Nowy Hyundai Genesis przyłapany bez kamuflażu

Nowy Hyundai Genesis przyłapany bez kamuflażu

Nowy Hyundai Genesis przyłapany bez kamuflażu
Arkadiusz Gabrysiak
18.10.2013 08:00, aktualizacja: 08.10.2022 13:29

Hyundai Genesis jest ekskluzywnym sedanem, który nie jest oferowany w Europie. Jednak klienci w Stanach Zjednoczonych i na Dalekim Wschodzie poznali już ten model dość dobrze, gdyż na tamtejszych rynkach oferowany jest od roku 2008. Koreańczycy uznali więc, że czas najwyższy na nową generację, która najprawdopodobniej zadebiutuje na początku roku 2014. Pojazd został już przyłapany - i to bez żadnego kamuflażu.

Hyundai Genesis jest ekskluzywnym sedanem, który nie jest oferowany w Europie. Jednak klienci w Stanach Zjednoczonych i na Dalekim Wschodzie poznali już ten model dość dobrze, gdyż na tamtejszych rynkach oferowany jest od roku 2008. Koreańczycy uznali więc, że czas najwyższy na nową generację, która najprawdopodobniej zadebiutuje na początku roku 2014. Pojazd został już przyłapany - i to bez żadnego kamuflażu.

Pas przedni nowej generacji Genesisa stracił trochę "koreańskich" naleciałości stylistycznych i wygląda lepiej od obecnego modelu. Genesisa wyposażono w nowe reflektory oraz nową atrapę chłodnicy. Dostrzeżemy również agresywniejszy zderzak przedni ze zintegrowanymi światłami LED. Bryła nadwozia nie uległa zmianie - nadal mamy do czynienia z dużym, luksusowym sedanem. Niestety nie wiemy jeszcze jak będzie wyglądał tył samochodu.

W Stanach Zjednoczonych nowy Hyundai Genesis najprawdopodobniej będzie oferowany z tymi samymi jednostkami benzynowymi: 3,8-litrowym silnikiem V6 i 5,0-litrową jednostką w układzie V8. Spekuluje się, że motory te zostaną nieco ulepszone, aby generowały nieco więcej mocy lub zużywały nieco mniej paliwa. W standardowej wersji nowy Genesis będzie oczywiście posiadał napęd na oś tylną, jednak w nowej generacji po raz pierwszy ma być również dostępny opcjonalny napęd na wszystkie 4 koła.

Miejmy nadzieję, że Hyundai już niebawem zdecyduje się zaprezentować nową generację Genesisa, a wtedy poznamy więcej szczegółów.

[aktualizacja 18 października]

W Sieci pojawiło się kolejne zdjęcie prezentujące nowego Genesisa - tym razem z profilu.

Obraz

[aktualizacja 24 października]

Hyundai udostępnił oficjalne wizualizacje prezentujące nowego Genesisa. Możecie je podziwiać w zaktualizowanej galerii.

Obraz

[aktualizacja 26 października]

Polski oddział Hyundaia wydał oficjalne oświadczenie prasowe potwierdzające powyższe informacje. Możecie je przeczytać rozwijając poniższy link.

Hyundai zapowiada wprowadzenie modelu Genesis nowej generacji - sedana segmentu Premium

  • W Korei ujawniono pierwsze informacje na temat Nowego modelu Genesis w wersji sedan
  • Po wprowadzeniu modelu na rynek koreański, samochód będzie w przyszłym roku dostępny na głównych

rynkach światowych

Hyundai Motor Company, największy południowokoreański producent samochodów, zaprezentował pierwsze szkice nowego modelu Genesis, podczas oficjalnego spotkania z przedstawicielami koreańskich mediów. Samochód zostanie wprowadzony do sprzedaży w Korei jeszcze w tym roku, natomiast na innych kluczowych dla firmy rynkach pojawi się w 2014 roku.

”Luksusowy Genesis, który zadebiutował w 2008 roku, jako pierwszy tylnonapędowy sedan segmentu Premium, zaskoczył wszystkich swoją konkurencyjnością i jakością.” – powiedział Moon Sik Kwon, szef Centrum badawczo-rozwojowego Hyundaia w Korei. ”Nowa generacja Genesia, odzwierciedla nasze najlepsze praktyki i umiejętności Hyundaia do tworzenia wysokich jakościowo samochodów, dlatego wierzymy, że stanie się on silnym graczem na rynku.

Celem projektu o łącznej wartości ponad 340 mln EUR było stworzenie tylnonapędowego sedana światowej klasy, a efektem jest powstanie po czterech latach obecnego modelu.

Wyróżniający i elegancki design, wiodąca w klasie konstrukcja podwozia, komfort jazdy na poziomie samochodów najlepszych europejskich marek premium, najnowsze systemy bezpieczeństwa i komfort prowadzenia to mocne strony Genesisa.

W każdym detalu samochodu widoczna jest filozofia marki Hyundai określana jako ‘Modern Premium’.

Również dzięki temu, Genesis zapewnił sobie najlepszą w swojej klasie konkurencyjność potwierdzoną licznymi testami przeprowadzonymi w różnych miejscach na całym świecie, w tym także na słynnym torze Nürburgring w Niemczech.

DESIGN

W 2009 roku Hyundai wprowadził nową filozofię projektowania samochodów określaną jako 'Fluidic Sculpture’. Nowy Genesis to pierwszy model w którym zastosowano język projektowania ‘Fluidic Sculpture 2.0’, którego kluczowymi elementami są: prosty i harmonijny design z płynnymi akcentami, nowoczesny, sześciokątny grill, wyrazisty kolor,  jakość materiałów i wykończenie samochodu.

Zaprojektowany w ten sposób Genesis, to sedan klasy Premium, którego sportowy wygląd daje wrażenie stałego ruchu. Sześciokątny grill jest mocnym akcentem, podczas gdy linie boczne poprowadzone są płynnie, a tył samochodu sprawia wrażenie ‘wyrzeźbionego’.

Wnętrze samochodu pozostaje spójne z całością, poprzez przemyślaną ergonomię i intuicyjną obsługę, oraz najwyższej jakości materiały i specyfikacje wyposażenia, odpowiednie dla samochodów Premium.

Zupełnie nowy Genesis posiada panel sterowania Human Machine Interface (HMI), pozwalający kierowcy na domyślne rozpoznanie funkcji pojazdu i dzięki temu lepsze ich wykorzystanie. Symbole zostały ustandaryzowane, a przełączniki sklasyfikowane w zależności od ich funkcji, ułatwiając kontrolę nad samochodem.

Wszystkie przyszłe modele będą projektowane w oparciu o język projektowania ‘Fluidic Sculpture 2.0’ i jego zasady.

BEZPIECZEŃSTWO

Jak wykazały testy zderzeniowe, Nowy Genesis jest jeszcze bardziej bezpieczny dzięki ulepszonej sztywności nadwozia.

W samochodzie zwiększono odporność na wgniecenia, poprzez zastosowanie dwuwarstwowej struktury przedniej części nadwozia, wykonanej ze stali o wysokiej wytrzymałości, wytłaczanej na gorąco. Oddzielono komorę silnika oraz ulepszono konstrukcję podłogi z przodu i z tyłu.

Bezpieczeństwo pasażerów uległo poprawie dzięki zastosowaniu zaawansowanych funkcji pasów bezpieczeństwa, takich jak EFD – mechanizm nagłego napinania pasów, który mocniej trzyma pasażerów podczas wypadku i pas Pre-Safe z funkcją przewidywania niebezpieczeństwa.

PROWADZENIE

Dzięki ulepszonemu zawieszeniu i zastosowaniu zaawansowanych technologii, Nowy Genesis gwarantuje najwyższej jakości komfort jazdy. Znacznie poprawiono sztywność zawieszenia oraz rozłożenie masy, co poprawiło przyczepność. Zastosowanie elektronicznej kontroli zawieszenia (ATCC) zapewnia większą stabilność na zakrętach.

Elektryczne wspomaganie układu kierowniczego (R-MDPS) zostało po raz pierwszy zastosowane w modelu o zmiennym przełożeniu, co zapewnia stabilność przy wysokich prędkościach i bezpośrednie reagowanie na niskich i średnich prędkościach .

W nowym Genesise po raz pierwszy zastosowano HTRAC - napęd na wszystkie koła. Zaawansowany system HTRAC elektronicznie reguluje rozdział momentu obrotowego pomiędzy przednią i tylną osią, w zależności od drogi i warunków jazdy, oferując większą stabilność na śliskiej nawierzchni i na zakrętach. Pozwala także kierowcy wybrać indywidualny tryb jazdy.

W Polsce, od 2011 roku oferowany był tylnonapędowy model Genesis w sportowej wersji Coupe. W nadchodzącym roku, zostanie podjęta decyzja o wprowadzeniu do sprzedaży Genesisa w wersji sedan.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/4]

Źródło: Carscoops

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)