Używane, popularne SUV-y premium. Który z nich jest najlepszy?

Prezentujemy pięć modeli kilkuletnich SUV-ów klasy premium, które są na rynku wtórnym najpopularniejsze i najchętniej kupowane. Jako nowe kosztowały 200 tys. zł i więcej. Obecnie można kupić je cztery czy pięć razy taniej. Który z nich jest najlepszy? Którego polecamy osobom o konkretnych wymaganiach?

Ten artykuł ma 5 stron:

Audi Q7 [2005–2015]

  • Ceny rynkowe: 40 000 – 200 000 zł
  • Ceny Audi Q7 3.0 TDI z rocznika 2010: 80 000 – 120 000 zł
  • Samochód dla: osób szukających wygody i przestronności w luksusowo-terenowym wydaniu

Audi zaprezentowało swój model najpóźniej w całym koncernie Volkswagena. Trzy lata wcześniej na rynku pojawiły się już Volkswagen Touareg oraz jego sportowy krewniak Porsche Cayenne. Audi jest więc konstrukcją najnowszą, ale i produkowaną najdłużej. Świetnie przyjął się zarówno w Stanach Zjednoczonych jak i w Europie.

Q7 to przede wszystkim ogromny, wygodny pojazd do przemierzania długich dystansów, mogący z powodzeniem pełnić funkcję rodzinnego minivana. To jeden z największych pojazdów w swojej klasie, dostępnych na rynku europejskim. Ma ponad 5 metrów długości. Rozmiary, które sprawiają kłopoty w mieście generują dużą przestrzeń, również w bagażniku o pojemności 775 litrów. Tak jak miejsca w kabinie, również i wyposażenia nie powinno wam brakować.

Kupując ten model szybko zauważycie, że znaczną większość ofert stanowią wersje wysokoprężne – rozsądne na Starym Kontynencie. Najpopularniejszym motorem jest 3.0 TDI o mocy 204, 233, 240 lub 245 KM. To w miarę dobra jednostka, ale wymagająca starannej opieki serwisowej i uwagi. Jej głównymi bolączkami są rozciąganie łańcucha rozrządu i awarie klap sterujących długością kanałów dolotowych. Mimo iż naprawy mogą sięgać kilku tysięcy złotych, to właśnie ten motor polecamy.

Pod względem trwałości zawieszenia, Audi Q7 jest jak typowe… Audi. Aluminiowe wahacze niespecjalnie znoszą nasze drogi, a skomplikowana konstrukcja pociąga za sobą spore wydatki. O wymianie samych sworzni czy tulei raczej nie ma co myśleć. Kosztowne w naprawach jest też zawieszenie pneumatyczne (opcja), choć w praktyce okazuje się, że niewiele droższe niż standardowe w autach tej klasy.

Zobacz również: BMW X6 M50d - start z launch control

Trwały i bardzo skuteczny jest napęd na cztery koła z centralnym mechanizmem różnicowym, ale automatyczne skrzynie biegów sprawiają czasami kłopoty. Nie ma co liczyć na manualne – teoretycznie istnieją, w praktyce nikt ich nie kupował. Nadwozie nie rdzewieje, a niektóre jego elementy (maska, błotniki, tylna klapa) są wykonane z aluminium, więc nie wszystko da się sprawdzić czujnikiem lakieru.

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Samochody używane:

Sportowe wersje zwykłych samochodów mogą być pułapką Jaki samochód wybrać na początek przygody z offroadem? [cz.2] Kupujemy klasyka: Daewoo-FSO Polonez Caro/Atu Plus [1997-2002] Najbardziej niedoceniane samochody, czyli okazje rynku wtórnego Używane Citroën C1, Peugeot 107, Toyota Aygo [2005-2014] – porady i opinie Jaki samochód wybrać na początek przygody z offroadem? [cz.1] Używane Subaru Legacy IV BL/BP [2003-2009] - poradnik kupującego Używany Jaguar X-Type [2001-2010] – poradnik kupującego Japońskie samochody klasy średniej za mniej niż 10 000 zł Najmniej kłopotliwe SUV-y i samochody 4x4 Używany Nissan Note [2006-2013] – poradnik kupującego Używany Peugeot 3008 [2009-2016] - poradnik kupującego Jak sprawdzić czy używane auto jest bezwypadkowe? Używana Mazda 2 DE [2007-2015] – poradnik kupującego Używany Ford Puma [1997-2001] – poradnik kupującego Używana Kia Sportage III [2010-2015] - poradnik kupującego Używany Opel Astra II [1998-2009] - poradnik kupującego Kupujemy klasyka: BMW M5 E39 [1999-2003] Używana Honda CR-V 2,0 [1995-2001] – SUV na każdą kieszeń Używany Fiat Seicento [1998-2010] - czy warto go jeszcze kupić? Niepolecane modele samochodów w markach uznanych za niezawodne Używane Audi A6 C5 allroad quattro [2000-2005] – poradnik kupującego Używane Volkswagen up!, Škoda Citigo i Seat Mii – poradnik kupującego Kupujemy klasyka: BMW 850i [1989-1999]

Popularne w tym tygodniu:

Przejechał ponad 2 mln sto tysięcy kilometrów i się nie poddaje Używany Volkswagen Golf IV - stworzony dla Polaka Używane, popularne SUV-y premium. Który z nich jest najlepszy? Osiem kabrioletów za 10 tys. zł