Zaskakująco źle wypadły marki niemieckie. Na czele zestawienia znajdują się producenci z Japonii.
Warranty Direct ma w swojej bazie 50 tys. polis gwarancyjnych. Jest to największy zasób w Wielkiej Brytanii. Tak potężna baza danych dostarcza niezwykle interesujących statystyk. Firma przedstawiła informacje dotyczące częstotliwości pojawiania się usterek silników dla wielu marek. Statystyki te nie są zadowalające dla niemieckich producentów: Audi, BMW i Volkswagena. Ich honoru broni tylko Mercedes. Najgorzej wypadło Audi, które w częstotliwości pojawiania się awarii jednostek napędowych przebiły tylko samochody nieżyjącej już MG Group. Statystyki nie są pomyślne również dla Vauxhalla, czyli brytyjskiej marki Opla, Saaba oraz Peugeota i Renault. Warto tu przypomnieć, że jeszcze do niedawna Saab należał do General Motors, podobnie jak wciąż jest w przypadku Vauxhalla.
Jak się okazuje, najlepiej sprawują się jednostki z Japonii. Króluje Honda. Drugie miejsce należy do Toyoty z wynikiem bardzo dobrym, chociaż dwukrotnie gorszym niż przodujący konkurent. Trzecie miejsce zajmuje wcześniej wspomniany Mercedes-Benz.
Oczywiście nie tylko częstotliwość usterek, ale również koszty napraw są dla użytkowników samochodów niezwykle istotne. W tej kategorii najgorzej wypadł Range Rover Vogue. Najwyższa kwota roszczenia gwarancyjnego dla tego samochodu wyniosła 12 998,46 funtów.
Producenci najbardziej niezawodnych silników:
- Honda (awaria w 1 na 344)
- Toyota (awaria w 1 na 171)
- Mercedes-Benz (awaria w 1 na 119)
- Volvo (awaria w 1 na 111)
- Jaguar (awaria w 1 na 103)
- Lexus (awaria w 1 na 101)
- Fiat (awaria w 1 na 85)
- Ford (awaria w 1 na 80)
- Nissan (awaria w 1 na 76)
- Land Rover (awaria w 1 na 72)
Producenci najbardziej zawodnych silników:
- MG Rover (awaria w 1 na 13)
- Audi (awaria w 1 na 27)
- MINI (awaria w 1 na 40)
- Saab (awaria w 1 na 40)
- Vauxhall (awaria w 1 na 41)
- Peugeot (awaria w 1 na 44)
- BMW (awaria w 1 na 45)
- Renault (awaria w 1 na 46)
- Volkswagen (awaria w 1 na 52)
- Mitsubishi (awaria w 1 na 59)
Zaskakujący jest duży rozstrzał wyników z początku i z końca stawki. 1 awaria na 344 jednostki Hondy w porównaniu z 1 na 13 MG Rover to przepaść. Duże różnice są również między 1., 2. i 3. miejscem.
Zapraszam do dyskusji w komentarzach. Jak sprawują się silniki w Waszych samochodach? Ich awaryjność potwierdza te statystyki czy może im przeczy?