Maluch na sterydach, czyli szalona konstrukcja z nadwoziem Polskiego Fiata 126p

Maluch na sterydach, czyli szalona konstrukcja z nadwoziem Polskiego Fiata 126p

Maluch na sterydach, czyli szalona konstrukcja z nadwoziem Polskiego Fiata 126p
Źródło zdjęć: © Facebook/Old's kool
Jakub Tujaka
10.09.2017 11:40, aktualizacja: 03.10.2022 17:09

To, że w różnych częściach świata pojawiają się przebłyski zainteresowania Maluchem już nikogo nie dziwi. Tom Hanks niebawem będzie się cieszył swoim „Kaszlakiem”, a z tego co wiemy będzie to jeden z wielu Małych Fiatów w USA. W mediach społecznościowych furorę robią zdjęcia Fiacika jakiego jeszcze nie było.

Można powiedzieć, że konstrukcja ta jest wynikiem połączenia dwóch trendów. Jeden z nich to moda na SUV-y, a drogi to rosnąca popularność Małego Fiata. Zdjęcia, które prezentujemy w tym artykule, błyskawicznie rozchodzą się w sieci. Miłośnicy motoryzacji w komentarzach płynących z całego świata pytają, co to za karoseria. A w Polsce nikt nie ma wątpliwości, bo jest to jeden z najbardziej rozpoznawalnych samochodów w naszym kraju.

Obraz
© Facebook/Old's kool

Popularny Maluch doczekał się kilku fabrycznych wersji i wielu egzemplarzy przerobionych przez domorosłych konstruktorów. Były auta bez dachu (modyfikacją zajmowała się firma Bosmal), a także kilka samochodów z silnikami od motocykli. Jednak mało kto podjął się trudu zbudowania na bazie Malucha auta ze zdolnościami terenowymi.

Obraz
© Facebook/Old's kool

Co prawda pamiętam zdjęcie żółtego auta postawionego na podwoziu terenowego Suzuki, ale tamta wersja nie wyglądała tak spektakularnie. W tym przypadku wielkie nadkola mają za zadanie zasłonięcie szerokich terenowych opon. Przez te szerokie biodra auto zajmuje blisko dwa razy więcej miejsca niż zwykły Maluch.

Obraz
© Facebook/Old's kool

Nadwozie z 1984 roku zostało postawione na podwoziu z powiększonymi wahaczami. Platforma to dość prymitywna konstrukcja pochodząca z Garbusa wyprodukowanego w 1967 roku. Płyta podłogowa została skrócona o 40 cm. Silnik również jest garbusowski. Przeszedł on szereg modyfikacji polegających na zwiększeniu mocy.

Obraz
© Facebook/Old's kool

Całość wygląda agresywnie i ma bojowy charakter. Wszystko dzięki terenowym oponom i dodatkom takim jak elementy oświetlenia, czarny bagażnik dachowy i płyty chroniące podwozie przed uszkodzeniami.

Obraz
© Facebook/Old's kool

Wnętrze jest jeszcze bardziej ubogie niż to w Maluchu. Blaszana deska rozdzielcza została pozbawiona wszystkiego, co zbędne w czasie zabawy w terenie. Kierownicę zamontowano po prawej stronie, ponieważ autorem tego wynalazku jest Brytyjczyk.

Obraz
© Facebook/Old's kool

Z jednej strony cieszy fakt, że Polski Fiat 126p zyskuje popularność, nawet jeśli zostaje dawcą karoserii do tego rodzaju konstrukcji. Z drugiej strony, wydaje mi się, że w Polsce nadal nie ma takiego statusu jak Fiat 500 we Włoszech.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (4)