Volvo rozpoczyna produkcję nowego XC60 w 90. rocznicę powstania marki

Volvo rozpoczęło w Goeteborgu produkcję nowego XC60. Druga generacja popularnego SUV-a zaczęła wyjeżdżać z fabryki równo 90 lat po tym, jak szwedzka marka wyprodukowała swój pierwszy samochód.

Volvo

14 kwietnia 1927 roku powstał pierwszy produkcyjny egzemplarz Volvo OV4. Początkująca firma nie miała łatwego startu i powstało zaledwie 275 sztuk tego modelu. Jednak otworzył on przed Volvo drogę do rozwoju i popularności.

Skoro o popularności mowa, to SUV XC60 jest niekwestionowanym bestsellerem szwedzkiej marki. Model ten znalazł już 966 000 nabywców i nawet po kilku latach produkcji cały czas jego wyniki sprzedaży pozostawały na wysokim poziomie (prawie 30 proc. całej sprzedaży marki). W Polsce w 2016 r. Volvo sprzedało 3202 sztuki XC60, co czyniło ten samochód najpopularniejszym modelem klasy premium w Polsce.

Nic dziwnego, że Volvo wybrało taką specjalną datę na uruchomienie produkcji swojego najważniejszego modelu.

Oznacza to, że przed nową odsłoną szwedzkiego SUV-a jest nie lada wyzwanie. Model ten całymi garściami czerpie z większej serii 90 – zarówno od strony stylistycznej, jak i technologicznej. Przede wszystkim Volvo chwali się dalej rozwijanymi elektronicznymi systemami bezpieczeństwa, która są kolejnymi krokami do stworzenia autonomicznego samochodu.

"I cóż, że ze Szwecji?" - spojrzenie na nowe Volvo XC60 w wigilię jego polskiej premiery

Kiedy pojawia się ekskluzywna możliwość przyjrzenia się najnowszemu Volvo XC60 tuż przed jego oficjalną premierą, nie należy się zastanawiać….

– Przez 90 lat w naszej marce działo się bardzo wiele, rozwijaliśmy się, jednak najbardziej ekscytujące będzie najbliższych 10 lat do czasu setnych urodzin. Będziemy skupiać się na technologii autonomicznych aut, elektryfikacji i connectivity – powiedział Hakan Samuelsson, CEO Volvo Car Group.

Zobacz również: Tylko na Autokult.pl

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Aktualności:

DEKRA 2017: samochody w dobrym stanie z przebiegiem 100-150 tys. km LaFerrari, McLaren P1 i Porsche 918 Spyder: "święta trójca" supersamochodów na jednej aukcji Łada Niva obchodzi 40. urodziny i nadal ma się dobrze Sportowy Jaguar z silnikiem 2.0 pokazuje różnice pomiędzy USA i Europą Dodge Challenger SRT Demon – najszybszy produkcyjny samochód świata Genialne koncepty Jeepa w siedmiu odsłonach Nowy Mercedes SL 500 i historia, w którą trudno uwierzyć Tydzień w motorsporcie #18 Mercedes-Benz 680 S Torpedo-Sport Avant-Garde Saoutchik (1928) wystawiony na sprzedaż DEKRA 2017: najbardziej kłopotliwe samochody z przebiegiem 50-100 tys. km Współczesna technologia w ciele klasycznego Mini - nowe dzieło Davida Browna Polska aukcja klasyków już wkrótce - jakie pojazdy pójdą pod młotek? Polski rynek samochodów osobowych – marzec 2017 Nie ma drugiego takiego Ferrari - teraz możesz je kupić Mercedes rezygnuje z programu rozwoju napędów wodorowych Mazda MX-5 RF zdobyła nagrodę za design Budują obwodnicę Radomia, niszcząc okoliczne drogi Tydzień w motorsporcie #17 Toyota wydłuży program WEC do 2019 roku! Wyjątkowy Mustang z numerem 00002 trafi na aukcję Wołga może powrócić na rynek w zaskakującej formie Christian von Koenigsegg pokazał jak skonfigurowałby swoją Regerę Tydzień w motorsporcie #16 Drobna kolizja nie musi się zakończyć mandatem

Popularne w tym tygodniu:

Vision Mercedes-Maybach 6 Cabriolet to powrót do przeszłości. Najpiękniejszy samochód roku To już koniec Vipera. Ralph Gilles żegna się z samochodem Takiego przebiegu w żadnym porsche jeszcze nie było. Kanadyjczyk pobił rekord Porsche ma kupić kierowcom okulary przeciwsłoneczne. Zaskakujący wyrok sądu Toyota Supra jednak bez manuala? Na to wygląda "Jedzie z nami Basia". Gratulacje, tylko co z tego? Budowa wyścigówki na finiszu. Polak spełnia swoje marzenie z dzieciństwa Jak wygląda rozpakowanie Bugatti Chirona? Zaglądamy za kulisy Vision Mercedes-Maybach 6 Cabriolet na oficjalnym filmie, czyli piękno w ruchu Tak mogłaby wyglądać nowa Alfa Romeo Giulietta. Ale nie będzie Do widzenia, Californio. Ferrari pokazało Portofino Cupra będzie osobną marką? Seat już zastrzegł logo