Najmocniejszy elektryczny cruiser: Voxan Wattman [aktualizacja]

Podczas paryskich targów motoryzacyjnych zaprezentowano elektryczny motocykl Voxan Wattmann. Wrażenie robi zarówno jego wygląd, jak i moc.

fot. materiały prasowe

Według założeń francuskiego producenta Voxan Motors model Wattman ma zdominować rynek elektrycznych cruiserów: ma być najmocniejszym i jednocześnie najatrakcyjniejszym jednośladem na tym rynku.

Najbardziej interesujące są możliwości jego jednostki napędowej, która ma generować 200 KM oraz moment obrotowy rzędu 200 Nm przy 10 500 obr./min. Producent deklaruje, że prędkość 100 km/h maszyna osiągnie jedynie w 3,4 s. To jeszcze nie wszystko.

Choć na pierwszy rzut oka konstrukcja motocykla wydaje się lekka, to w rzeczywistości waży on niemało (350 kg). Jego sercem ma być bateria o pojemności 12,8 kWh. Na jednym ładowaniu jednoślad będzie mógł pokonać maksymalny dystans równy 180 km, a ponowne naładowanie go ma trwać jedynie 30 minut.

Voxan nie udostępnił jeszcze oficjalnej ceny tego modelu. Można jednak przypuszczać, że będzie ona równie unikalna jak sam koncept i że motocykl powtórzy los innych ciekawych pomysłów – sprzeda się jedynie w kilku egzemplarzach…

[aktualizacja 15 stycznia]

Pojawiło się więcej informacji na temat motocykla. Przede wszystkim jego twórcy określają go jako jednoślad 2.0, podkreślając tym samym jego nowoczesność. Designer pojazdu, Sacha Lakic, podczas tworzenia projektu inspirował się budową organizmu skorpiona - według Lakica to właśnie natura tworzy najbardziej idealne kształty.

W konstrukcji motocykla wykorzystano pomysł stworzenia tzw. egzoszkieletu (czyli szkieletu zewnętrznego). Mówiąc krótko, to nic innego jak samonośne nadwozie, bez ramy, którego kluczowym elementem konstrukcyjnym jest komora akumulatorów.

Voxanowi zafundowano też cztery czterotłoczkowe tarcze hamulcowe Beringer 4D system w przednim kole. Wysokość kanapy motocykla będzie wynosić z kolei 815 mm. Poza tym, maksymalna prędkość, jaką będzie mogła osiągnąć maszyna to 170 km/h.

Zobacz również: Goodyear - konferencja

A cena? Wciąż nieznana.

Źródło: materiały prasowe

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Motocykle:

Futurystyczny J Concept - propozycja Kawasaki [aktualizacja] Jazda na bogato: BMW K1600 GTL Exclusive 2014 [aktualizacja] Projekt motocykla Audi Supersport 10R Tragiczny wypadek podczas Sic Supermoto Days Wyścigi bez ograniczeń: Isle of Man TT Dwanaście generacji prędkości Hondy: historia modelu CBR900RR Podaruj Kilometr - charytatywna wyprawa do Mongolii Amatorska reklama Ducati, która robi wrażenie BMW R 1200RT: turysta z Niemiec Stylowy cafe racer: Yamaha Bolt Niesamowita historia Ducati z II wojny światowej "Wszystko podporządkowane jest motorsportowi" - wywiad z Jakubem Przygońskim Yamaha PES-1 - elektryczny wstrząs na rynku? "Maluch" Yamahy: R25 na 2014 rok Naga, ale z klasą: Honda Gold Wing F6C Ze stuntem za pan brat - wywiad z Ewą Pieniakowską Suzuki GSR 250S na 2014 rok Polskie wyścigi motocyklowe wcale nie są nudne Taddy Błażusiak zwycięża w Liverpoolu Pobudzające motocyklowe wideo na poniedziałkowy poranek Najpopularniejsze sposoby zabezpieczania motocykla przed kradzieżą [poradnik] Najlepsze momenty MotoGP Walencji w slow-motion Skutery BMW C Evolution w wersji policyjnej Treści reklamowe w felgach motocykla– kicz czy nowa fala?