Alpejskie miasteczko podbite przez motocyklistów - BMW Motorrad Days 2017

Turystyka motocyklowa jest teraz prostsza niż kiedykolwiek. Wystarczy minimalny budżet, żeby kupić motocykl, obudować go kuframi lub torbami i zaplanować trasę. Na pierwszą destynację warto wybrać nieodległy punkt położony w malowniczym miejscu. Dobrze też, jeśli akurat wtedy odbywa się w nim impreza motocyklowa.

Fot. Jakub Tujaka

W ostatni weekend przyjęliśmy zaproszenie BMW i uczestniczyliśmy w BMW Motorrad Days 2017. Impreza ta odbywa się od wielu lat i cieszy się ogromnym zainteresowaniem motocyklistów – także z Polski. Po trzydniowej obecności w Garmisch-Partenkirchen już wiem, jaki jest przepis na udany zlot.

Składa się na niego kilka elementów: piękne miejsce, różnorodne atrakcje i niemiecki porządek.
Rozwijając temat składowych dodam, że alpejskiej miejscowości mają w sobie ogromny urok. Po pierwsze prowadzą do niej drogi stworzone do turystyki. Równe, kręte i oferujące wspaniałe widoki. Kolejny element to rozwinięta infrastruktura turystyczna. Oprócz kempingów i hotelików, w Alpach jest zatrzęsienie punktów widokowych, kawiarenek i ogromnych parkingów położonych nad jeziorami.

Pokonywanie kilometrów na motocyklach daje szansę totalnego zresetowania mózgu. Kierowca skupia się jedynie na prawidłowym pokonaniu kolejnego zakrętu i dotrzymania kroku bardziej doświadczonych motocyklistów. Niesamowitą frajdę daje wyjazd z tunelu czy lasu nad brzeg ogromnego górskiego jeziora. Przerwy na kawę zaczynają się rytualnym rozpakowaniem się z motocyklowej zbroi, a po dawce kofeiny każdy nerwowo przebiera nogami, żeby znów ubrać się i wsiąść na jednoślad.

Garmisch-Partenkirchen to miejscowość znana kibicom skoków narciarskich, ale w sezonie letnim ma tu znaczenie tylko jedno wydarzenie. To BMW Motorrad Days, czyli ogromny zlot jednośladów BMW. Od stałych bywalców wiem, że charakter tej imprezy zmienia się razem z trendami w motoryzacji. Oczywiście ważne jest to, żeby pokazywać nowości. Np. w tym roku zadebiutowało tam nowe wyposażenie motocykli, jak np. elektroniczny wyświetlacz w modelu GS, a także nowe schematy malowania i ekskluzywnie wykonane akcesoria do najdroższych motocykli, które w przypadku bawarskiego producenta przypominają jachty.

Zobacz również: Goodyear - konferencja

Oprócz nowości, silna reprezentacja klasyków. Kluby z krajów europejskich, a także np. z USA przyjeżdżają, aby spotkać się i wymienić doświadczenia ze swoimi kolegami z całego świata. Wystawiają się tam warsztaty zajmujące się renowacją lub przerabianiem motocykli, produkcją akcesoriów i wiele wiele innych.

To drugi element ze składowych udanej imprezy, czyli różnorodność atrakcji. Od niesamowitej beczki śmierci, w której jeżdżą faceci stylem bycia przypominający cyrkowców sprzed 100 lat. Dodatkowo używają oni sprzętów pamiętających początki XX wieku i robią nimi niesamowity hałas. Przy okazji ich występu okazało się, że niezależnie od wieku, płci i wszystkiego, co różni ludzi, wszystkim zapiera dech w piersiach jazda w kółko po wewnętrznej ścianie ogromnej beczki. Polecam wszystkim.

Oprócz tego, jazdy testowe, drifting, stunt motocyklowy, trial, bawarska kuchnia i oczywiście każdy może liczyć na kufel schłodzonego piwa — tak w dużym uproszczeniu wygląda plan dnia uczestnika tej imprezy.

Na koniec ostatni element charakterystyczny to niemiecki porządek. Chodzi o to, że poczynając od trzymania się rozpiski, po rozmieszczenie kolejnych namiotów i budynków, aż po zapewnienie odpowiedniej liczby punktów gastronomicznych. Wszystko działa maksymalnie intuicyjnie i łatwo. Tak, żeby nie martwić się niczym, oprócz pogody. Ta przypomniała o swoich możliwościach przejściową burzą w dzień i rzęsistymi opadami nocą, ale jak tylko wsiadaliśmy na motocykle, była piękna pogoda.

Jeśli miałbym krótko podsumować i ocenić tę imprezę, to podkreślę, że nie jest tylko dla właścicieli motocykli BMW. Gościnnie traktuje się tu wszystkich motocyklistów. Wszyscy są dla siebie uprzejmi, bo każdy przyjechał spędzić miło czas i poznać nowych ludzi.

Wracając do motocykli, to sprzęty BMW to element kultury Bawarii. Nie są może zbyt urodziwe, ale świetnie radzą sobie ze stawianymi przed nimi zadaniami. Przez kilka dekad produkcji motocykli, wokół nich stworzyła się zupełnie oddzielna gałąź przemysłu. Należą do niej niezależni producenci gadżetów, warsztaty, producenci ubrań, firmy organizujące szkolenia, wyjazdy i ekspedycje itp. Do tego mają one ogromy wpływ na rozwój dalszej i bliższej turystyki.

Szkoda, że w Polsce zaprzestano produkowania rodzimych motocykli, ponieważ być może nie były one zbyt wyszukane, ale były nasze i do tej pory na pewno znalazłby się ktoś, kto potrafiłby zorganizować podobną imprezę w Polsce. Tylko, że zapewne brakowałoby na niej alpejskiego klimatu, dobrych dróg i niemieckiego porządku.

Na koniec dodam, że jeśli ktoś chciałby spróbować bawarskiej golonki i kawałka przepysznego apfelstrudel (strudel z jabłkami), to kolejne BMW Motorrad Days już za rok. Jeśli to zbyt mała zachęta, to dodam, że warto się wybrać dla samej beczki śmierci i loterii, w której można wygrać nowy motocykl.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Aktualności:

Milion kilometrów w Volkswagenie Polo Terenówka rozbiła mu auto. Po wypadku kupił identycznego starego mercedesa "Bestia" po raz kolejny pojawi się na polskich ulicach Chiński Lynk & Co O1 na europejskich ulicach Skoda szybsza niż Porsche, ale z zewnątrz tego nie widać Audi Sport: SUV spod znaku RS ważniejszy od samochodów sportowych Jon Olsson znów przesadził – George the Rolls Autopilot w nowym Nissanie Leaf to żadna nowość Autonomiczny Ford Fusion w akcji. Do 2025 roku pojawi się w salonach Czy kierowcy są oszukiwani w sprawie opon? Sprawdzi to UOKiK Aktualna mapa fotoradarów w Polsce Toyota przegrała w Le Mans przez pozdrowienie od innego kierowcy Polacy remontują i wzmacniają silniki w najdroższych klasykach Jakie wnętrza lubią Polacy? Dramatyczny i nieprzewidywalny wyścig w Le Mans Auto staje w płomieniach – jak nie pogorszyć sytuacji? Infiniti Q60 Project Black S może trafić do produkcji seryjnej Nowy Mercedes Klasy A: wszystko co wiemy o nowej generacji Porsche 911 GT2 RS zaprezentowane na E3 wraz z grą Forza Motorsport 7 Technika nowego Audi A8: instalacja 48 V i dwa rozruszniki Citroën zakończył produkcję zawieszeń hydropneumatycznych Polacy zbudowali wyścigową Toyotę GT86 Ferrari F40 z małym przebiegiem trafi na aukcję Ciekawostka z ogłoszenia: Polski Żuk Camper – wyprodukowano ich tylko 17 sztuk

Popularne w tym tygodniu:

Milion kilometrów w Volkswagenie Polo Polacy przekonują się do francuskich samochodów. Ile są warte według Niemców? 6h Nürburgring (2017) - Porsche triumfuje w kolejnej rundzie WEC Alpejskie miasteczko podbite przez motocyklistów - BMW Motorrad Days 2017 Świat wyścigów długodystansowych oczami Porsche