Tak mogło wyglądać Porsche Cayenne. Rewolucyjne nadwozie w SUV-ie

Dzisiaj wszyscy mówią o trzeciej generacji Porsche Cayenne. Dla jednych ten samochód spoważniał, dla innych – wygląda mniej dynamicznie od poprzednika. Piętnaście lat temu w Zuffenhausen trwały prace nad zupełnie innym Cayenne.

Porsche Cayenne Concept (2002)

Porsche Cayenne Concept (2002) (YouTube.com)

Koncept pokazany po raz pierwszy publicznie w marcu tego roku mógłby obecnie konkurować z Range Roverem Evoque Convertible. Chodzi o Cayenne w wersji z otwartym dachem. W 2002 roku w Porsche trwały prace nad stworzeniem tego samochodu, jednak nikt się na to nie zdecydował. Zamiast tego dostaliśmy SUV-a w tradycyjnym opakowaniu.

Od frontu koncept wygląda jak model, który trafił do sprzedaży rok później. Dużo dziwniejszy jest tył. Światła przypominają te montowane w modelach 928/968. Z kolei sylwetka i dach wygląda jak 911 w wersji Targa. We wnętrzu są cztery oddzielne fotele, a nie jak w finalnym Cayenne – 5.

Z jednej strony szkoda, że Porsche nie zaryzykowało i nie stworzyło nowatorskiego SUV-a. Cayenne i tak zostało okrzyknięte jednym z najmniej atrakcyjnych samochodów na rynku. Z drugiej, sukces tego modelu pomógł firmie stanąć na nogi i finansować świetne, późniejsze projekty. Mniej konserwatywne nadwozie mogłoby nie doprowadzić do tego.

Zobacz również: Porsche 911 Carrera GTS vs Mercedes-AMG GT S - porównanie dźwięku silnika

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Tesla Model S po 400 000 km jako taksówka. Naprawa droga, ale tylko jedna! Najpopularniejsze crossovery segmentu B w Europie. Dominują Francuzi Będą ostrzejsze Toyoty. Premiera już w przyszłym miesiącu Obowiązkowe wyposażenie samochodu od 2018 roku Uwaga na kontrole - dziś europejska akcja "Prędkość" 85 000 kolizji i wypadków mniej dzięki asystentowi pasa ruchu Autosan kontra MAN: porównanie autobusów polskiego i niemieckiego producenta Następca Suzuki Jimny będzie prawdziwą terenówką. Bez żadnej konkurencji Problemy ze słynnym trio? Amazon szuka nowego prowadzącego Nawet Aston Martin wie, że nie chcesz DB11 z V8. Nietypowa pozycja w konfiguratorze Mercedes zapłaci za zezłomowanie starego auta Jak powstawała nowa Mazda MX-5? Historia odświeżania legendy Wygląda spektakularnie, jak jeździ? Pierwsze spotkanie z Lexusem LC Audi wprowadza nowe oznaczenia silników. Również ogromne zamieszanie Oto zwycięzca Konkursu Elegancji w Pebble Beach Do widzenia, Californio. Ferrari pokazało Portofino Tak mogłaby wyglądać nowa Alfa Romeo Giulietta. Ale nie będzie Które SUV-y sprzedają się najlepiej w Europie? Zupełnie inne niż w Polsce Lżejsze, mocniejsze, szybsze. Takie jest nowe BMW M5 Vision Mercedes-Maybach 6 Cabriolet na oficjalnym filmie, czyli piękno w ruchu Największe spadki na rynku osobówek. Tych aut klienci nie mogą lub nie chcą mieć Car Sharing w Polsce. Jak Warszawa wygląda na tle europejskich stolic? Vision Mercedes-Maybach 6 Cabriolet to powrót do przeszłości. Najpiękniejszy samochód roku To już koniec Vipera. Ralph Gilles żegna się z samochodem

Popularne w tym tygodniu:

Bugatti Chiron najszybciej przyspieszającym samochodem produkcyjnym. Pobił światowy rekord Potwierdzone informacje o kolejnej Mazdzie z silnikiem Wankla. Koncept już w październiku Mitsubishi EVO powraca! W planach elektryfikacja i... Lamborghini ogłosiło datę premiery SUV-a. Model Urus poznamy 4 grudnia Zabytkowy Bentley z wyjątkowym Porsche na lawecie. Przejechały setki kilometrów Brytyjski oddział Alpine musiał zdjąć swoją reklamę. Samochód jechał na niej zbyt szybko Toyota chce wrócić na rynek ze starą nazwą. Czy możliwy jest kolejny sportowy model? Zapłacisz mniej za parkowanie jeżeli masz nowsze auto. Ulgi zamiast kar Volkswagen Up! na Nürburgringu. Wyprzedzał Ferrari Land Rover Discovery holuje 110-cio tonowy pociąg Audi R8 z napędem na jedną oś. Jest odrobinę wolniejsze, ale potrafi driftować Polski rynek diesli. Nie przepadamy za nimi, ale kochamy TDI