Brabus Mercedes-Benz E 350 BlueTEC 4Matic D6 S (2013)

Brabus Mercedes-Benz E 350 BlueTEC 4Matic D6 S (2013)

Brabus Mercedes-Benz E 350 BlueTEC 4Matic D6 S (2013)
Olgierd Lachowski
12.08.2013 17:00, aktualizacja: 08.10.2022 08:36

W palecie jednostek napędowych Mercedesa silniki wysokoprężne są tak samo ważne jak benzynowe. Podobnie jest z tunerem aut ze Stuttgartu – Brabusem. Dlatego w Bottrop wciąż pojawiają się nowe auta z dieslami – jak choćby ten Mercedes klasy E.

Silniki o zapłonie samoczynnym produkowane przez Mercedesa mają opinię konstrukcji nie do zdarcia. I choć opinia ta oparta jest na milionowych przebiegach motorów sprzed lat, dziś również stuttgarckie jednostki są trwalsze niż większość agregatów montowanych przez konkurencyjne firmy. Niestety o przebiegach bez remontu głównego rzędu miliona kilometrów można już tylko pomarzyć.

Obraz

Jednym z najpopularniejszych produktów Mercedesa jest 3-litrowy turbodiesel skonstruowany w układzie V6. Standardem jest oczywiście turbosprężarka, a także bezpośredni zasobnikowy wtrysk paliwa. W zależności od modelu i wersji V-szóstka ma różną moc. W Mercedesie E 350 BlueTEC 4Matic generowała 252 KM przy 3600 obr./min, a jej maksymalny moment obrotowy wynosił 620 Nm w zakresie od 1600 do 2400 obr./min.

Tuning diesli jest dość prosty i zazwyczaj opiera się na zmodyfikowaniu map wtrysku paliwa oraz ciśnienia doładowania. Moduł PowerXtra CDI wmontowany przez mechaników z Bottrop sprawił, że silnik ma teraz moc 310 KM przy 3600 obr./min i moment obrotowy 690 Nm przy 1600-2400 obr./min.

Obraz

Wzrost momentu obrotowego i mocy nie ma raczej wyraźnie negatywnego wpływu na trwałość silnika, ma za to zauważalny wpływ na osiągi samochodu. Zarówno w kombi, jak i w sedanie czas przyspieszania od 0 do 100 km/h spada o 0,50 s. W obu wersjach nadwoziowych prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Jak na ważące niemal dwie tony auto osiągi są co najmniej przyzwoite.

Widoczny na zdjęciach egzemplarz nie ma ani zmodyfikowanego zawieszenia, ani hamulców, ani też poprawionego układu napędowego. Zresztą ten ostatni jest bardzo wydajny – 7-biegowa automatyczna skrzynia biegów wraz z napędem na wszystkie koła zapewniają dobrą trakcję nawet w gorszych warunkach.

Obraz

Wymianie poddano koła. W miejsce 17-calowych seryjnych aluminiowych felg trafiły obręcze o średnicy większej o 2 cale. Koła Monoblock R ubrano w opony 245/35 R 19.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: V6, ZS
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 2987 cmsup3/sup
  • Doładowanie: turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 310 KM przy 3600 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 103,78 KM/l (seryjny – 84,37 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 690 Nm przy 1600-2400 obr./min
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna 7G-Tronic
  • Typ napędu: na wszystkie koła 4Matic

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 8,5 x 19” Monoblock R
  • Koła tylne: 8,5 x 19” Monoblock R
  • Opony przednie: 245/35 R 19
  • Opony tylne: 245/35 R 19

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1955 kg
  • Stosunek masy do mocy: 6,31 kg/KM (seryjny – 7,76 kg/KM)
  • Długość: 4879 mm
  • Szerokość: 1854 mm
  • Wysokość: 1474 mm
  • Rozstaw osi: 2874 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 6,10 s
  • Prędkość maksymalna: ograniczona do 250 km/h
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/4]

Źródło: Brabus

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)