Maserati Quattroporte Diesel – informacja wprost z Frankfurtu
Na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie, gdzie debiutuje Quattroporte Ermenegildo Zegna, Maserati oficjalnie zapowiedziało, że flagowa limuzyna marki otrzyma wersję z silnikiem wysokoprężnym.
Na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie, gdzie debiutuje Quattroporte Ermenegildo Zegna, Maserati oficjalnie zapowiedziało, że flagowa limuzyna marki otrzyma wersję z silnikiem wysokoprężnym.
Maserati Quattroporte dostanie 3,0-litrowy silnik Diesla V6 VM Motori. Jednostka, która debiutowała pod maską modelu Ghibli, będzie generować 275 KM oraz 600 Nm (we Włoszech pojawi się również 250-konna wersja). Limuzyna marki z tym motorem ma przyspieszać do 100 km/h w 6,4 s.
Silnik będzie wyposażony w system Start/Stop oraz stalowy kolektor wydechowy wykonany w technologii Air Gap, aby wytrzymywał wyższe temperatury oraz większy przepływ gazów.
Maserati zadbało również o odpowiedni dźwięk zespołu napędowego. Niekulturalne odgłosy w Quattroporte byłyby wysoce niepożądane, więc Włosi zainstalowali w aucie system aktywnej modulacji dźwięku. Składa się on z dwóch „akustycznych oscylatorów” zainstalowanych w pobliżu rur wydechowych, które „akcentują charakterystyczny dźwięk silnika oraz modulują go w zależności od tego w jaki sposób prowadzony jest samochód”.
Źródło: Maserati