Polski Lekki Motocykl Elektryczny podbija świat

Duży sukces studentów i doktorantów z Politechniki Wrocławskiej. Zaprojektowany i skonstruowany przez nich Lekki Motocykl Elektryczny wygrał zawody SmartMoto Challenge w Barcelonie.

fot. pwr.edu.pl

Lekki Motocykl Elektryczny to projekt studentów i doktorantów Politechniki Wrocławskiej, których celem było stworzenie miejskiego skutera, zasilanego z baterii i napędzanego silnikiem elektrycznym umieszczonym w kole pojazdu.

Motocykl jest bardzo lekki — waży zaledwie 58 kg. Jak twierdzą twórcy, został on wyposażony w nowoczesny napęd elektryczny. Bateria pozwala przejechać 70 km na jednym ładowaniu. Jego maksymalna prędkość to 45 km/h. Pojazd został wyposażony w aplikację mobilną – można go podłączyć do telefonu komórkowego, na którym będą się wyświetlać dane motocykla: prędkość, poziom naładowania baterii, pozycja, nawigacja.

Finałem prac było zaprezentowanie motocykla podczas Smart Moto Challenge międzynarodowych studenckich zawodów motocykli i rowerów elektrycznych, które w dniach 3–6 lipca br. odbyły się w Barcelonie. Projekt wrocławskich studentów okazał się bezkonkurencyjny! Reprezentacja Koła Naukowego musiała najpierw omówić biznesplan wprowadzenia na rynek swojego motocykla, a także przedstawić prototyp przed komisją składającą się z osób z branży motoryzacyjnej. Motocykl wzorowo przeszedł także testy techniczne, świetnie poradził sobie podczas wyścigu na dystansie 22 km i podczas testów na ulicach Barcelony.

Zobacz również: Goodyear - konferencja

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Motocykle:

Nagie Ducati Panigale jeszcze w tym roku? 125 ccm na kat. B: Honda i Suzuki KTM w MotoGP od 2017 roku Suzuki SV650S w wąwozach lessowych Od 24 sierpnia motocyklami z kat. B Nowa Yamaha R1: DCT i 230 KM? Nowy w segmencie: Kawasaki AX 125 Athlete Suzuki V-Strom 1000 - test motocykla Kawasaki Z1000 w jubileuszowym wydaniu Motocykle 125 ccm na prawo jazdy kat. B - prezydent podpisał ustawę Specjalna Ninja ZX-14R na 30. urodziny linii modelowej BMW R NineT - custom po sztokholmsku Honda NC750S - test motocykla BMW K1300S 2015 do szosowej turystyki Tak może wyglądać turystyczne BMW S1000F Valentino Rossi przedłużył kontrakt z Yamahą LED-owe znaki dla bezpieczeństwa motocyklistów Pierwsze w Polsce parkingi dla motocyklistów 125 ccm z manualem: oświadczenie firmy Junak Pierwsze testy elektrycznego Harleya-Davidsona 125 ccm z manualną skrzynią biegów na kat. B - Sejm przyjął poprawki Senatu Ariel wraca do gry: model Ace debiutuje Honda NC750S - pierwsze wrażenia z jazdy Pierwszy motocykl o pojemności 500 ccm