Tak wygląda nowa Yamaha XJR1300

Podczas targów Intermot Yamaha zaprezentowała czterocylindrowe rzędówki: XJR1300 i XJR1300 Racer, które prezentują efekty ostatniej współpracy z najlepszymi customizerami na świecie.

Yamaha XJR1300 jest ikoną, która jest w świecie motocyklowym od 20 lat. W 2015 roku XJR powraca w nowej generacji. Od pięciu lat Yamaha blisko współpracuje z wieloma profesjonalnymi customizerami motocykli, produkując serię pojazdów koncepcyjnych. Te projekty noszą nazwę „Yard Built”. Współpraca ta dostarczyła wiele inspiracji do rozwoju jednośladów, dlatego Yamaha postanowiła włączyć wzornictwo typu custom do fabrycznej produkcji swoich motocykli.

Wąski, inspirowany motocyklami torowymi zbiornik paliwa odsłania 4-cylindrowy, chłodzony powietrzem silnik, a pojedyncze siedzisko nadaje XJR 2015 wygląd motocykla custom. Całość uzupełniają czarny wydech 4–2-1, tłumik i konstrukcja tylnej ramy pomocniczej. Pozostałe, dostępne w standardowym wyposażeniu elementy w stylu custom nawiązują do motocykli sportowych z lat 70., jak np. aluminiowa, polerowana osłona boczna z siatką, zwężana aluminiowa kierownica i kompaktowy reflektor.

Napędzający XJR 2015, 4-cylindrowy, chłodzony powietrzem silnik DOHC dostarcza moc 98 KM i moment obrotowy 108 Nm. Jednostka jest zamontowana w stalowej ramie kołyskowej w sposób, który ma tłumić wibracje powstające podczas jazdy. Płynną jazdę mają wspomagać wewnętrzne golenie przedniego zawieszenia z powłoką DLC (Diamond-like Carbon) redukujące tarcie oraz tylne zawieszenie marki Öhlins.

XJR1300 został zaprezentowany również w wersji cafe racer. Wykonane z karbonu owiewka i krótki przedni błotnik mają być hołdem dla legendarnych café racerów z lat 70., a zadaniem mocowań kierownicy typu clip-on jest pomoc w zachowaniu właściwej pozycji podczas jazdy. Piękno sportowego, pojedynczego siedziska ma jeszcze bardziej uwydatniać karbonowa pokrywa.

Yamaha XJR1300 Cafe Racer

Yamaha XJR1300 — galeria zdjęć

Yamaha XJR1300 Cafe Racer — galeria zdjęć

Zobacz również: Goodyear - konferencja

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Motocykle:

Yamaha MT-07 Moto Cage z polskim akcentem Gorąca nowość: 300-konne Kawasaki Ninja H2 Shoei NXR - test kasku motocyklowego Honda po zwycięstwo w Dakarze Szkic nowego BMW S1000RR Motocykle na drogach płatnych za darmo? Elektryczne supermoto od KTM wkrótce 19-latek z Poznania zaprojektował inteligentne lusterka motocyklowe Tak może wyglądać turbodoładowane Kawasaki Ninja H2? Nowy VFR800X Crossrunner 2015 Polska marka Sokół reaktywowana Drogowy ABS od BMW dla sportowych motocykli Tajemnicza nowość: Kawasaki Ninja H2 Honda CBF125 2014 - test motocykla Co szykuje Harley na 2015 rok? Jak czytać oznaczenia na oponach motocyklowych? 125 ccm na kat. B - zaczęła się walka o klienta Nowy na rynku turystyków: BMW S1000XR Ekolodzy chcą wysokich kar dla motocyklistów Bardzo elitarny motocykl: Confederate Hellcat Speedster Google testuje autonomiczny motocykl Suzuki GSX-S 1000 uchwycony przedpremierowo Legendarny “szerszeń” Hondy wraca? Nowe, plastelinowe Ducati Scrambler