Sportowe wersje zwykłych samochodów mogą być pułapką

Przeglądając rynek samochodów używanych można znaleźć interesujące, sportowe wersje zwykłych modeli, które wcale nie są dużo droższe, a wyglądają lepiej i obiecują emocje. Niestety niektóre z nich to pułapki, które mogą wam zapewnić emocje, ale w warsztacie. Nie twierdzimy, że prezentowane tu modele są złe, ale przestrzegamy przed ich zakupem osoby nieświadome.

Ten artykuł ma 7 stron:

Ford Focus ST170 — kiepski efekt i fatalny stan techniczny

Ford Focus ST170 występował nie tylko w odmianie 3-drzwiowej, ale także 5-drzwiowej oraz kombi.

Ford Focus ST170 był pierwotnie stworzony jako hot hatch do jazdy po krętych drogach. Specyficzna w tym modelu jest skrzynia biegów, przygotowana specjalnie dla niego i… BMW. Ma sześć długich przełożeń – jedyna taka w Focusie I. Szczególnie długie są biegi 1. i 2., co miało pomóc w jeździe po krętych drogach, gdzie najczęściej korzysta się z niskich przełożeń.

Niestety efekt jest taki, że podczas normalnej jazdy 170-konny motor 2.0 daje niedużo lepszą dynamikę niż 130-konny w standardowym Focusie z pięcioma, normalnymi biegami. Co prawda Focus ST jest szybszy od zwykłego, ale po drobnych modyfikacjach — do około 150 KM — ten drugi spokojnie mu dorównuje. Ma też skrzynię biegów, którą można łatwo wymienić lub naprawić, a przekładnia Getrag z ST jest bardzo droga i części zamienne są poza zasięgiem przeciętnego użytkownika.

Obecnie taki samochód można kupić w cenie około 10–12 tys. zł. Większość aut pochodzi ze Szwajcarii i są niestety w fatalnej kondycji. Model ten nie ma i raczej nie będzie miał wartości kolekcjonerskiej, więc jego wyższa cena wynika głównie z wyglądu i faktu, że oferuje lepsze wyposażenie. Jako alternatywę proponujemy po prostu Focusa 2.0 o mocy 130 KM z pancernym silnikiem i dobrą przekładnią 5-biegową, który będzie tańszy w naprawach.

Zobacz również: Ford Mustang GT 5.0 V8 - dźwięk silnika i wydechu

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Samochody używane:

Używany Opel Astra J [2009-2016] - poradnik kupującego Jaki samochód wybrać na początek przygody z offroadem? [cz.2] Kupujemy klasyka: Daewoo-FSO Polonez Caro/Atu Plus [1997-2002] Najbardziej niedoceniane samochody, czyli okazje rynku wtórnego Używane Citroën C1, Peugeot 107, Toyota Aygo [2005-2014] – porady i opinie Jaki samochód wybrać na początek przygody z offroadem? [cz.1] Używane Subaru Legacy IV BL/BP [2003-2009] - poradnik kupującego Używany Jaguar X-Type [2001-2010] – poradnik kupującego Japońskie samochody klasy średniej za mniej niż 10 000 zł Najmniej kłopotliwe SUV-y i samochody 4x4 Używany Nissan Note [2006-2013] – poradnik kupującego Używany Peugeot 3008 [2009-2016] - poradnik kupującego Jak sprawdzić czy używane auto jest bezwypadkowe? Używana Mazda 2 DE [2007-2015] – poradnik kupującego Używany Ford Puma [1997-2001] – poradnik kupującego Używana Kia Sportage III [2010-2015] - poradnik kupującego Używany Opel Astra II [1998-2009] - poradnik kupującego Kupujemy klasyka: BMW M5 E39 [1999-2003] Używana Honda CR-V 2,0 [1995-2001] – SUV na każdą kieszeń Używany Fiat Seicento [1998-2010] - czy warto go jeszcze kupić? Niepolecane modele samochodów w markach uznanych za niezawodne Używane Audi A6 C5 allroad quattro [2000-2005] – poradnik kupującego Używane Volkswagen up!, Škoda Citigo i Seat Mii – poradnik kupującego Kupujemy klasyka: BMW 850i [1989-1999]

Popularne w tym tygodniu:

Samochody z USA - czy można nazwać je gorszymi? Używany Seat Ibiza III [2002-2008]: mały hatchback na różne okazje