Regeneracja części - co warto, a czego nie warto naprawiać?

Części samochodowe poddawano regeneracji znacznie wcześniej,niż pojawiły się hurtownie motoryzacyjne i producenci zamienników. Proces znany od lat pozwala obniżyć koszty napraw, ale także tworzy odrębny sektor w branży motoryzacyjnej. To wciąż popularny sposób naprawy całych podzespołów. Które można regenerować, a których nie warto?

fot. Opel

Ten artykuł ma 5 stron:

Co to jest regeneracja?

Zdaniem wielu regeneracji można poddać niemal każdy podzespół samochodu, który da się rozebrać. Są też tacy, którzy za nic mają brak możliwości rozbiórki części. Rynek nie śpi. Jeżeli coś jest zbyt drogie, prędzej czy później znajdzie się tańszy sposób. Obecnie regeneruje się elementy, których jeszcze kilka lat temu nikt nie był w stanie regenerować.

Dobrym przykładem są koła dwumasowe czy hydrokinetyczne konwertery do automatycznych skrzyń biegów. Rynek wymusza także produkcję podzespołów do regeneracji, co pokazał przykład układów wtryskowych firmy Denso. Przyjrzyjmy się poszczególnym częściom i odpowiedzmy na pytanie: które z nich warto regenerować, a które lepiej wymienić na nowe lub używane?

Co to jest regeneracja części?

To przywrócenie podzespołu lub części do stanu fabrycznego poprzez wymianę elementów, które tej wymianie podlegają i są dostępne. Regeneracja to także odpowiednia obróbka części – szczególnie metalowych – która przywraca im fabryczne kształty i rozmiary. Od tego sposobu regeneracji już się powoli odchodzi.

Używane części, których nie możesz zamontować w swoim aucie

Części używane to dla jednych ostateczność, a dla innych norma. Są kierowcy, którzy kupują wszystko co najtańsze, ale poszukiwania części…

Zobacz również: Jak prawidłowo przewozić dzieci w samochodzie?

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Zobacz więcej artykułów z serii: Poradniki eksploatacyjne

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Poradniki i mechanika:

„Na mechanika” - nowy sposób na oszukiwanie kierowców Samochód nowy czy używany? Wszystko zależy od potrzeb Czy można naprawić lampy LED? Sprzedałeś samochód - rozlicz się z urzędem skarbowym Tak łatwo można wpaść w kłopoty finansowe. Wystarczy brak OC Usuwanie filtra DPF – nie ma z tym problemu, ale jest spór 5 zasad, dzięki którym będziesz lepszym kierowcą AdBlue: mocznik do diesla Jak wybrać auto pod montaż instalacji gazowej? Sprawdzenie skuteczności amortyzatorów jest trudne. Dlaczego? W tych miejscach policja najczęściej sprawdza prędkość Czy warto kupić używanego Volkswagena ze skrzynią DSG? 2.0 dCi – Niezły silnik Renault, choć ma kilka wad Mandat za brak wiedzy lub pomyłkę? Typowe błędy kierowców Nowy patent w instalacjach LPG przyniesie jeszcze więcej oszczędności Ząbkowanie opon – przyczyny, skutki i zapobieganie Przepisy dotyczące przewożenia ładunków w samochodzie i na nim Jak dobrze ubezpieczyć się od kradzieży samochodu? Przeszukanie samochodu. Co należy wiedzieć? Zatankowanie niewłaściwego paliwa: co robić w razie pomyłki? Zagraniczne przepisy, które mogą zaskoczyć Polaków Hamowanie silnikiem: jak i kiedy to robić? 3.0 V6 CDI – zaawansowany techniczne, mocny, ale dość drogi w eksploatacji silnik Mercedesa Alergik w samochodzie

Popularne w tym tygodniu:

Wymieniłeś opony przed zużyciem bieżnika? Może dałeś się nabrać Jakość paliw: kontrole UOKiK w 2017 roku - niektóre stacje to pułapki Bardzo wysokie OC dla młodych kierowców. Jak można je obniżyć? Samochód jak miejski rower – sprawdziliśmy, jak działa wypożyczalnia na minuty Gdzie policja najczęściej sprawdza prędkość? Znaki zakazu (typ B) z opisem Niebezpieczne zachowania pasażerów - zaciągnięcie ręcznego i łapanie za kierownicę nie są najgorsze Czy kierowcy są oszukiwani w sprawie opon? Sprawdzi to UOKiK Tarcze hamulcowe lakierowane metodą UV. Skuteczny sposób na korozję Świece żarowe: kiedyś niezbędne zimą, dziś mogą sprawiać kłopoty latem Zakup auta ze skrzynią DSG: komfort obarczony ryzykiem W których krajach zapłacimy za przejazd autostradą (2017)