Przejechał ponad 2 mln sto tysięcy kilometrów i się nie poddaje

Mercedesy serii 124 słyną z pancernej konstrukcji i bezawaryjności. Auta te doceniali także taksówkarze, którzy potrafili przejeżdżać ponad milion kilometrów bez remontu. Egzemplarz ze zdjęć przejechał dwa razy tyle. Jak wygląda z bliska?

Fot. Klaas de Poel .com

Mercedes-Benz S124 to wersja kombi sedana W124. Samochody te występowały jako dwudrzwiowe coupe i kabriolet z miękkim dachem. Niezliczona była ilość wersji silnikowych począwszy od wolnossących diesli, aż po mocarna V8 z modelu E500. Na legendę tego auta zapracował poprzednik (W123), który również "nie klękał na robocie".

W124 potrafił robić rekordowe przebiegi pod warunkiem, że był regularnie serwisowany. Problemem tych samochodów jest rdza. Jednak do tej pory z łatwością można znaleźć i kupić zadbany egzemplarz z niewielkim przebiegiem.


Czy przebieg powinien być wyznacznikiem stanu takiego Mercedesa?

W pewnym serwisie Mercedesa od wielu lat mechanikom asystował model S124. Był regularnie serwisowany i użytkowany przez ludzi, którzy nie nadwyrężali jego konstrukcji. W pewnym momencie ktoś zauważył, że ponad 100 tysięcy kilometrów wcześniej licznik przekręcił się w nim po raz drugi.

Samochód przez 29 lat pokonał dwa miliony sto dwa tysiące kilometrów i co ciekawe, wcale nie wygląda na rzęcha. Nieco zużyta kierownica i gdzieniegdzie powycierane dywaniki świadczą o intensywnej eksploatacji, ale takie ślady zużycia dziś wykazują auta, które przejechały ponad 300 tysięcy, a ten twardziel przejechał dystans, który pozwoliłby objechać ziemię ponad 52 razy.

Mercedes ten wygląda tak, jakby jeszcze nie złożył broni i chciał jeszcze nawijać kilometry. Być może taki przebieg nie robi wrażenia na ciężarówkach, ale w świecie osobówek ciężko będzie to przebić.

Zobacz również: Start sezonu Youngtimer Warsaw

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Samochody używane:

Używany Opel Astra J [2009-2016] - poradnik kupującego Osiem kabrioletów za 10 tys. zł Używany Volkswagen Golf IV - stworzony dla Polaka Używane, popularne SUV-y premium. Który z nich jest najlepszy? Sportowe wersje zwykłych samochodów mogą być pułapką Jaki samochód wybrać na początek przygody z offroadem? [cz.2] Kupujemy klasyka: Daewoo-FSO Polonez Caro/Atu Plus [1997-2002] Najbardziej niedoceniane samochody, czyli okazje rynku wtórnego Używane Citroën C1, Peugeot 107, Toyota Aygo [2005-2014] – porady i opinie Jaki samochód wybrać na początek przygody z offroadem? [cz.1] Używane Subaru Legacy IV BL/BP [2003-2009] - poradnik kupującego Używany Jaguar X-Type [2001-2010] – poradnik kupującego Japońskie samochody klasy średniej za mniej niż 10 000 zł Najmniej kłopotliwe SUV-y i samochody 4x4 Używany Nissan Note [2006-2013] – poradnik kupującego Używany Peugeot 3008 [2009-2016] - poradnik kupującego Jak sprawdzić czy używane auto jest bezwypadkowe? Używana Mazda 2 DE [2007-2015] – poradnik kupującego Używany Ford Puma [1997-2001] – poradnik kupującego Używana Kia Sportage III [2010-2015] - poradnik kupującego Używany Opel Astra II [1998-2009] - poradnik kupującego Kupujemy klasyka: BMW M5 E39 [1999-2003] Używana Honda CR-V 2,0 [1995-2001] – SUV na każdą kieszeń Używany Fiat Seicento [1998-2010] - czy warto go jeszcze kupić?

Popularne w tym tygodniu:

VW T5 szybszy od Porsche. Szalony pomysł berlińskiej firmy Używane Renault Clio III: francuski maluch zaskakuje niezawodnością i niskimi kosztami Ryzykowne wersje popularnych aut. Tanie w zakupie, drogie w utrzymaniu Używana Honda FR-V [2004-2009]: dziwna, ale bardzo praktyczna Używany Volkswagen Lupo: godny uwagi maluch za dwie pensje