Będzie mniejsze MINI?

Mini chce zbudować mniejszy model, jest jednak jeden warunek.

Odkąd kilkanaście lat temu BMW zaprezentowało następcę produkowanego od 1959 roku Mini bawarskie auta mocno urosły. Najnowsza, trzecia już generacja samochodu jest blisko 80 centymetrów dłuższa od swojego dziadka i rozmiarami zaczyna się zbliżać do współczesnych przedstawicieli segmentu B. Do wyrośniętych Cooperów już wkrótce ma dołączyć również powiększony Countryman.

Mini Countryman

Jeżeli MINI będą w dalszym ciągu rosnąć może się okazać, że nazwa marki powoli zacznie mieć co raz mniej wspólnego z rzeczywistością dlatego też co raz głośniej mówi się o rozpoczęciu przez niemieckiego producenta prac nad mniejszą wersją Coopera. Manewr wykonany przez firmę przypominałby nieco to, co zrobiła Škoda powiększając Octavię i wstawiając w jej miejsce kompaktowego Rapida. Nowe MINI w dużym stopniu mogłoby się opierać na koncepcyjnym Rocketmanie i z długością nieprzekraczającą 3,5 metra wprowadziłoby producenta z powrotem do segmentu A.

Jak się jednak okazuje Bawarczycy napotkali dość nietypowy problem. Platforma UKL1, na której ma spoczywać większość mniejszych aut MINI i BMW jest zbyt duża aby posłużyła do budowy Rocketmana. Co więcej producent nie planuje w tej chwili opracowywania płyty podłogowej specjalnie na potrzeby nowego pojazdu dlatego zdecydował się wstrzymać z projektem. Ruszy on ponownie dopiero kiedy znajdzie się partner, który zechce dostarczać pożądane przez firmę podzespoły.

Jestem ciekaw jak MINI planuje wybrnąć z tej sytuacji ponieważ produkcyjna wersja Rocketmana przy rozsądnej cenie mogłaby się stać na prawdę popularnym samochodem. Czekanie na partnera może się okazać kiepskim pomysłem bowiem konkurencja nie śpi. Jeżeli tylko Fiat zaprezentuje jakąś świeżą wizję swojej pięćsetki a Citroën zdecyduje się np. na wskrzeszenie 2CV może się okazać za późno dla BMW na rozpoczynanie przygody z produkcją samochodu od podstaw.

Zobacz również: Jeździmy dakarowym Mini Krzysztofa Hołowczyca!

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Aktualności:

Nowe Subaru WRX (2015) – premiera w Los Angeles [aktualizacja] Nowe informacje o Formule E [aktualizacja] Nissan BladeGlider – 3-miejscowy elektryczny koncept [aktualizacja] Hyundai Genesis II - oficjalny debiut nowej limuzyny [aktualizacja] Dwa obowiązkowe pit stopy podczas wyścigu? Nowe wozy klasy LMP2 i nowa kategoria prototypów Audi rozdało samochody piłkarzom Realu Madryt BMW X4 M z dieslem pod maską? Jak wyglądają przygotowania auta do testu zderzeniowego? [wideo] Mercedes-Benz AMG Vision Gran Turismo oficjalnie zaprezentowany! [aktualizacja] Arrinera Hussarya - testy jeżdżącej ramy Suzuki A:Wind Concept – miejski maluch BMW prezentuje pakiet M Performance dla X5 Saleen pracuje nad modelem S8 - czego się spodziewać? 11 nowych modeli rozbitych przez Euro NCAP BBR Mazda MX-5 2.0 MZR GT270 (2013) Lamborghini Cabrera – pierwsze zdjęcia i dźwięk silnika Współczesna wizja Lancii Delta HF Integrale Porsche Panamera z pakietem TopCar Stingray GTR Przyszłoroczny nakład BMW i8 wyprzedany! Hamann przygotował nowe felgi do BMW X5 F15 Corvette Stingray Convertible Premiere Edition Nowa Mazda2 będzie bardziej kobieca Lamborghini wyprodukowało ostatnie Gallardo!

Popularne w tym tygodniu:

Polacy remontują i wzmacniają silniki w najdroższych klasykach Infiniti Q60 Project Black S może trafić do produkcji seryjnej Auto staje w płomieniach – jak nie pogorszyć sytuacji? Toyota przegrała w Le Mans przez pozdrowienie od innego kierowcy Porsche 911 GT2 RS zaprezentowane na E3 wraz z grą Forza Motorsport 7 Dramatyczny i nieprzewidywalny wyścig w Le Mans Aktualna mapa fotoradarów w Polsce Nowy Mercedes Klasy A: wszystko co wiemy o nowej generacji Jakie wnętrza lubią Polacy?