Porsche 918 Spyder osiągnęło 6 minut 57 sekund na Nürburgringu

Porsche 918 Spyder pokazano światu po raz pierwszy już 3 lata temu. Od tamtego czasu Ferrari zdążyło zaprezentować LaFerrari, a McLaren odsłonił następcę legendarnego F1 – model P1. Przez nowości konkurentów z Włoch i Wielkiej Brytanii o Porsche wszyscy trochę zapomnieli i całą swoją uwagę skierowali na pojedynek pomiędzy nowymi hipersamochodami. 918 Spyder właśnie z hukiem o sobie przypomniało. Porsche pokonało Nürburgring w 6 minut 57 sekund.

Niedawno pisaliśmy, że McLaren P1 przejechał słynną pętlę w 7 minut i 4 sekundy. Były to nieoficjalne informacje. Plotki głosiły, że to nie zadowoliło inżynierów, którzy chcieliby, aby ich dzieło zeszło poniżej 7 minut. To zrobiło wszystkim nadzieję na spektakularny sukces hiperauta z Wielkiej Brytanii. Wszystko „zepsuło” Porsche ze swoim hybrydowym 918 Spyder i palma pierwszeństwa wśród cywilizowanych*, dopuszczonych do ruchu samochodów, które przekroczyły magiczną barierę 7 minut, przypadła Niemcom.

Tym samym Porsche rzuciło rękawice dwóm rywalom. Ferrari i McLaren doskonale wiedzą, że teraz muszą udowodnić, że ich samochody stać na więcej niż konkurencję. Dlatego nie mają wyjścia – muszą przebić czas 6 minut 57 sekund.

Próby przekroczenia bariery 7 minut podjęło się trzech kierowców: kierowca testowy Porsche Timo Kluck, kierowca fabryczny Porsche Marc Lieb oraz Walter Röhrl. Według informacji podanych przez twórców 918 Spyder, cała trójka próbując osiągnąć maksymalnie dobry rezultat na ponad 20-kilometrowej pętli, za każdym razem schodziła poniżej 7 minut. Jednak to wynik Marca Lieba okazał się tym najlepszym. Próby bicia rekordów podjęto w dwóch egzemplarzach 918 Spyder. Obydwa były wyposażone w pakiet Weissach.

*Lepsze czasy wciąż mają Radical SR8 i SR8 LM, ale wiele osób uważa, że ze względu na ich stricte torowy, surowy charakter, są to pojazdy nieco innej kategorii niż pozostałe maszyny, konkurujące o miano króla Nürburgringu.

Źródło: Informacja prasowa Porsche

Zobacz również: Goodyear - konferencja

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Nowy model McLarena w 2015 roku [aktualizacja] Problem z hamulcami w Jaguarach XJ Range Rover Evoque Cabrio prawdopodobnie w przyszłym roku WEC 2014 São Paulo: triumf Porsche, mistrzostwo Toyoty Ciąg dalszy opery mydlanej Saaba Mark Webber nie pamięta swojego wypadku w Sao Paulo BMW 2 Active Tourer z napędem xDrive Tajemniczy muł testowy LaFerrari - będzie spider? Mercedes-Benz SL63 AMG World Championship 2014 Collector's Edition Chiny staną się głównym odbiorcą Volvo Wzmocniony Seat Leon Cupra Drogowe samochody McLarena nie dostaną silników Hondy Ford Ranger po kuracji odmładzającej [wideo] BMW przedstawia najdroższy lakier w swojej ofercie Jazda z pijanym kierowcą to gra o życie. Zagrasz? Potężna kraksa Marka Webbera w Sao Paulo! LARTE Design Range Rover Sport Winner - SUV po rosyjsku Tak Jay Leno dziękuje za milion subskrypcji na YouTube Znamy europejską cenę Corvette C7 Z06! Carlos Sainz Jr dołączył do Toro Rosso ABT Sportsline dla nowego Audi TT Podrasowane BMW X4 od Schnitzera dla policji Rodzina AMG Sport będzie konkurować z M Performance Rolls-Royce Ghost Series II w wydaniu Mansory

Popularne w tym tygodniu:

Tak umiera legenda. Zaczęła się rozbiórka toru FSO na Żeraniu Ciekawostka z ogłoszenia – mały sedan z wielkim silnikiem BMW M2 z sercem M4, które okazało się zbyt mocne UE chce nowego obowiązkowego wyposażenia samochodów ciężarowych Autobahn Stormer Porsche wyprodukowało milion egzemplarzy modelu 911 Floty odwracają się od diesli? Niezupełnie, ale jest trend Dodge Challenger - ależ to brzmi! Volkswagen Golf GTI First Decade – ponad 400-konna hybryda na Worthersee Micra kreuje: niesamowite szezlong i lampa projektu czeskiego artysty, inspirowane sylwetką kompaktowego Nissana