ABT TT RS-R Roadster: szybszy i dużo tańszy od R8 Spyder

Jeżeli przyjąć zasadę, że właściciele sportowych samochodów kupują je dlatego, że nie stać ich na supersportowe, to istnienie firm tuningowych takich jak Abt Sportsline ma pełne uzasadnienie. Ile kosztuje modyfikacja 400-konnego Audi TT RS na tak szybkie, że może się równać z Audi R8?

Seryjne Audi TT RS Roadster ma 400-konny, pięciocylindrowy motor 2.5 turbo, rozwijający maksymalny moment obrotowy 480 Nm. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje mu dzięki napędowi na cztery koła tylko 3,9 s. Nie są to wartości, na które użytkownik mógłby narzekać… do czasu. Po kilku tygodniach, góra kilku miesiącach będzie za mało. To dlatego podobne samochody albo są szybko odsprzedawane, albo modyfikowane.

Ten konkretny model nie jest jeszcze oferowany, ale odmiana z zamkniętym nadwoziem kosztuje na rynku niemieckim 66 400 euro (w Polsce 318 400 zł) i wolałbym się posługiwać cenami niemieckimi. Załóżmy więc, że roadster będzie droższy o 2800 euro tak jak w odmianie TTS.

Przyjmijmy zatem, że cena TT RS Roadster to 69 200 euro. Dla porównania, Audi R8 Spyder to wydatek 179 000 euro. Oferuje 540-konny motor zdolny rozpędzić ten wóz do 100 km/h w czasie 3,6 s. Cena jest więc ponad dwukrotnie wyższa, za niedużo lepsze przyspieszenie. Co może zrobić użytkownik dużo tańszego TT RS by mieć tyle samo frajdy z jazdy?

Z myślą o takich osobach, których nie stać na R8 lub z jakiegoś powodu wybrali TT zamiast niego, powstał limitowany do 50 egzemplarzy ABT TT RS-R Roadster, który w wersji coupe był prezentowany w Genewie. Zmodyfikowany naprawdę ze smakiem samochód wygląda jak miniatura R8. Potężny dyfuzor z tyłu uzupełniony sporym skrzydłem na klapie bagażnika czy uzbrojony w elementy zwane canards przedni zderzak sugerują, że pojazd ten potrafi pojechać naprawdę szybko.

Tak jest w rzeczywistości, bo podkręcony do 500 KM silnik potrafi rozpędzić go do 100 km/h w czasie 3,4 s – jeszcze krótszym niż potężne V10 model R8 Spyder. Maksymalny moment obrotowy wynosi 570 Nm i jest osiągany już od 1700 obr./min. To wartość wyższa o R8 o 30 Nm. Pewnie zastanawiacie się, ile to kosztuje?

Zobacz również: Audi Q3 2.0 TFSI S tronic (2015) - test napędu quattro i trybu Offroad

Koszt części do modyfikacji silnik, których listy niestety nie znamy, to 14 470 euro. W przeliczeniu na złotówki około 62 000 zł. Do tego trzeba doliczyć montaż za 900 euro. W Niemczech jeszcze dochodzi 90 euro za odpowiednią homologację. To tylko cena zwiększenia mocy jednostki napędowej, natomiast zestaw wizualny i aerodynamiczny to już inna bajka.

Przyznacie jednak, że takie osiągi jakie oferuje ABT jako alternatywę dla o wiele droższego R8 są dobrą alternatywą? W Niemczech samochód bez zestawu elementów zewnętrznych kosztowałby około 84 600 euro, co i tak jest niewiele ponad połową ceny wyżej pozycjonowanego modelu sportowego.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Szef Rolls-Royce'a śmieje się z Bentleya, ale sam o czymś zapomniał Smutna historia zniszczonego Mustanga ma szczęśliwe zakończenie. Nino zbuduje nowy samochód Haniebnie ubrany jednoślad – ciekawy sprzęt sfotografowany w centrum Warszawy McLaren pokazuje jak zbudować 720S z klocków LEGO Coraz mniej aut importowanych do kraju. Czy to przez zablokowanie nowej akcyzy? Odcinki z robotami drogowymi to szczególnie niebezpieczne miejsca. W co szóstym wypadku ginie człowiek Masz pierwszą MX-5 do restauracji? Mazda ci w tym pomoże Aston Martin Vanquish Zagato Speedster – trzecia wersja limitowanego modelu przyłapana na testach Producent zabawek kontra Ferrari. Walka o kultową nazwę Testarossa Chcesz kupić nieużywanego LFA? W salonach jest 12 sztuk Toyota odwleka powszechne zastosowanie turbo w silnikach benzynowych Volkswagen Golf R z lepszymi hamulcami i tytanowym wydechem Czy można zarobić na Polonezie? Sprawdzanie koloru w słońcu i próbowanie skór – tak zamawia się Rolls-Royce'a Następca Astona Martina V8 Vantage prawie ukończony BMW zdradzi przyszłość Z4 Cichy wydech w Mustangu, żeby nie wkurzać sąsiadów Od 2040 roku zakaz sprzedaży samochodów spalinowych w Wielkiej Brytanii i Francji Nowy Rolls-Royce Phantom oficjalnie: poznaj godnego następcę króla luksusu Nowy Mustang będzie przyspieszał szybciej niż Porsche 911 Carrera Myśleli, że to zabawne. Zniszczyli auto niepełnosprawnemu dziecku Ciekawostka z ogłoszenia – nietypowa honda z wielkim przebiegiem Wygrały plebiscyt Car Of The Year. Sprawdziliśmy, jak sprawują się po latach J.D. Power: samochody, które sprawiają najmniej kłopotów

Popularne w tym tygodniu:

Maluch na sterydach, czyli szalona konstrukcja z nadwoziem Polskiego Fiata 126p Mazda nie daje za wygraną. Prace nad nowym silnikiem Wankla trwają Bugatti Chiron najszybciej przyspieszającym samochodem produkcyjnym. Pobił światowy rekord Kiedyś bił wszelkie rekordy. Dzisiaj blask Nissana GT-R słabnie Lamborghini ogłosiło datę premiery SUV-a. Model Urus poznamy 4 grudnia Zabytkowy Bentley z wyjątkowym Porsche na lawecie. Przejechały setki kilometrów Toyota chce wrócić na rynek ze starą nazwą. Czy możliwy jest kolejny sportowy model? Zapłacisz mniej za parkowanie jeżeli masz nowsze auto. Ulgi zamiast kar Potwierdzone informacje o kolejnej Mazdzie z silnikiem Wankla. Koncept już w październiku Mała dziewczynka i 700-konne BMW. Tak się rodzi miłość do samochodów Volkswagen Up! na Nürburgringu. Wyprzedzał Ferrari Audi R8 z napędem na jedną oś. Jest odrobinę wolniejsze, ale potrafi driftować