Test fotelików ADAC 2017

Bezpieczeństwo dzieci jest bardzo istotne dla większości rodziców. Podczas podróży samochodem kluczowe znaczenie ma fotelik i jego zamocowanie. To drugie jest kwestią dbałości o szczegóły. Jeśli zaś chodzi o sam fotelik, to wybierając go dla swojego dziecka, warto zaznajomić się z wynikami testów. Od lat prowadzi je niemiecki automobilklub ADAC. Właśnie zaprezentował wyniki najnowszej edycji.

PAP/Wojciech Pacewicz

Ten artykuł ma 2 strony:

Eksperci ADAC tym razem wzięli pod lupę 37 modeli fotelików. Oceniano ich zdolność do absorbowania energii w czasie zderzenia, praktyczność, a także obecność w tapicerce szkodliwych substancji. ADAC sprawdziło produkty aż siedmiu kategorii – w tym coraz popularniejszych wśród rodziców fotelików, które charakteryzują się większą uniwersalnością w zakresie wagi i wieku dziecka, jakie może być w nich przewożone.

Choć perspektywa ograniczenia liczby fotelików potrzebnych dziecku na przestrzeni lat jest kusząca, to niemieccy specjaliści nie polecają tego rozwiązania. Uniwersalne foteliki zwykle oferują gorsze zabezpieczenie młodszym dzieciom. Tymczasem eksperci ADAC zalecają, by do drugiego roku życia przewozić dziecko tyłem do kierunku jazdy. Takich możliwości nie dają zwykle uniwersalne foteliki.

W testach ADAC 50 proc. wyniku stanowi ocena bezpieczeństwa podczas zderzenia, w 40 proc. łatwość obsługi, a w pozostałych 10 proc. — ergonomia. Jeśli fotelik jest wolny od szkodliwych substancji, otrzymuje jedną lub dwie gwiazdki; minus oznacza obecność substancji, które mogą szkodzić dziecku. Ten aspekt testu fotelików nie jest wliczany do ogólnej oceny, która jest tym lepsza, im niższa. Oto wyniki testu fotelików na rok 2017. Zostały one uszeregowane od najlepszych do najgorszych:

Foteliki od 0 do 1 roku życia

Stokke iZi Go Modular: ocena końcowa: 1,8; brak szkodliwych substancji: ++
Stokke iZi Go Modular + iZi Modular i-Size base: 1,9; ++
Bergsteiger Babyschale: 3,4; ++
Joolz iZi Go Modular: 5,5; -
Joolz iZi Go Modular + iZi Modular i-Size base: 5,5; -

Foteliki od 0 do 1,5 roku życia

Cybex Aton 5: ocena końcowa: 1,6; brak szkodliwych substancji: ++
Britax Romer Baby-Safe i-Size+ i-Size Base: 1,7; ++
Cybex Aton 5 + Aton Base 2: 1,7; ++
Britax Romer Baby-Safe i-Size+ i-Size Flex Base: 1,8' ++
GB Idan: 1,8; ++
GB Idan + Base-Fix: 1,8; ++
Nuna Pipa Icon + Pipafix Base: 1,8; +
Britax Romer baby Safe i-Size: 1,9; ++
Cybex Aton 5 + Aton Base 2-fix: 1,9; ++
Nuna Pipa Icon: 2,0; +
Hauck Zero Plus Comfort: 2,7; +

Zobacz również: Systemy ułatwiające jazdę - tempomat

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Poradniki i mechanika:

Kiedy pracownik stacji może odmówić tankowania LPG? Jak się nie rozchorować od klimatyzacji latem? Co to jest i jak działa hamownia podwoziowa? Zawieszenie pneumatyczne – luksus, wygoda, ale też spore koszty eksploatacyjne Wjazd do lasu – kiedy nie wolno tego robić, jakie czekają cię konsekwencje? 3.0d: flagowy diesel BMW nie jest taki idealny, jak go malują Rozgrzany samochód jest dla dziecka śmiertelną pułapką Samochody kompaktowe z prostymi silnikami benzynowymi Regeneracja części - co warto, a czego nie warto naprawiać? „Na mechanika” - nowy sposób na oszukiwanie kierowców Samochód nowy czy używany? Wszystko zależy od potrzeb Czy można naprawić lampy LED? Sprzedałeś samochód - rozlicz się z urzędem skarbowym Tak łatwo można wpaść w kłopoty finansowe. Wystarczy brak OC Usuwanie filtra DPF – nie ma z tym problemu, ale jest spór 5 zasad, dzięki którym będziesz lepszym kierowcą AdBlue: mocznik do diesla Jak wybrać auto pod montaż instalacji gazowej? Sprawdzenie skuteczności amortyzatorów jest trudne. Dlaczego? W tych miejscach policja najczęściej sprawdza prędkość Czy warto kupić używanego Volkswagena ze skrzynią DSG? 2.0 dCi – Niezły silnik Renault, choć ma kilka wad Mandat za brak wiedzy lub pomyłkę? Typowe błędy kierowców Nowy patent w instalacjach LPG przyniesie jeszcze więcej oszczędności

Popularne w tym tygodniu:

Twój pasażer trzyma nogi na desce – przeczytaj, a już nigdy mu nie pozwolisz Wyjazd za granicę: co z obowiązkowym wyposażeniem? OC na raty: ile trzeba dopłacić? Sprzedajesz samochód na zagranicznej stronie? Uważaj na oszustów Tradycyjna nawigacja umarła? Jeszcze nie do końca Zatrzymanie prawa jazdy za granicą: co dalej? Rowerzyści nie są bez winy: jakie wykroczenia popełniają najczęściej? Samochody do ślubu - co trzeba wiedzieć przed wynajmem Lista rzeczy, które musisz wiedzieć przed wyjazdem za granicę Jak oszczędzać paliwo z głową? Dacia z fabryczną instalacją gazową. Czy opłaca się kupić? Kiedy pracownik stacji może odmówić tankowania LPG?