Jaguar XE SV Project 8 (2017) - premiera

Jaguar XE SV Project 8 (2017) - premiera

Aerodynamika została dopracowana pod kątem wysokich prędkości, a przedni splitter i tylne skrzydło można regulować. Tylne opony mają szerokość 305 mm, zatem konieczne było poszerzenie błotników o 55 mm. Przednich również, ponieważ opony mają tu szerokość 265 mm. Zderzak dba o dobre napełnianie powietrzem silnika V8 o pojemności 5 litrów.
Aerodynamika została dopracowana pod kątem wysokich prędkości, a przedni splitter i tylne skrzydło można regulować. Tylne opony mają szerokość 305 mm, zatem konieczne było poszerzenie błotników o 55 mm. Przednich również, ponieważ opony mają tu szerokość 265 mm. Zderzak dba o dobre napełnianie powietrzem silnika V8 o pojemności 5 litrów.
Marcin Łobodziński
28.06.2017 10:11, aktualizacja: 01.10.2022 19:59

Jaguar XE SV Project 8 rozwija prędkość maksymalną 320 km/h, a pierwsza setka pojawia się na prędkościomierzu po 3,3 s. Ma pod maską 600-konny motor i przez inżynierów jest uznawany za najbardziej dynamiczny i najlepiej zaprojektowany model w historii marki.

Mechaniczne zmiany objęły zawieszenie - zestrojone na nowo i obniżone o 15 mm - oraz węglowo-ceramiczny układ hamulcowy z modelu F-type SVR. W tylnych wahaczach zastosowano uniballe, a łożyska amortyzatorów są ceramiczne.
Mechaniczne zmiany objęły zawieszenie - zestrojone na nowo i obniżone o 15 mm - oraz węglowo-ceramiczny układ hamulcowy z modelu F-type SVR. W tylnych wahaczach zastosowano uniballe, a łożyska amortyzatorów są ceramiczne.
Maksymalny moment obrotowy o wartości 700 Nm trafia na cztery koła poprzez szybki, ośmiobiegowy automat oraz elektronicznie sterowane dyferencjały - centralny i tylny. Tylko przedni mechanizm różnicowy jest całkowicie otwarty. Natomiast tylny wyposażono w chłodnicę oleju.
Maksymalny moment obrotowy o wartości 700 Nm trafia na cztery koła poprzez szybki, ośmiobiegowy automat oraz elektronicznie sterowane dyferencjały - centralny i tylny. Tylko przedni mechanizm różnicowy jest całkowicie otwarty. Natomiast tylny wyposażono w chłodnicę oleju.
Samochód waży 1745 kg. Opcjonalny pakiet Track pozwala obniżyć masę o 12,3 kg poprzez zastosowanie lżejszych foteli kubełkowych. Obejmuje także czteropunktowe pasy bezpieczeństwa i... demontaż tylnej kanapy.
Samochód waży 1745 kg. Opcjonalny pakiet Track pozwala obniżyć masę o 12,3 kg poprzez zastosowanie lżejszych foteli kubełkowych. Obejmuje także czteropunktowe pasy bezpieczeństwa i... demontaż tylnej kanapy.
Każdy z 300 zaplanowanych egzemplarzy powstanie w Centrum Technicznym Jaguar SVO w Coventry. Auta zostaną zbudowane ręcznie.
Każdy z 300 zaplanowanych egzemplarzy powstanie w Centrum Technicznym Jaguar SVO w Coventry. Auta zostaną zbudowane ręcznie.
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (16)