Samochody kompaktowe z prostymi silnikami benzynowymi

Coraz częściej słychać narzekania, że samochody są coraz bardziej skomplikowane, a silniki benzynowe niewiele odbiegają pod tym względem od diesli. Słychać głosy niezadowolenia tych, którzy chcieliby kupić proste auto, bez koła dwumasowego, turbodoładowania i bezpośredniego wtrysku benzyny. Takie, do którego można założyć tanią instalację gazową. Przejrzeliśmy tylko rynek kompaktów i okazuje się, że takich samochodów jest jeszcze całkiem sporo. Nawet najnowsze modele są wyposażone w proste silniki benzynowe. Oto nasze zestawienie.

Ten artykuł ma 9 stron:

Citroën i Peugeot

Gamę kompaktowych modeli Citroëna stanowią trzy samochody oznaczone jako C4, przy czym model C4 nie pasuje do tego zestawienia, ponieważ jest wyposażony wyłącznie w doładowane jednostki benzynowe. Jednak już Citroën C4 Cactus, który teoretycznie jest crossoverem, ale na dobrą sprawę to kompakt, ma bazowy silnik 1.2 PureTech z wielopunktowym wtryskiem i mocą 82 KM. Takie auto kosztuje od 49 990 zł, ale trzeba dopłacić 3200 zł za klimatyzację.

Citroen C-Elysee

Alternatywą dla mało konserwatywnego Cactusa jest dość prosty i tani Citroën C-Elysee z tym samym silnikiem 1.2 PureTech, dostępny za 41 090 zł, ale z klimatyzacją dopiero za 44 990 zł, jest więc sporo tańszy od Cactusa.

Jeżeli potrzebujecie więcej mocy i lubicie silniki z większą pojemnością, macie do wyboru także odmianę 1.6 VTi o mocy 110 KM. Co ciekawe, jest tylko o 1000 zł droższa od 1.2 PureTech - kosztuje 45 990 zł.

Peugeota umieściłem na tej samej stronie nie dlatego, że to siostrzana marka, ale z powodu pokrewieństwa modelu 301 z Citroënem C-Elysee. To są identyczne samochody o nieco odmiennej stylistyce, dostępne z tymi samymi silnikami. Wersja bazowa kosztuje z silnikiem 1.2 od 42 500 zł, ale za klimatyzację trzeba dopłacić 4000 zł. Odmiana 1.6 VTi jest oferowana wyłącznie z klimatyzacją za 54 900 zł.

Zobacz również: Honda Civic - test

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Zobacz więcej artykułów z serii: Silnik

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Poradniki i mechanika:

Regeneracja części - co warto, a czego nie warto naprawiać? „Na mechanika” - nowy sposób na oszukiwanie kierowców Samochód nowy czy używany? Wszystko zależy od potrzeb Czy można naprawić lampy LED? Sprzedałeś samochód - rozlicz się z urzędem skarbowym Tak łatwo można wpaść w kłopoty finansowe. Wystarczy brak OC Usuwanie filtra DPF – nie ma z tym problemu, ale jest spór 5 zasad, dzięki którym będziesz lepszym kierowcą AdBlue: mocznik do diesla Jak wybrać auto pod montaż instalacji gazowej? Sprawdzenie skuteczności amortyzatorów jest trudne. Dlaczego? W tych miejscach policja najczęściej sprawdza prędkość Czy warto kupić używanego Volkswagena ze skrzynią DSG? 2.0 dCi – Niezły silnik Renault, choć ma kilka wad Mandat za brak wiedzy lub pomyłkę? Typowe błędy kierowców Nowy patent w instalacjach LPG przyniesie jeszcze więcej oszczędności Ząbkowanie opon – przyczyny, skutki i zapobieganie Przepisy dotyczące przewożenia ładunków w samochodzie i na nim Jak dobrze ubezpieczyć się od kradzieży samochodu? Przeszukanie samochodu. Co należy wiedzieć? Zatankowanie niewłaściwego paliwa: co robić w razie pomyłki? Zagraniczne przepisy, które mogą zaskoczyć Polaków Hamowanie silnikiem: jak i kiedy to robić? 3.0 V6 CDI – zaawansowany techniczne, mocny, ale dość drogi w eksploatacji silnik Mercedesa

Popularne w tym tygodniu:

Wymieniłeś opony przed zużyciem bieżnika? Może dałeś się nabrać Jakość paliw: kontrole UOKiK w 2017 roku - niektóre stacje to pułapki Bardzo wysokie OC dla młodych kierowców. Jak można je obniżyć? Samochód jak miejski rower – sprawdziliśmy, jak działa wypożyczalnia na minuty Gdzie policja najczęściej sprawdza prędkość? Klimatyzacja psuje się przez zaniedbania Znaki zakazu (typ B) z opisem Tarcze hamulcowe lakierowane metodą UV. Skuteczny sposób na korozję Świece żarowe: kiedyś niezbędne zimą, dziś mogą sprawiać kłopoty latem Zakup auta ze skrzynią DSG: komfort obarczony ryzykiem