Jakie wnętrza lubią Polacy?

Polacy są bardzo praktyczni w kwestii wyboru samochodu. Jak się okazuje, dotyczy to nie tylko konkretnych modeli, ale także ich konfiguracji. Cenimy wygląd jasnej tapicerki, ale chętniej płacimy za ciemną. Co jeszcze można się dowiedzieć o naszych gustach w kwestii wnętrz samochodowych?

Zdecydowanie chętniej wybieramy ciemną tapicerkę

Zdecydowanie chętniej wybieramy ciemną tapicerkę

Z badania przeprowadzonego przez Kantar TNS na zlecenie Renault Polska w ramach projektu " Passion for Design & Innowation" wynika, że zdecydowanie częściej wybieramy ciemną tapicerkę niż jasną. Aż 60 proc. ankietowanych odpowiedziało, że preferuje ciemną, co wydaje się oczywiste – względy praktyczne. Zresztą pytani odpowiedzieli wprost, że najważniejszą cechą wnętrza jest wygoda użytkowania (dla 81 proc.) i praktyczność (76 proc.), rozumiana jako duża liczba schowków oraz pojemny bagażnik. Dopiero na trzecim miejscu znalazła się przestronność (69 proc.).

Przestronność nie jest najważniejszą cechą wnętrza dla Polaków. Jest dopiero na trzecim miejscu.

Kolejne, już mniej ważne cechy, to staranność wykonania i jakość materiałów (65 proc.). Rodzinność (48 proc.), czyli przygotowanie samochodu do przewozu większej liczby pasażerów lub/i dzieci, jest tak samo ceniona jak najnowsze technologie (47 proc.). Te dwie ostatnie cechy najczęściej wymieniały osoby, które uważały same siebie za urodzonych optymistów. To też znak czasu, bo rodziny są coraz mniejsze, stąd też niższa popularność aut typu minivan, a jednocześnie wyższe zainteresowanie techniką.

Najmniej istotne okazały się styl, wysmakowanie czy futurystyczny, nowoczesny design (33 proc.). Jest to ważne głównie dla osób ceniących dokładnie to samo we własnym mieszkaniu lub domu.

To, jaki gust mają Polacy, odzwierciedla również pytanie o najważniejsze aspekty we wnętrzu. 69 proc. zapytanych odpowiedziało, że najważniejsza jest ergonomia, a po 41 proc. wymieniło czytelność i łatwość obsługi, co częściowo wiąże się z ergonomią. Tylko dla 27 proc. ankietowanych ważne jest składanie foteli, a ledwie 8 proc. ceni duże możliwości aranżacji wnętrza.

Czytelność wskaźników jest drugim, najważniejszym aspektem wnętrza po jego ergonomii

Jak lubimy czuć się w samochodzie? To chyba oczywiste, że komfortowo? Tak też zadeklarowało 61 proc. zapytanych, natomiast 56 proc. uważa, że lubi czuć się bezpiecznie. Respondenci mogli wybrać w tym pytaniu po trzy odpowiedzi, a na trzecim miejscu, z wynikiem 33 proc., znalazło się: nowocześnie. Chodzi o nowoczesny design lub technologie. Znów potwierdza się, że przestronność nie jest kluczowa, bo tylko 29 proc. osób powiedziało, że lubi się czuć swobodnie. Podobnie jak wysoka jakość materiałów – 10 proc. chce czuć się prestiżowo.

Co do wspomnianych technologii, coraz bardziej cenimy nowoczesne rozwiązania, ale patrząc na wyniki, wciąż jesteśmy tradycjonalistami. Ze wszystkich funkcji multimedialnych najważniejsza jest dla nas nawigacja (79 proc.), ekran dotykowy (71 proc.) oraz aplikacje ułatwiające jazdę. Tu niełatwo się domyślić, że chodzi o takie, które można bezpośrednio powiązać z nawigacją, a także aplikacje typu Yanosik.

Zobacz również: Tylko na Autokult.pl

Aplikacje i pełna integracja ze smartfonem są dla nas coraz ważniejsze

Nie bez znaczenia jest też pełna integracja ze smartfonem (63 proc.). Wielu osobom służy on niemal do wszystkiego. Współczesny smartfon może pełnić wiele funkcji, za które producenci aut każą sobie słono płacić – nawigacja, ostrzeganie o ruchu drogowym, odtwarzacz muzyki. Zatem pełna integracja z tym urządzeniem jest zdecydowanie ważniejsza niż posiadanie radioodbiornika (29 proc.) oraz odtwarzacza CD (28 proc.).

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Dramatyczny i nieprzewidywalny wyścig w Le Mans Auto staje w płomieniach – jak nie pogorszyć sytuacji? Infiniti Q60 Project Black S może trafić do produkcji seryjnej Nowy Mercedes Klasy A: wszystko co wiemy o nowej generacji Porsche 911 GT2 RS zaprezentowane na E3 wraz z grą Forza Motorsport 7 Technika nowego Audi A8: instalacja 48 V i dwa rozruszniki Citroën zakończył produkcję zawieszeń hydropneumatycznych Polacy zbudowali wyścigową Toyotę GT86 Ferrari F40 z małym przebiegiem trafi na aukcję 598-konne Lamborghini Diablo GTR szuka nowego właściciela Micra kreuje: jak powabne krągłości i wyraziste linie nadwozia zainspirowały słowackiego projektanta do stworzenia okularów przeciwsłonecznych Porsche 911 GT2 o mocy ponad 1000 KM wystawione na sprzedaż Jaguar XE SV Project 8 (2017) - zapowiedź Autobahn Stormer Ciekawostka z ogłoszenia – mały sedan z wielkim silnikiem Volkswagen Golf GTI First Decade – ponad 400-konna hybryda na Worthersee Micra kreuje: niesamowite szezlong i lampa projektu czeskiego artysty, inspirowane sylwetką kompaktowego Nissana UE chce nowego obowiązkowego wyposażenia samochodów ciężarowych Tak umiera legenda. Zaczęła się rozbiórka toru FSO na Żeraniu Floty odwracają się od diesli? Niezupełnie, ale jest trend BMW M2 z sercem M4, które okazało się zbyt mocne Dodge Challenger - ależ to brzmi! Porsche wyprodukowało milion egzemplarzy modelu 911 Tydzień w motorsporcie #23

Popularne w tym tygodniu:

Polacy remontują i wzmacniają silniki w najdroższych klasykach Infiniti Q60 Project Black S może trafić do produkcji seryjnej Auto staje w płomieniach – jak nie pogorszyć sytuacji? Toyota przegrała w Le Mans przez pozdrowienie od innego kierowcy Porsche 911 GT2 RS zaprezentowane na E3 wraz z grą Forza Motorsport 7 Dramatyczny i nieprzewidywalny wyścig w Le Mans Aktualna mapa fotoradarów w Polsce Nowy Mercedes Klasy A: wszystko co wiemy o nowej generacji Jakie wnętrza lubią Polacy?