Volkswagen Golf GTI First Decade – ponad 400-konna hybryda na Worthersee

Coroczny zlot fanów samochodów Grupy Volkswagen w Worthersee to dla niemieckiego koncernu okazja, aby przygotować najbardziej szalone modele koncepcyjne. Tak powstał tegoroczny Golf GTI First Decade, który dysponuje mocą ponad 400 KM.

Volkswagen Golf GTI First Decade

Volkswagen Golf GTI First Decade (Volkswagen)

Często zadanie stworzenia samochodu na imprezę w Worthersee powierzane jest stażystom i tak też było w tym przypadku. Musieli oni skonstruować coś, co przede wszystkim trafi w gusta fanów tuningu licznie pojawiających na zlocie nad austriackim jeziorem. Dlatego wzięli na warsztat egzemplarz Volkswagena Golfa GTI i postanowili znacząco go wzmocnić, a do tego uczynić bardziej nowoczesnym.

Efekt jest imponujący. Z silnika benzynowego (najpewniej 2,0 TSI) wydobyto 410 KM – jeszcze więcej niż w prototypowym Golfie R400. Co zaskakujące, zachowano napęd z modelu GTI, a to oznacza, że ta ogromna moc przekazywana jest tylko na przednią oś. Jak to się będzie sprawdzać? Trudno powiedzieć, gdyż Golf GTI First Decade jest jedynie samochodem pokazowym.

Jednak na tym nie koniec. 13 młodych inżynierów, którzy przez 9 miesięcy pracowali nad tym projektem, zdecydowało się na użycie technologii hybrydowej. W efekcie elektryczny silnik napędza tylną oś, jednak generuje on jedynie dodatkowe 17 KM. Mimo to twórcy przekonują, że właśnie takie hybrydy, z jedynie niewielkim wspomaganiem elektrycznym, są dużo tańsze i w najbliższych latach zyskają na popularności.

Oczywiście mamy do czynienia z samochodem na Worthersee, a to oznacza, że nie można było zapomnieć o takich szczegółach jak efektowne wzory na nadwoziu i we wnętrzu oraz system audio o mocy 1690 watów. W jego skład wchodzi między innymi subwoofer wkomponowany w felgę i zajmujący miejsce tylnej kanapy.

Zobacz również: Tylko na Autokult.pl

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

Micra kreuje: niesamowite szezlong i lampa projektu czeskiego artysty, inspirowane sylwetką kompaktowego Nissana UE chce nowego obowiązkowego wyposażenia samochodów ciężarowych Tak umiera legenda. Zaczęła się rozbiórka toru FSO na Żeraniu Floty odwracają się od diesli? Niezupełnie, ale jest trend BMW M2 z sercem M4, które okazało się zbyt mocne Dodge Challenger - ależ to brzmi! Porsche wyprodukowało milion egzemplarzy modelu 911 Tydzień w motorsporcie #23 Koniec ze skórami w Bentleyu? Firma stawia na produkty dla wegan Renault Captur po face liftingu - co się zmieniło? Zobacz jak Rosjanie zmodyfikowali Mercedesa GLE Coupé Czy polska policja może używać kolczatki? Nowe BMW Serii 8 zostanie pokazane na konkursie elegancji Micra kreuje: Przemek Gibaszewski zaprojektował kolekcję ubrań inspirowanych nowym modelem Nissana Japoński hatchback o mocy 1000 KM zdominował zawody driftingowe Wideorejestrator Navitel: to urządzenie przyda się w każdym samochodzie Legenda powraca - Hummer H1 znów będzie w sprzedaży Masz te kultowe maszyny Nissana? Nie będziesz się martwił o części Volkswagen nie wprowadzi do produkcji 10-biegowego DSG Piękny Talbot-Lago zostanie sprzedany na aukcji Tydzień w motorsporcie #22 Polski rynek samochodów osobowych – kwiecień 2017 To rozwiązanie Porsche ma zwiększyć bezpieczeństwo kabrioletów Toyota Land Cruiser najszybszym SUV-em świata!

Popularne w tym tygodniu:

Polacy remontują i wzmacniają silniki w najdroższych klasykach Infiniti Q60 Project Black S może trafić do produkcji seryjnej Toyota przegrała w Le Mans przez pozdrowienie od innego kierowcy Auto staje w płomieniach – jak nie pogorszyć sytuacji? Dramatyczny i nieprzewidywalny wyścig w Le Mans Aktualna mapa fotoradarów w Polsce Autonomiczny Ford Fusion w akcji. Do 2025 roku pojawi się w salonach Jakie wnętrza lubią Polacy? Autopilot w nowym Nissanie Leaf to żadna nowość Jon Olsson znów przesadził – George the Rolls