Najbardziej niedoceniane samochody, czyli okazje rynku wtórnego

Czy można kupić dobry, używany samochód za rozsądną cenę? Okazuje się, że tak. Wystarczy wybrać jeden z tych modeli, na których ciąży niesprawiedliwy sąd dużej części zmotoryzowanych.

Warsztat samochodowy

Warsztat samochodowy (PAP/Grzegorz Michałowski)

Ten artykuł ma 5 stron:

Świat samochodów do pewnego stopnia rządzi się obiegowymi opiniami na temat poszczególnych modeli. Takie klisze sprawiają, że niektóre udane auta w salonach nie mogą liczyć na popularność tak dużą, jak inne, o ugruntowanej pozycji. Z punktu widzenia nabywcy samochodu używanego tworzy to ciekawe okazje zakupu dobrego samochodu za rozsądną cenę.

Dziś przyjrzymy się pięciu modelom, które dobrze wypadają w rankingach ADAC, DEKR-y i Warranty Direct, a są obciążone niepochlebnymi sądami części kierowców. Nasz wybór jest całkowicie subiektywny.

Citroen C4

Citroen C4

Ten model kojarzony jest przede wszystkim z rajdowymi sukcesami Sebastiena Loeba. Druga generacja modelu C4 to niezwykle rzadki widok na polskich drogach. Samochód produkowany jest od 2010 roku, a pod jego maskę trafiały dopracowane jednostki wysokoprężne – 1,6 l (92 KM lub 112 KM) i 2,0 l (150 KM) oraz ciekawe benzynowe silniki 1,4 VTi (95 KM) i 1,6 VTi (120 KM) oraz 1,6 THP (156 KM). Ten ostatni w swojej kategorii jest wielokrotnym tryumfatorem konkursu na europejski silnik roku, ale na początku produkcji przejawiał liczne i kłopotliwe choroby wieku dziecięcego.

W najnowszym rankingu DEKR-y wśród modeli kompaktowych mających przebieg od 50 do 100 tys. km Citroen C4 miał tylko 7,7 proc. istotnych niedomagań. To lepiej niż Opel Astra J i nieco gorzej niż Volkswagen Golf VII generacji.

Zobacz również: Tylko na Autokult.pl

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Samochody używane:

Używany Opel Astra J [2009-2016] - poradnik kupującego Jaki samochód wybrać na początek przygody z offroadem? [cz.2] Kupujemy klasyka: Daewoo-FSO Polonez Caro/Atu Plus [1997-2002] Używane Citroën C1, Peugeot 107, Toyota Aygo [2005-2014] – porady i opinie Jaki samochód wybrać na początek przygody z offroadem? [cz.1] Używane Subaru Legacy IV BL/BP [2003-2009] - poradnik kupującego Używany Jaguar X-Type [2001-2010] – poradnik kupującego Japońskie samochody klasy średniej za mniej niż 10 000 zł Najmniej kłopotliwe SUV-y i samochody 4x4 Używany Nissan Note [2006-2013] – poradnik kupującego Używany Peugeot 3008 [2009-2016] - poradnik kupującego Jak sprawdzić czy używane auto jest bezwypadkowe? Używana Mazda 2 DE [2007-2015] – poradnik kupującego Używany Ford Puma [1997-2001] – poradnik kupującego Używana Kia Sportage III [2010-2015] - poradnik kupującego Używany Opel Astra II [1998-2009] - poradnik kupującego Kupujemy klasyka: BMW M5 E39 [1999-2003] Używana Honda CR-V 2,0 [1995-2001] – SUV na każdą kieszeń Używany Fiat Seicento [1998-2010] - czy warto go jeszcze kupić? Niepolecane modele samochodów w markach uznanych za niezawodne Używane Audi A6 C5 allroad quattro [2000-2005] – poradnik kupującego Używane Volkswagen up!, Škoda Citigo i Seat Mii – poradnik kupującego Kupujemy klasyka: BMW 850i [1989-1999] Używane Porsche, ale nie 911 - przegląd rynku sportowych modeli

Popularne w tym tygodniu:

Samochody z USA - czy można nazwać je gorszymi? Używany Seat Ibiza III [2002-2008]: mały hatchback na różne okazje Auto używane dla czytelnika: specyficzne potrzeby i minivan do 25 tys. zł