Raport awaryjności silników

Raport awaryjności silników

Honda S2000
Honda S2000
Mariusz Zmysłowski
16.12.2013 12:34, aktualizacja: 08.10.2022 09:53

Zaskakująco źle wypadły marki niemieckie. Na czele zestawienia znajdują się producenci z Japonii.

Warranty Direct ma w swojej bazie 50 tys. polis gwarancyjnych. Jest to największy zasób w Wielkiej Brytanii. Tak potężna baza danych dostarcza niezwykle interesujących statystyk. Firma przedstawiła informacje dotyczące częstotliwości pojawiania się usterek silników dla wielu marek. Statystyki te nie są zadowalające dla niemieckich producentów: Audi, BMW i Volkswagena. Ich honoru broni tylko Mercedes. Najgorzej wypadło Audi, które w częstotliwości pojawiania się awarii jednostek napędowych przebiły tylko samochody nieżyjącej już MG Group. Statystyki nie są pomyślne również dla Vauxhalla, czyli brytyjskiej marki Opla, Saaba oraz Peugeota i Renault. Warto tu przypomnieć, że jeszcze do niedawna Saab należał do General Motors, podobnie jak wciąż jest w przypadku Vauxhalla.

Jak się okazuje, najlepiej sprawują się jednostki z Japonii. Króluje Honda. Drugie miejsce należy do Toyoty z wynikiem bardzo dobrym, chociaż dwukrotnie gorszym niż przodujący konkurent. Trzecie miejsce zajmuje wcześniej wspomniany Mercedes-Benz.

Silnik Audi RS5
Silnik Audi RS5© Mariusz Zmysłowski

Oczywiście nie tylko częstotliwość usterek, ale również koszty napraw są dla użytkowników samochodów niezwykle istotne. W tej kategorii najgorzej wypadł Range Rover Vogue. Najwyższa kwota roszczenia gwarancyjnego dla tego samochodu wyniosła 12 998,46 funtów.

Producenci najbardziej niezawodnych silników:

  1. Honda (awaria w 1 na 344)
  1. Toyota (awaria w 1 na 171)
  1. Mercedes-Benz (awaria w 1 na 119)
  1. Volvo (awaria w 1 na 111)
  1. Jaguar (awaria w 1 na 103)
  1. Lexus (awaria w 1 na 101)
  1. Fiat (awaria w 1 na 85)
  1. Ford (awaria w 1 na 80)
  1. Nissan (awaria w 1 na 76)
  1. Land Rover (awaria w 1 na 72)

Producenci najbardziej zawodnych silników:

  1. MG Rover (awaria w 1 na 13)
  1. Audi (awaria w 1 na 27)
  1. MINI (awaria w 1 na 40)
  1. Saab (awaria w 1 na 40)
  1. Vauxhall (awaria w 1 na 41)
  1. Peugeot (awaria w 1 na 44)
  1. BMW (awaria w 1 na 45)
  1. Renault (awaria w 1 na 46)
  1. Volkswagen (awaria w 1 na 52)
  1. Mitsubishi (awaria w 1 na 59)

Zaskakujący jest duży rozstrzał wyników z początku i z końca stawki. 1 awaria na 344 jednostki Hondy w porównaniu z 1 na 13 MG Rover to przepaść. Duże różnice są również między 1., 2. i 3. miejscem.

Zapraszam do dyskusji w komentarzach. Jak sprawują się silniki w Waszych samochodach? Ich awaryjność potwierdza te statystyki czy może im przeczy?

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (17)