Kombi, pickup i cabrio w jednym aucie - w Mercedesie wymyślono to ponad 20 lat temu

Mercedes Vario Research Car to prototyp zaprezentowany w połowie lat 90. XX wieku. Samochód ten był bardziej uniwersalny, niż dzisiejsze SUV-y, ale nie trafił do seryjnej produkcji.

Mercedes-Benz

Mercedes w połowie lat 90. zaprezentował auto, które miało modułowe nadwozie, dzięki czemu w kilkanaście minut można było zamienić roboczego pickupa w kombiaka lub kabriolet. Prawdopodobnie nikt wcześniej nie opracował rozwiązania, które w tak prosty sposób mogło zmienić charakter auta. Zastosowanie lekkich materiałów kompozytowych do konstrukcji zdejmowanych paneli pozwalało na bezproblemowe ich zamienianie.

Panele ważyły od 30 do 50 kilogramów i rzeczywiście modyfikowały karoserię na tyle, aby model Vario Research Car mógł mieć charakter rekreacyjny lub użytkowy. Dzięki tym cechom po premierze na targach motoryzacyjnych w Genewie w 1995 roku auto wzbudziło spore zainteresowanie, jednak samochód ten nigdy nie trafił do seryjnej produkcji.

Co ciekawe, samochód służył jako platforma testowa dla przedniego napędu i bezstopniowej skrzyni biegów.

Nie znamy oficjalnych powodów, dla których Mercedes zrezygnował z rozwijania tego konceptu, ale mogło być tak, że księgowi doszli do głosu i zauważyli, że biznesowo nieuzasadnione jest sprzedawanie jednego auta zamiast kilku różnych modeli.

Kilka dni temu Mercedes-Benz zaprezentował film oficjalnie zapowiadający wprowadzenie do sprzedaży zupełnie nowego pickupa. Auto jest sporo większe niż koncept z powyższych zdjęć, ale podobnie jak ponad 20 lat temu, niemiecki producent zapowiadając auto o cechach użytkowych zwrócił na siebie uwagę całego świata.

Zobacz również: Porsche 911 Carrera GTS vs Mercedes-AMG GT S - porównanie dźwięku silnika

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Historia:

45 lat Syreny 105 Toyota 222D – rajdówka, która nigdy nie stanęła na starcie Rowery z silnikiem? Polacy robili je już dawno temu 20 lat prekursora hybryd Człowiek, który pokonał Ferrari – historia marki Stanguellini Krótka historia najsłynniejszego czołgu Porsche - VK 45.01 Tiger (P) S-21 i inne polskie silniki Tatra, czyli czechosłowacka fantazja i luksus Fiat 126p - dawniej marzenie, dziś model kultowy Sukces w trzech aktach: opowieść o tym jak Octavia stała się najpopularniejszym modelem w 122-letniej historii Škody BMW 2002 Turbo – historia turbopioniera Toyota przypomina o swoim prawdziwym rajdowym debiucie Krótka historia turbodoładowania Mercedes 500 E / E 500 [1990-1995] - Porsche było przed AMG Historia rozwoju mocy w motorsporcie Historia turbodoładowania w motorsporcie Jak ewoluowała flota Škody przez ostatnich 13 lat wspierania Tour de France Tak się kiedyś jeździło w Polsce - 20-lecie międzywojenne [cz. 2] Samochody przyszłości z przeszłości [cz.1] Tak się kiedyś jeździło w Polsce [cz. 1] Historia Toyoty Land Cruiser w pigułce - podstawowa linia modelowa [część 1] Historia Toyoty Land Cruiser w pigułce - linia Station Wagon [część 3] Mercedes 190 W201 - jazda youngtimerem [cz. 18] Historia Toyoty Land Cruiser w pigułce - linia Prado [część 2]

Popularne w tym tygodniu:

Kombi, pickup i cabrio w jednym aucie - w Mercedesie wymyślono to ponad 20 lat temu