DEKRA 2017: najwytrzymalsze starsze i tanie samochody

Choć rok 2017 stoi pod znakiem lekkiego spadku zainteresowania ofertą rynku wtórnego, używane samochody cieszą się ogromnym zainteresowaniem. Swoich nabywców znajdują też starsze egzemplarze, liczące około 20 lat. Niektóre kosztują pięć czy sześć tysięcy złotych i kupowane są jako typowe „woły robocze”, mające pomóc na przykład przy budowie domu. Inne nabywane są przez miłośników youngtimerów, by za jakiś czas stać się perełkami wśród starszych aut. Raport DEKR-y odpowiada nam na pytanie, które z nich najlepiej radzą sobie z upływem czasu.

Naprawa samochodu

Naprawa samochodu (WP.PL)

Ten artykuł ma 13 stron:

Raporty grupy DEKRA powstają wskutek analizy danych otrzymywanych podczas obowiązkowych kontroli stanu pojazdów w Niemczech. By na liście znalazł się dany model, przebadanych musi zostać przynajmniej tysiąc jego egzemplarzy. Dzięki tej zasadzie dane są wiarygodniejsze. W tegorocznej edycji raportu uwzględniono rekordową liczbę modeli — ponad 500.

W dziesiątej edycji raportu uporządkowanego według przebiegu nie były brane pod uwagę niedomagania zawinione przez użytkowników, czyli na przykład zużyte pióra wycieraczek. Wagę miały natomiast usterki podwozia i układu kierowniczego, silnika, karoserii i wnętrza, układu hamulcowego, instalacji elektrycznej, elektroniki i świateł. Podawana jest również ocena ogólna: procent aut bez istotnych niedomagań, a także odsetek egzemplarzy z drobnymi i poważnymi usterkami.

Na kolejnych slajdach przedstawiamy najlepsze modele tanich na rynku wtórnym samochodów w kategorii starszych pojazdów z przebiegiem od 150 do 200 tys. km. Procent aut z usterkami w poszczególnych kategoriach porównany jest z odsetkiem pojazdów z usterkami w całej grupie dla tego przedziału przebiegu.

Zobacz również: Goodyear - konferencja

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Poradniki i mechanika:

Kiedy pracownik stacji może odmówić tankowania LPG? Jak się nie rozchorować od klimatyzacji latem? 6 legalnych sposobów na mandaty Test fotelików ADAC 2017 Co to jest i jak działa hamownia podwoziowa? Zawieszenie pneumatyczne – luksus, wygoda, ale też spore koszty eksploatacyjne Wjazd do lasu – kiedy nie wolno tego robić, jakie czekają cię konsekwencje? 3.0d: flagowy diesel BMW nie jest taki idealny, jak go malują Rozgrzany samochód jest dla dziecka śmiertelną pułapką Samochody kompaktowe z prostymi silnikami benzynowymi Regeneracja części - co warto, a czego nie warto naprawiać? „Na mechanika” - nowy sposób na oszukiwanie kierowców Samochód nowy czy używany? Wszystko zależy od potrzeb Czy można naprawić lampy LED? Sprzedałeś samochód - rozlicz się z urzędem skarbowym Tak łatwo można wpaść w kłopoty finansowe. Wystarczy brak OC Usuwanie filtra DPF – nie ma z tym problemu, ale jest spór 5 zasad, dzięki którym będziesz lepszym kierowcą AdBlue: mocznik do diesla Jak wybrać auto pod montaż instalacji gazowej? Sprawdzenie skuteczności amortyzatorów jest trudne. Dlaczego? W tych miejscach policja najczęściej sprawdza prędkość Czy warto kupić używanego Volkswagena ze skrzynią DSG? 2.0 dCi – Niezły silnik Renault, choć ma kilka wad

Popularne w tym tygodniu:

Twój pasażer trzyma nogi na desce – przeczytaj, a już nigdy mu nie pozwolisz Wyjazd za granicę: co z obowiązkowym wyposażeniem? OC na raty: ile trzeba dopłacić? Sprzedajesz samochód na zagranicznej stronie? Uważaj na oszustów Tradycyjna nawigacja umarła? Jeszcze nie do końca Zatrzymanie prawa jazdy za granicą: co dalej? Rowerzyści nie są bez winy: jakie wykroczenia popełniają najczęściej? Samochody do ślubu - co trzeba wiedzieć przed wynajmem Lista rzeczy, które musisz wiedzieć przed wyjazdem za granicę Jak oszczędzać paliwo z głową? Dacia z fabryczną instalacją gazową. Czy opłaca się kupić? Kiedy pracownik stacji może odmówić tankowania LPG?