Kobiety kupują rodzinne samochody

Kobiety kupują rodzinne samochody

Tomasz Budzik
27.05.2017 13:47, aktualizacja: 01.10.2022 20:05

Wizerunek kobiet kupujących jedynie małe samochody i kierujących się tylko ich wyglądem oraz kolorem, jest już mocno nieaktualny. Panie coraz częściej decydują się na większe rodzinne modele i chętnie korzystają z oferty rynku wtórnego.

Panie idą na zakupy

Kupujemy więcej samochodów. Po świetnym pod tym względem roku 2016, rok 2017 również zapowiada się dobrze. Jak wylicza Polski Związek Przemysłu Samochodowego, od stycznia do kwietnia liczba zarejestrowanych nowych samochodów osobowych wzrosła względem porównywalnego okresu roku 2016 o 16,8 proc. Co jednak ciekawe, na rynku wtórnym widać ochłodzenie nastrojów, które zaowocowało spadkiem o 7,4 proc. Wbrew tej tendencji podążają kobiety.

Jak wynika z raportu AAA Auto, panie coraz częściej decydują się na używane samochody rodzinne. W 2016 roku firma zanotowała o 250 proc. więcej takich transakcji z paniami, a w ciągu czterech pierwszych miesięcy 2017 roku nastąpił dalszy wzrost o 46 proc. Jakie modele wybierają panie?

Modele na topie

W 2017 roku, podobnie jak w ciągu dwóch poprzednich lat, gwiazdą jest Ford Focus, który na tle konkurencji może pochwalić się świetnymi własnościami jezdnymi, a w gamie silników ma sprawdzone wysokoprężne jednostki napędowe z koncernu PSA. Na drugim miejscu zestawienia znalazła się Suzuki Grand Vitara. To o tyle ciekawe, że samochód ten charakteryzuje się niespecjalną zwrotnością na asfalcie, a swoje zalety ujawnia dopiero w terenie. Trzecie miejsce zajęła Kia Sportage – typowy SUV do miasta czy na wakacyjne wycieczki.

Na dalszych miejscach rankingu najpopularniejszych rodzinnych modeli wybieranych przez kobiety znalazły się: Toyota RAV4, Skoda Fabia, Mercedes Klasy B, Opel Astra, Opel Meriva, Volkswagen Passat oraz Nissan Qashqai. Szczególnie ciekawy jest spadek pozycji Qashqaia, który w zestawienie za rok 2016 zajął czwartą pozycję.

Damskie kryteria

Komfort jazdy, bezpieczeństwo, przestronny bagażnik i wygoda są bardziej istotnymi kryteriami wyboru samochodu dla Polek niż jego wygląd czy prestiż marki. Prawie wszystkie samochody kupione w 2017 roku przez kobiety w AAA AUTO miały w wyposażeniu poduszki powietrzne (99,6 proc.), ABS (96,5 proc.) oraz elektryczne sterowanie szyb (95,5 proc.). Większość aut miała światła przeciwmgielne (73,8 proc.) oraz uchwyt do montażu fotelika dziecięcego ISOFIX (62,8 proc.). Tylko 24 proc. samochodów kupionych przez Polki w 2017 roku miało klimatyzację.

Najpopularniejszym typem silnika wśród kobiet był benzynowy. 50,8 proc. aut kupionych przez Polki w 2017 roku było wyposażone w silnik tego typu. Dla porównania – w 2015 było to tylko 33 proc. Najczęściej kupowano samochody z silnikiem o pojemności 1,6 16V.

Wśród kobiet można zaobserwować także wzrost zainteresowania autami z automatyczną skrzynią biegów. W2015 roku 19,5 proc. samochodów kupionych przez panie miało automatyczną skrzynię biegów. W 2017 roku jest to już 24,6 proc.

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (9)