Rotpfeil – GAD Motors C 63 AMG Coupé Black Series Track Pack Bi-Turbo 4Matic (2013)

Rotpfeil – GAD Motors C 63 AMG Coupé Black Series Track Pack Bi‑Turbo 4Matic (2013)

Rotpfeil – GAD Motors C 63 AMG Coupé Black Series Track Pack Bi-Turbo 4Matic (2013)
Olgierd Lachowski
25.10.2013 08:00, aktualizacja: 08.10.2022 13:30

GAD Motors to już jasno świecąca gwiazda na scenie tuningowej. Teraz niemiecki zespół dorzuca kolejną niesamowitą maszynę – coupé Mercedesa z turbodoładowanym silnikiem o mocy aż 850 KM!

Zdziwieni, że w nazwie tego bolidu są takie wyrazy jak „Bi-Turbo” i „4Matic”? Jak to możliwe, skoro seryjny Mercedes ma wolnossący silnik i napęd na tył? No właśnie, chodzi o fabryczne auto, a to, którym chwali się GAD Motors, znacząco odbiega od tego, co proponuje wytwórnia ze Stuttgartu.

Już kilka razy przy okazji tekstów o tuningu Mercedesa klasy C wspominałem, że producent twierdzi, iż w trakcie modernizacji klasy C nie zmieniono w niej silnika, ponieważ nowa jednostka napędowa z doładowaniem była większa od starszej V-ósemki i nie mieściła się pod maską. Czyżby? Tuner z Niemiec udowadnia, że to nie do końca prawda.

Obraz

Usystematyzujmy informacje. Mercedes-Benz C 63 AMG (niezależnie od wersji) w odmianie seryjnej jest napędzany 6,2-litrowym wolnossącym silnikiem V8. Atmosferyczna konstrukcja w zależności od ustawień generuje od 457 do 517 KM mocy maksymalnej. W Coupé z oznaczeniem Black Series moc wynosi 517 KM przy 6800 obr./min. Moment obrotowy sięga 620 Nm przy 5200 obr./min. Silnik jest połączony z 7-biegową automatyczną skrzynią biegów, a moc trafia wyłącznie na tylne koła.

GAD Motors dokonało bardzo zaawansowanych zmian, które sprawiają, że bardzo szybki seryjny Mercedes przy zmodyfikowanej maszynie jest niczym żółw. Najważniejsze ulepszenie to…

Obraz

Fabryczny motor M 156 został wymontowany, a zastąpiła go jednostka napędowa znana między innymi z poliftingowej wersji Mercedesa E 63 AMG. I co, panowie z Mercedesa? Nie mieści się? Tyle że nowa jednostka też nie jest zupełnie normalna.

Wprawdzie silnik M 157 w fabrycznej konfiguracji też ma dwie turbosprężarki, ale te, które zastosowało GAD Motors we własnej odmianie, są większe. Ponadto wszczepiono większy układ chłodzenia powietrza doładowującego, włożono nowe wytrzymalsze tłoki i korbowody, zadbano o dobre chłodzenie samej jednostki napędowej i wgrano nową elektronikę.

Obraz

Mniejsza od starszej, bo 5,5-litrowa, nowa V-ósemka rozwija teraz moc 850 KM! To znacznie więcej, niż oferuje jej normalna wersja z Mercedesa E 63 AMG (557-585 KM) i jeszcze więcej niż było w seryjnym C 63 AMG Black Series (517 KM). Moment obrotowy ma wartość 1350 Nm i trafia do poprawionej skrzyni biegów – zmieniającej teraz przełożenia szybciej.

Tuner sporo nakombinował też z układem napędowym, ponieważ tak jak w przypadku swojego Mercedesa CLS 63 AMG uparł się na montaż napędu na wszystkie koła. Wprawdzie GAD Motors nie podaje dokładnie, z jakiego modelu przejęto układ 4Matic, ale sądząc po CLS-ie, pochodzi on z Mercedesa S 500 4Matic.

Obraz

Z potężnym układem napędowym i 850 KM mocy współpracuje specjalne regulowane w wielu parametrach zawieszenie renomowanej firmy KW. Do tego są ceramiczne, fabryczne hamulce, które zatrzymują Mercedesa ze 100 km/h na dystansie 33 m, a z 200 km/h na odcinku 132 m.

Nie wiadomo, jak teraz kształtuje się masa własna coupé z Niemiec – prawdopodobnie jest cięższe, niż było. Nawet jeśli jego waga wzrosła, to skomplikowany napęd i supermocny silnik niwelują tę wadę z nawiązką.

Obraz

Do pierwszej setki czerwona strzała przyspiesza w zaledwie 3,10 s (!). Wynik nierealny? Zdecydowanie możliwy, co widać na przykładzie niesamowitych osiągów poprzednich aut GAD-a. Druga setka pęka po 8,80 s, a trzecia po 23,50 s. To osiągi egzemplarza z pakietem aerodynamicznym Aero Pack, który zwiększa docisk do nawierzchni, ale kosztem większych oporów. Bez tylnego skrzydła maszyna 200 km/h łamie po 8,70, a 300 km/h po zaledwie 22,70 s.

Chwilowo Niemcy nie podają prędkości maksymalnej. Można przyjąć z grubsza, że będzie ona wynosić około 350 km/h – taką właśnie prędkością odznacza się 803-konny GAD Motors CLS 63 AMG Bi-Turbo 4Matic.

Obraz

Czerwony Black Series jest na razie zarejestrowany jako wóz prototypowy i trwają jego badania pod kątem dopuszczenia go do ruchu ulicznego w liczbie większej niż jeden egzemplarz.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, M 157
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 5461 cmsup3/sup
  • Doładowanie: 2 turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 850 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 155,65 KM/l
  • Maksymalny moment obrotowy: 1350 Nm
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna AMG SpeedShift 7G-Tronic MCT
  • Typ napędu: na wszystkie koła 4Matic

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 390 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 360 mm
  • Koła przednie: 9,0 x 19”
  • Koła tylne: 9,5 x 19”
  • Opony przednie: 255/35 R 19 Dunlop Sport Maxx Race
  • Opony tylne: 285/35 R 19 Dunlop Sport Maxx Race

Masy i wymiary:

  • Długość: 4764 mm
  • Szerokość: 1997 mm
  • Rozstaw osi: 2765 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,10 s
  • Przyspieszenie 0-200 km/h: 8,80 s (8,70 s bez Aero Pack)
  • Przyspieszenie 0-300 km/h: 23,50 s (22,70 s bez Aero Pack)
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/9]

Źródło: GAD Motors

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)