Elektroniczne zabezpieczenia to bubel – metody kradzieży samochodów są nowocześniejsze

Przeciętny kierowca zabezpiecza swój samochód tak, że zamyka go na standardowy zamek, stawia w garażu lub zakłada blokadę na kierownicę, pedały lub skrzynię biegów. Złodzieje traktują te przeszkody jako elementy, które sprawią, że kradzież auta potrwa kilka sekund dłużej. Tak samo jest z immobiliserami.

Fot. YouTube.com

Doniesienia o tym, że z podziemnych parkingów na osiedlach w dużych miastach ginie kilka nowych aut każdej nocy, to już norma. Sam miałem kilka razy policyjną kontrolę, polegającą na sprawdzeniu, czy mam dowód rejestracyjny na auto, którym aktualnie jeździłem. Złodzieje zawsze o krok wyprzedzają producentów samochodów, którzy wydają się być bezsilni wobec tego zjawiska.

Dwa najpopularniejsze sposoby kradzieży polegają na wywabieniu kierowcy z pojazdu, np. poprzez włożenie plastikowej butelki pomiędzy koło a nadkole. Hałas pojawiający się w czasie jazdy niepokoi kierowcę, który następnie wysiada z auta, żeby to sprawdzić. Jeśli zostawi auto z kluczykiem w stacyjce, to złodziej często wskakuje za kierownicę i odjeżdża.

Drugi sposób, to poradzenie sobie z elektroniką auta. Doskonale zilustrowano to filmem. Wystarczyły około 3 min, żeby pozbawić Toyotę zabezpieczeń i odjechać nią bez ryzyka zlokalizowania samochodu lub odcięcia zapłonu poprzez immobiliser.

Według mnie stosowanie niestandardowych zabezpieczeń, takich jak odporne na zagłuszanie lokalizatory radiowe, albo np. czujna ochrona parkingu, to najskuteczniejsze metody ochrony samochodu przed złodziejami.

Zobacz również: Tylko na Autokult.pl

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Poradniki i mechanika:

Jak używać kierunkowskazów na rondzie? Diesel czy benzyna? Robimy generalny przegląd marek [cz. 1] Obowiązkowe wyposażenie samochodu osobowego Kiedy policjant może zatrzymać dowód rejestracyjny? Kiedy pracownik stacji może odmówić tankowania LPG? Smoła na karoserii i felgach – jak ją usunąć? Dlaczego należy zredukować bieg przed przyspieszeniem Jak się nie rozchorować od klimatyzacji latem? Tabliczki do znaków drogowych (typ T) z opisem Sygnalizacja świetlna z opisem Znaki uzupełniające (typ F) z opisem Co należy sprawdzić w samochodzie przed wyjazdem? Znaki ostrzegawcze (Typ A) z opisem Znaki nakazu (typ C) z opisem Znaki informacyjne (typ D) z opisem Znaki kierunku i miejscowości (Typ E) z opisem Nie jesteśmy uczeni jazdy po autostradach. Jak robić to bezpiecznie? Szybki przegląd techniczny przed wakacyjnym wyjazdem - lista 7 rzeczy do sprawdzenia Oszustwa kierowców i użytkowników samochodów. Czym mogą grozić? Czy mity o LPG są uzasadnione? Mandaty za granicą. Kary są znacznie wyższe niż w Polsce W których krajach zapłacimy za przejazd autostradą (2017) Niebezpieczne zachowania pasażerów - zaciągnięcie ręcznego i łapanie za kierownicę nie są najgorsze Świece żarowe: kiedyś niezbędne zimą, dziś mogą sprawiać kłopoty latem

Popularne w tym tygodniu:

Jak zapobiec wcześniejszemu zużyciu łożysk kół? Ich wymiana kosztuje coraz więcej i jest coraz trudniejsza Kary i mandaty z zagranicy: kiedy nie warto płacić? Standardowy silnik czy dopłata za mocniejszy? Zobacz, jak producenci aut łatwo zarabiają Ile trzeba dopłacić za klimatyzację? W niektórych markach nawet 8000 zł! Uważaj na głębokie kałuże! Łatwo poważnie uszkodzić auto i zapłacić kilka tysięcy złotych za naprawę Ile oleju wlewać do silnika i jak wybrać najlepszy? Jak hamować silnikiem i czy warto to robić?