Osiem kabrioletów za 10 tys. zł

Osiem kabrioletów za 10 tys. zł

Osiem kabrioletów za 10 tys. zł
Źródło zdjęć: © mat.pras.
Tomasz Budzik
14.07.2017 14:06, aktualizacja: 20.10.2022 20:22

Lato skłania do szaleństw, a w motoryzacji jednym z najciekawszych szalonych pomysłów jest zakup kabrioletu. Oto subiektywny przegląd ośmiu najlepszych modeli w cenie około 10 tys. złotych.

Dlaczego tak mało? Dla większości zmotoryzowanych kabriolet nie może stanowić jedynego środka transportu. To drugie lub kolejne auto w domu. Sposób na oderwanie się od szarej rzeczywistości. Kabrioletami interesują się też ludzie młodzi. W końcu symbolizują one wolność, nieszablonowość i przyciągają wzrok kobiet. 10 tys. złotych wystarczy, by zakupić ciekawe, używane auto, ale trzeba brać pod uwagę, że samochody w tej cenie są już wyeksploatowane. W wielu przypadkach sporo trzeba będzie więc dołożyć na doprowadzenie samochodu do dobrego stanu technicznego i wizualnego. Zaczynamy.

1. Alfa Romeo Spider

Obraz
© mat pras.

Na tle rywali Spider, który produkowany był w latach 1995 - 2006, wyróżnia się doskonałą, spójną stylistyką. Trzeba jednak przyznać, ze kontrowersyjne przednie światła przysporzyły mu tylu zdeklarowanych miłośników, co i przeciwników. Za projekt odpowiadało legendarne studio Pininfarina. Napęd przenoszony jest na przednią oś, a pod maską znajdziemy jednostkę napędową o pojemności 1,8l, 2,0 l, 3,0 l lub 3,2 l. Dwie ostatnie to motory V6 o wspaniałym brzmieniu, ale bardzo paliwożerne. Za przewidzianą kwotę znajdziemy samochód z pierwszych lat produkcji.

Obraz
© mat.pras.

Czy w Audi 80 można jeszcze zadawać szyku? Jeśli to kabriolet, to jak najbardziej. W końcu kiedyś jeździła takim nawet Lady Diana. Za 10 tys. zł kupimy nieźle wyglądający egzemplarz z końca pierwszej połowy lat 90. Pod maską znajdziemy sporą gamę jednostek napędowych - od czterocylindrowych, 115-konnych motorów aż po V6 o mocy dochodzącej do 174 KM. Jest nawet opcja 90-konnego diesla. Zaletą Audi 80 cabrio jest wysoka dostępność części zamiennych, ich niska cena i prostota, która sprawia, ze bez problemu znajdziemy mechanika, który profesjonalnie zajmie się autem.

Obraz
© mat.pras.

3. BMW E36 serii 3

Mając do dyspozycji 10 tys. zł możemy też pokusić się o BMW serii 3. Znalezienie bawarskiego kabrioletu w dobrym stanie nie będzie jednak łatwe. Produkcja samochodu rozpoczęła się pod koniec 1992 roku i zakończyła w roku 1999. Wybierać możemy spośród wielu silników – od czterocylindrowego 1,6 l o mocy 98 KM po 3,2l o mocy 316 KM. Ten ostatni znajdziemy jednak w wariancie M3, którego cena drastycznie przekracza założony limit.

Obraz
© mat.pras.

4. Fiat Barchetta

Za 10 tys. zł na rynku wtórnym możemy znaleźć nieźle zachowany egzemplarz Fiata Barchetty z końca lat 90. Włoska „łódka”, bo takie znaczenie ma nazwa, wciąż pozostaje ładnym i oryginalnym pojazdem. Bazę Barchetty stanowi w znacznej mierze model Punto, dlatego wiele części jest dostępnych od ręki. Pod maską znajdziemy benzynową jednostkę napędową 1.8 o mocy 131 KM, a moc przenoszona jest na przednie koła. Do dyspozycji mamy niewielki, składany dach, który nawet po rozłożeniu nie szkodzi zbyt wiele stylistyce auta. Wnętrze jest 2-miejscowe.

Obraz
© CC/Matthias

5. Ford StreetKa

Jeśli za kierownicą kabrioletu nie szukamy ani sportowych wrażeń, ani sporej ilości miejsca, ciekawą alternatywą może być Ford StreetKa. Ja łatwo się domyślić, samochód powstawał w oparciu o model Ka – najmniejszego ówczesnego Forda. Wersja cabrio nie była jednak produkowana w Polsce, a we włoskich zakładach w Trofarello. Nadwozie zaś zaprojektowało studio Pininfariny. Auto było dostępne z jednym silnikiem - 1,6 l o mocy 94 KM. Tym modelem z łatwością wyróżnimy się w tłumie, a za 10 tys. kupimy zadbany egzemplarz z początku XXI wieku.

Obraz
© mat.pras.

6. Mazda MX-5

W zestawieniu nie mogło zabraknąć tej interesującej propozycji. Ze względu na cezurę cenową, będziemy w stanie zakupić raczej auto pierwszej, nie zaś drugiej generacji. Stylowy model odznacza się napędem na tylną oś i wręcz fenomenalną trakcją. Pod maską znajdziemy niewielki 1.6-litrowy silnik o mocy 90 KM lub 115 KM. Później dołączył jeszcze motor 1.8 l o mocy 131 KM, a to już pozwala na naprawdę dynamiczną jazdę. Poszukiwania dobrze zachowanego egzemplarza mogą jednak potrwać.

Obraz
© CC

7. Peugeot 306

Wśród ofert rynku wtórnego z Francji najłatwiej znaleźć Peugeota 206 CC. Jeśli jednak zależy nam na stylu, zdecydujemy się raczej na starszego Peugeota 306. Francuzom pomogli tu styliści Pininfariny, a efekt jest więcej niż zadowalający. Do wyboru mam jednostki napędowe o pojemności 1,6 l i mocy 89-109 KM, 1,8 l o mocy 101-110 KM, albo 2,0 l o mocy 121 lub 132 KM.

Obraz
© mat. pras.

8. Saab 9-3

Szwedzkie firmy przez lata słynęły z bezpiecznych samochodów. Niektórym z nich nie sposób odmówić również uroku. Tak właśnie jest z Saabem 9-3 w wersji cabrio. Stylistyka samochodu do dziś niewiele straciła na atrakcyjności, a do wyboru mamy silniki o dużym „rozstrzale” mocy - od 130 do 230 KM. Za założoną kwotę kupimy pojazd z przełomu XX i XXI wieku.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (8)