Możliwy najlepszy wynik sprzedaży w Polsce od lat. Zobacz, kto kupuje auta

Polski rynek samochodów osobowych ma się bardzo dobrze. Na koniec sierpnia odnotowano prawie 18-procentowy wzrost w stosunku do ubiegłego roku. Jednak to nie zasługa indywidualnych polskich kierowców lecz przedsiębiorstw i klientów zagranicznych.

Skoda Octavia

Skoda Octavia (fot. mat. prasowe)

Na dziesięć nowych samochodów sprzedanych w Polsce tylko trzy trafiają do polskich gospodarstw domowych, a siedem do firm. Z tego jedno auto wyjeżdża za granicę w ramach reeksportu. Jako że Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar bazuje na danych z CEPiK, czyli na zarejestrowanych autach, pomijany jest reeksport bez czasowego zarejestrowania auta w kraju.

Zatem dynamiczny wzrost sprzedaży samochodów w Polsce nie jest dowodem lepszej kondycji finansowej Polaków. Pokazuje tylko współczesny trend we flotach, które częściej wymieniają auta na nowe. Sierpień był rekordowy pod względem sprzedaży flotowej, bo do klientów instytucjonalnych trafiło 72,7 proc. osobówek. W tej grupie odnotowano wzrost o 26,71 proc.

Liczba rejestracji TOP10 w okresie sierpień-kwiecień 2017 (modele)
Pozycja Model Liczba rejestracji
1. Skoda Octavia 12 705
2. Skoda Fabia 11 949
3. Opel Astra 10 634
4.  Volkswagen Golf 9156
5. Toyota Yaris  7990
6. Toyota Auris 7656
7. Ford Focus 6812
8. Dacia Duster 6339
9. Skoda Rapid 6324
10. Renault Clio 6125
Tabelę przygotowano na podstawie danych SAMAR

W czołówce sprzedaży niewiele się zmienia. Dominujące marki to Skoda, Toyota, Volkswagen i Opel. Najpopularniejsze modele to tradycyjnie Skoda Octavia i Fabia, Opel Astra i Volkswagen Golf. W czołowej piątce w sierpniu pojawiła się Skoda Rapid, ale w zestawieniu rocznym jest na dziewiątej pozycji. Do pierwszej dziesiątki wciska się Fiat Tipo, choć sierpień był dla tego modelu przeciętny – dziewiąte miejsce. Obecnie znajduje się na jedenastej pozycji (wyżej niż Volkswagen Passat).

Ciekawostką jest wysoka pozycja Mercedesa, któremu w sierpniu udało się wbić do pierwszej dziesiątki. Obecnie jest trzynastą marką w kraju i drugą w segmencie premium, za BMW. Trzecie jest Audi, za którym znajduje się Volvo. Jednak to właśnie samochód Volvo jest najchętniej kupowanym modelem premium w Polsce. Mowa o modelu XC60.

Liczba rejestracji TOP10 w okresie styczeń-sierpień 2017 (marki)
Poz. Marka Liczba rejestracji
1. Skoda 40 684
2. Toyota 34 370
3. Volkswagen 30 187
4. Opel  22 642
5. Ford 18 406
6. Renault 16 104
7. Kia 15 398
8. Dacia 14 490
9. Hyundai 12 697
10. Nissan 9805
Tabelę przygotowano na podstawie danych SAMAR

Ten segment rozwija się w bardzo dobrym tempie. W sierpniu klienci zarejestrowali 4642 auta z wyższej półki, a to wynik o 23,13 proc. wyższy w porównaniu z sierpniem 2016 r. Od stycznia do sierpnia 2017 r. w Polsce zostało zarejestrowanych 39 955 aut klasy premium, a wzrost wyniósł 26,43 proc.

Samar przewiduje, że rynek nowych samochodów osobowych ukształtuje się w tym roku na poziomie 490 tys. sztuk. Warto przypomnieć, że rok 2016 zamknął się 416 225 samochodami. Tym samym prawdopodobnie zostanie ustanowiony najlepszy wynik od 2000 r., kiedy to zarejestrowano 468 tys. aut.

Zobacz również: Tylko na Autokult.pl

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Salon samochodowy we Frankfurcie: jakie samochody przygotowano na targi? Oddaj stare auto w rozliczeniu, a dostaniesz 17 tys. zł od BMW Kia Lotos Race: emocjonująca V runda w czeskim Most Skąd wzięła się świnka Subaru? Odpowiedź nie jest taka oczywista Porsche przygotuje nową wersję 911. Ma być propozycją dla purystów Cykl WLTP zastąpił NEDC: koniec oszukiwania klientów? 10 nowoczesnych samochodów z otwieranymi światłami. Tak mogłyby wyglądać Oszczędny czy błyskotliwy? Włożył do Rolls-Royce'a silnik Toyoty Tak mogło wyglądać Porsche Cayenne. Rewolucyjne nadwozie w SUV-ie Tesla Model S po 400 000 km jako taksówka. Naprawa droga, ale tylko jedna! Najpopularniejsze crossovery segmentu B w Europie. Dominują Francuzi Będą ostrzejsze Toyoty. Premiera już w przyszłym miesiącu Obowiązkowe wyposażenie samochodu od 2018 roku Uwaga na kontrole - dziś europejska akcja "Prędkość" 85 000 kolizji i wypadków mniej dzięki asystentowi pasa ruchu Autosan kontra MAN: porównanie autobusów polskiego i niemieckiego producenta Następca Suzuki Jimny będzie prawdziwą terenówką. Bez żadnej konkurencji Problemy ze słynnym trio? Amazon szuka nowego prowadzącego Nawet Aston Martin wie, że nie chcesz DB11 z V8. Nietypowa pozycja w konfiguratorze Mercedes zapłaci za zezłomowanie starego auta Jak powstawała nowa Mazda MX-5? Historia odświeżania legendy Wygląda spektakularnie, jak jeździ? Pierwsze spotkanie z Lexusem LC Audi wprowadza nowe oznaczenia silników. Również ogromne zamieszanie Oto zwycięzca Konkursu Elegancji w Pebble Beach

Popularne w tym tygodniu:

Bugatti Chiron najszybciej przyspieszającym samochodem produkcyjnym. Pobił światowy rekord Potwierdzone informacje o kolejnej Mazdzie z silnikiem Wankla. Koncept już w październiku Mitsubishi EVO powraca! W planach elektryfikacja i... Lamborghini ogłosiło datę premiery SUV-a. Model Urus poznamy 4 grudnia Zabytkowy Bentley z wyjątkowym Porsche na lawecie. Przejechały setki kilometrów Brytyjski oddział Alpine musiał zdjąć swoją reklamę. Samochód jechał na niej zbyt szybko Toyota chce wrócić na rynek ze starą nazwą. Czy możliwy jest kolejny sportowy model? Zapłacisz mniej za parkowanie jeżeli masz nowsze auto. Ulgi zamiast kar Volkswagen Up! na Nürburgringu. Wyprzedzał Ferrari Land Rover Discovery holuje 110-cio tonowy pociąg Audi R8 z napędem na jedną oś. Jest odrobinę wolniejsze, ale potrafi driftować Polski rynek diesli. Nie przepadamy za nimi, ale kochamy TDI