J.D. Power: samochody, które sprawiają najmniej kłopotów

Amerykańska firma J.D. Power opublikowała ranking modeli, które po trzech latach od zakupu sprawiają swoim właścicielom najmniejsze problemy. To dobre propozycje na rynku wtórnym, gdyż zdążyły już stracić nieco na wartości, ale wciąż prezentują sobą dobrą niezawodność.

Fotolia/majorosl66

Ten artykuł ma 9 stron:

Ranking powstał w oparciu o ankiety wypełnione przez pierwszych właścicieli trzyletnich samochodów. Odpowiadali oni na pytania związane problemami, które wystąpiły w ich autach w ciągu ostatniego roku. Pod uwagę brane były kłopoty z silnikiem, układem przeniesienia napędu, karoserią, systemem audio i nawigacją, klimatyzacją oraz wyposażeniem wnętrza. Pytano też o stopień zadowolenia z pojazdu i wrażenia związane z jazdą.

Wyniki przedstawiane są w czterech kategoriach - ocena ogólna, niezawodność układu napędowego, jakość karoserii i wnętrza, niezawodność dodatkowego wyposażenia. W każdej z nich samochód może otrzymać maksymalnie pięć punktów. Trzy "oczka" to wynik średni dla danej kategorii, cztery to rezultat lepszy niż w przypadku większości modeli, a pięć to najlepszy w swojej klasie. Wynik niższy od trzech punktów oznacza usterkowość na ponadprzeciętnym poziomie. Poszczególnym kategoriom przypisywana jest różna waga dla ogólnego wyniku, dlatego może zdarzyć się, że niżej sklasyfikowany model ma lepsze niektóre oceny cząstkowe niż auto sklasyfikowane wyżej.

Na kolejnych slajdach prezentujemy rezultaty dla pięciu najlepszych samochodów w poszczególnych kategoriach. Publikujemy wyniki tylko tych modeli, które dostępne są w Europie. Zachowano oryginalne nazewnictwo segmentów, na które podzielono poddane ocenie pojazdy.

Zobacz również: Tylko na Autokult.pl

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Samochody używane:

Używany Opel Astra J [2009-2016] - poradnik kupującego Przejechał ponad 2 mln sto tysięcy kilometrów i się nie poddaje Osiem kabrioletów za 10 tys. zł Używany Volkswagen Golf IV - stworzony dla Polaka Używane, popularne SUV-y premium. Który z nich jest najlepszy? Sportowe wersje zwykłych samochodów mogą być pułapką Jaki samochód wybrać na początek przygody z offroadem? [cz.2] Kupujemy klasyka: Daewoo-FSO Polonez Caro/Atu Plus [1997-2002] Najbardziej niedoceniane samochody, czyli okazje rynku wtórnego Używane Citroën C1, Peugeot 107, Toyota Aygo [2005-2014] – porady i opinie Jaki samochód wybrać na początek przygody z offroadem? [cz.1] Używane Subaru Legacy IV BL/BP [2003-2009] - poradnik kupującego Używany Jaguar X-Type [2001-2010] – poradnik kupującego Japońskie samochody klasy średniej za mniej niż 10 000 zł Najmniej kłopotliwe SUV-y i samochody 4x4 Używany Nissan Note [2006-2013] – poradnik kupującego Używany Peugeot 3008 [2009-2016] - poradnik kupującego Jak sprawdzić czy używane auto jest bezwypadkowe? Używana Mazda 2 DE [2007-2015] – poradnik kupującego Używany Ford Puma [1997-2001] – poradnik kupującego Używana Kia Sportage III [2010-2015] - poradnik kupującego Używany Opel Astra II [1998-2009] - poradnik kupującego Kupujemy klasyka: BMW M5 E39 [1999-2003] Używana Honda CR-V 2,0 [1995-2001] – SUV na każdą kieszeń

Popularne w tym tygodniu:

VW T5 szybszy od Porsche. Szalony pomysł berlińskiej firmy Używane Renault Clio III: francuski maluch zaskakuje niezawodnością i niskimi kosztami Używana Honda FR-V [2004-2009]: dziwna, ale bardzo praktyczna Ryzykowne wersje popularnych aut. Tanie w zakupie, drogie w utrzymaniu Używany Volkswagen Lupo: godny uwagi maluch za dwie pensje