średniej wielkości limuzyn nie ma już tak dobrej pozycji jak jeszcze kilka czy kilkanaście lat temu. Patrząc na stosunek ceny do osiągów, nowa Klasa E nie jest tak atrakcyjną propozycją jak BMW Serii 5 czy nawet Audi A6.

Także dlatego Mercedes nie może odpuszczać rywalizacji nawet w kategoriach pojedynczych wersji Klasy E. Z tego też względu niemiecki producent wprowadzi do oferty wersję E200 Natural Gas Drive NGD, która będzie napędzana czterocylindrowym silnikiem benzynowym.

Mercedes E200 NGD
Mercedes E200 NGD

To jednak nie wszystko. Jednostka generująca 160 KM oraz 270 Nm momentu obrotowego gwarantuje autu przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 10,4 s oraz prędkość maksymalną 220 km/h. Osiągi nie powalają, zwłaszcza przyspieszenie.

Wszystko ulega jednak zmianie, kiedy okazuje się, że silnik ten potrzebuje średnio tylko 6,3 l paliwa na 100 km przy emisji 147 g CO2 na każdy przejechany km. Co więcej, ta wersja NGD, czyli Natural Gas Drive, wyposażona jest także w instalację pozwalającą jeździć wykorzystując gaz ziemny.

W tym przypadku średnie spalanie wynosi 4,3 kg gazu na 100 km, przy emisji 116 g CO2 na każdy km. Według obliczeń Mercedesa przy eksploatacji auta w Niemczech pokonując rocznie około 20 000 km, można dzięki CNG oszczędzać 1000 euro.

Mercedes E200 NGD
Mercedes E200 NGD

Producent ze Stuttgartu opublikował także informacje dotyczące wersji E220 BlueTec BlueEfficency Edition. Tutaj pod maską pracuje już czterocylindrowy turbodiesel o pojemności 2,1 l, który produkuje 170 KM i aż 400 Nm momentu obrotowego. W rezultacie auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,4 s oraz rozpędza się do 227 km/h.

Bardzo przyzwoite osiągi, które dzięki systemowi start/stop oraz siedmiobiegowej przekładni 7G-Tronic Plus, a także zawieszeniu obniżonemu o 15 mm i oponach o mniejszych oporach toczenia, gwarantują średnie spalanie na poziomie 4,4 l oleju napędowego na 100 km. Auto emituje przy tym 114 g CO 2 na każdy przejechany km.

Wersja E220 BlueTec BlueEfficency Edition pojawi się w niemieckich salonach we wrześniu i będzie do kupienia za 47 272 euro, podczas gdy za E200 NGD trzeba będzie zapłacić 47 808 euro. Obie ceny zawierają podatek VAT. Wolicie diesla czy Mercedesa Klasy E z silnikiem benzynowym i instalacją CNG? Paradoksalnie diesel jest tańszy.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Mercedes E200 NGD
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Mercedes E200 NGD
  • Slider item
  • Slider item
  • Mercedes E200 NGD
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/20]

Źródło: WCF

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)