Bentley Continental GT (2017): premiera samochodu dla piłkarzy

Całkowicie nowy Bentley Continental GT miał swoją premierę kilka dni temu, tuż przed prezentacją Porsche Cayenne. Samochód zmienił formę i treść, choć wygląda podobnie do poprzednika.

Ten artykuł ma 2 strony:

Zacznijmy od stylistyki opartej na koncepcyjnym modelu EXP 10 Speed 6. Dzięki niej samochód wygląda świeżo i nowocześnie. Wydawać by się mogło, że bryła nie uległa zmianom, ale tak nie jest. Poprawiono proporcje poprzez wysunięcie o 135 mm do przodu przedniej osi. Dzięki temu wydłużono pokrywę silnika.
fot. mat. prasowe

Zacznijmy od stylistyki opartej na koncepcyjnym modelu EXP 10 Speed 6. Dzięki niej samochód wygląda świeżo i nowocześnie. Wydawać by się mogło, że bryła nie uległa zmianom, ale tak nie jest. Poprawiono proporcje poprzez wysunięcie o 135 mm do przodu przedniej osi. Dzięki temu wydłużono pokrywę silnika.

Auto jest o 80 kg lżejsze i lepiej wyważone za sprawą przesunięcia do tyłu jednostki napędowej. Ta o pojemności 6 litrów w układzie W12 generuje 635 KM mocy i 900 Nm momentu obrotowego. Przyspieszenie w zakresie 0-96 km/h trwa 3,7 s, a prędkość maksymalna to 333 km/h.
fot. mat. prasowe

Auto jest o 80 kg lżejsze i lepiej wyważone za sprawą przesunięcia do tyłu jednostki napędowej. Ta o pojemności 6 litrów w układzie W12 generuje 635 KM mocy i 900 Nm momentu obrotowego. Przyspieszenie w zakresie 0-96 km/h trwa 3,7 s, a prędkość maksymalna to 333 km/h.

W poprzednim Continentalu GT stosowano tradycyjny napęd na cztery koła ze stałym przeniesieniem momentu obrotowego na obie osie. 40 proc. trafiało na przednią, a 60 proc. na tylną. Nowy system jest podobny do quattro ultra, czyli z odłączaną przednią osią (w Audi tylną). Podczas jazdy na wprost, Bentley jest autem typowo tylnonapędowym, natomiast przy dodaniu gazu czy w zakręcie błyskawicznie staje się czteronapędowy. Jest to nie tylko nowocześniejszy, ale też bardziej ekonomiczny układ, który może dać więcej satysfakcji podczas jazdy.
fot. mat. prasowe

W poprzednim Continentalu GT stosowano tradycyjny napęd na cztery koła ze stałym przeniesieniem momentu obrotowego na obie osie. 40 proc. trafiało na przednią, a 60 proc. na tylną. Nowy system jest podobny do quattro ultra, czyli z odłączaną przednią osią (w Audi tylną). Podczas jazdy na wprost, Bentley jest autem typowo tylnonapędowym, natomiast przy dodaniu gazu czy w zakręcie błyskawicznie staje się czteronapędowy. Jest to nie tylko nowocześniejszy, ale też bardziej ekonomiczny układ, który może dać więcej satysfakcji podczas jazdy.

Dodajmy do tego jeszcze nowe zawieszenie, w którym zastosowano adaptacyjne amortyzatory sterowane 48-woltową instalacją. Dbają o zapewnienie wyższego komfortu, ale szybciej zmieniają siłę tłumienia w razie potrzeby.
fot. mat. prasowe

Dodajmy do tego jeszcze nowe zawieszenie, w którym zastosowano adaptacyjne amortyzatory sterowane 48-woltową instalacją. Dbają o zapewnienie wyższego komfortu, ale szybciej zmieniają siłę tłumienia w razie potrzeby.

W kabinie również dokonano poważnych zmian. Najciekawszym jej elementem jest centralny ekran systemu multimedialnego, który można obracać, a ma trzy płaszczyzny. Są to tradycyjny ekran dotykowy, klasyczne zegary lub powierzchnia taka, jak pozostałej części kokpitu.
fot. mat. prasowe

W kabinie również dokonano poważnych zmian. Najciekawszym jej elementem jest centralny ekran systemu multimedialnego, który można obracać, a ma trzy płaszczyzny. Są to tradycyjny ekran dotykowy, klasyczne zegary lub powierzchnia taka, jak pozostałej części kokpitu.

Bentley Continental GT
fot. mat. prasowe

Bentley Continental GT

Zobacz również: Lexus LC500h na wyspie Rodos

Bentley Continental GT
fot. mat. prasowe

Bentley Continental GT

Bentley Continental GT
fot. mat. prasowe

Bentley Continental GT

Bentley Continental GT
fot. mat. prasowe

Bentley Continental GT

Bentley Continental GT
fot. mat. prasowe

Bentley Continental GT

Bentley Continental GT
fot. mat. prasowe

Bentley Continental GT

Bentley Continental GT
fot. mat. prasowe

Bentley Continental GT

Bentley Continental GT
fot. mat. prasowe

Bentley Continental GT

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Galerie zdjęć:

Porsche Cayenne (2017) - premiera najbardziej zaawansowanego SUV-a świata Nowe Porsche Cayenne przed premierą. Co się zmieniło? Infiniti Prototype 09 (2017): wyścigówka z przeszłości z napędem przyszłości Koncepcje bolidów przyszłości w barwach z przeszłości. Czy wyobrażasz to sobie? Volvo XC60 - galeria zdjęć z wyprawy na Volvo Gdynia Sailing Days Kolejny Ford Ranger zbudowany przez Polaków w Wielkiej Brytanii Poznaj nowego McLarena 570S Spider. Groźny konkurent Porsche 911 Turbo Hyundai i30 N (2017) - premiera Nowe Maserati GranTurismo i GranCabrio (2017) - premiera Porsche 911 GT2 RS (2017) - premiera BMW X5 M i X6 M Black Fire Edition - sportowe SUV-y dla indywidualistów Aston Martin DB11 V8 (2017) - premiera Jaguar XE SV Project 8 (2017) - premiera Seat Arona (2017) - premiera BMW X3 (2017) - premiera 24 h Le Mans 2017 - zdjęcia z wyścigu Volkswagen Polo VI (2017) - premiera Corvette C3 - Born in the USA BMW Serii 6 Gran Turismo (2017) - premiera Citroën C3 Aircross (2017) - premiera Hyundai Kona (2017) - premiera Volkswagen Arteon - poznaj każdy jego detal Volkswagen up! GTI (2018) - premiera G-Power M3 GT2 S Hurricane (2017) - BMW na Nürburgring i na co dzień