Renault Eolab Concept – bóg laboratorium

W prototypowym modelu Eolab Renault zastosowało ok. 100 nowinek technologicznych. Maja być one stopniowo wdrażane do samochodów francuskiej marki do 2020 r.

Nazwa Renault Eolab wzięła się od greckiego boga wiatrów Eola oraz słowa "laboratorium". Samochód pokazuje, jak za dekadę mogą wyglądać auta segmentu B.

Renault Eolab ma asymetrycznie rozmieszczone drzwi, niczym Hyundai Veloster. Samochód ma niski współczynnik oporu aerodynamicznego, wynoszący 0,235.

Montaż bardzo cienkiej szyby przedniej i wykorzystanie do budowy takich materiałów, jak magnez pozwoliło na uzyskanie niskiej masy. Koncept waży 955 kg.

Prototyp jest napędzany przez 3-cylindrowy silnik SCe o pojemności 1,0 l, który rozwija moc 75 KM, a jego maksymalny moment obrotowy to 95 Nm. Jest on wspierany przez motor elektryczny sprzężony z 3-stopniową, bezsprzęgłową przekładnią. Jednostka na prąd generuje 68 KM i 200 Nm.

Według zapewnień producenta średnie spalanie modelu Eolab to 1 l/100 km, a emisja dwutlenku węgla 22 g/km. Renault Eolab Concept zostanie zaprezentowane w październiku na Paris Motor Show.

Renault Eolab Concept — galeria zdjęć

Zobacz również: Goodyear - konferencja

Źródło: carscoops.com

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Kia Sorento – pierwsze oficjalne zdjęcia [aktualizacja] Nowe Suzuki Vitara zadebiutuje w Paryżu [wideo] Pierwsze zdjęcia Fiata 500X [aktualizacja] Peugeot 208 GTi 30th Anniversary [aktualizacja] Nowa Honda Jazz - premiera po premierze Opel Vivaro Kombi – dla ośmiu osób Toyota C-HR Concept – odważny crossover Nie będzie winiet. Zamiast tego urządzenia pokładowe i bilety Sebastian Vettel nie przejdzie do zespołu Ferrari Precyzyjne przepisy w sprawie komunikacji radiowej w Formule 1 Mercedes-Benz klasy B po wizycie u kosmetyczki [wideo] BMW serii 2 Cabrio z nutką (M)sportu Toyota U2 – użytkowe auto przyszłości [wideo] Akcja serwisowa Porsche 918 Spyder Ford zasypie nas premierami: wkrótce nadejdzie nowy C-Max Porsche Boxster ze słabszym silnikiem Nowy Ford S-MAX – siedem miejsc i gadżety Całe podium i mistrzostwo dla Volkswagena w Australii Evanta Motors Barchetta - nowość w klasycznej skórze Wyjątkowe Porsche Cayenne S od Porsche Exclusive Lucas di Grassi z Audi Sport Abt wygrywa pierwszy wyścig Formuły E Ogier liderem, Kubica z dużymi problemami – Rajd Australii Infiniti QX70 S Design - pierwsze detale samuraja przed targami Kalendarze WRC i F1 na sezon 2015 - nie będzie rewolucji

Popularne w tym tygodniu:

Tak umiera legenda. Zaczęła się rozbiórka toru FSO na Żeraniu Ciekawostka z ogłoszenia – mały sedan z wielkim silnikiem BMW M2 z sercem M4, które okazało się zbyt mocne UE chce nowego obowiązkowego wyposażenia samochodów ciężarowych Koniec ze skórami w Bentleyu? Firma stawia na produkty dla wegan Autobahn Stormer Porsche wyprodukowało milion egzemplarzy modelu 911 Floty odwracają się od diesli? Niezupełnie, ale jest trend Dodge Challenger - ależ to brzmi! Volkswagen Golf GTI First Decade – ponad 400-konna hybryda na Worthersee Tydzień w motorsporcie #23 Renault Captur po face liftingu - co się zmieniło?