DEKRA 2017: samochody w dobrym stanie z przebiegiem 100-150 tys. km

Zdecydowana większość zmotoryzowanych może sobie pozwolić jedynie na zakup samochodu używanego. Dla nich niezwykle ważne jest to, jak dany model znosi upływ czasu. Oto samochody, które po przejechaniu do150 tys. km w badaniach DEKR-y wypadły najlepiej.

mechanik

mechanik (Fotolia/Puhhha)

Ten artykuł ma 2 strony:

Starsze, ale solidne

Dziś prezentujemy te, które — w opinii  naszych zachodnich sąsiadów — są w najlepszym stanie mimo upływu lat i przejechanych kilometrów. Skupiamy się na modelach wypadających najlepiej po pokonaniu od 100 do 150 tys. km, ponieważ to przedział szczególnie interesujący dla tych, którzy myślą o zakupie pojazdu z drugiej ręki. Samochody o takim przebiegu straciły już znaczną część swojej pierwotnej wartości, a odpowiednio serwisowane mogą jeszcze przez kilka lat służyć bez generowania znacznych kłopotów.

Spośród wielu parametrów opisywanych przez DEKRA jako punkt odniesienia przyjmiemy procent egzemplarzy z poważnymi usterkami. Jak wiadomo, w przypadku kilkuletniego auta nie należy się spodziewać całkowitej bezawaryjności, a największym utrapieniem nabywcy używanego pojazdu są nieprzewidziane, poważne wydatki, wiążące się z naprawą ważnych elementów.

Raporty grupy DEKRA są wynikiem analizy danych otrzymywanych podczas obowiązkowych kontroli stanu pojazdów w Niemczech. By na liście znalazł się dany model, przebadanych musi zostać przynajmniej tysiąc jego egzemplarzy. Dzięki tej zasadzie dane są wiarygodniejsze. W tegorocznej edycji raportu uwzględniono rekordową liczbę modeli — ponad 500. Przedstawiamy najlepsze w poszczególnych segmentach. Oprócz ich nazw podajemy też odsetek z poważnymi usterkami.

Zobacz również: Goodyear - konferencja

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Samochody używane:

Jaki samochód wybrać na początek przygody z offroadem? [cz.2] Używane Citroën C1, Peugeot 107, Toyota Aygo [2005-2014] – porady i opinie Jaki samochód wybrać na początek przygody z offroadem? [cz.1] Używane Subaru Legacy IV BL/BP [2003-2009] - poradnik kupującego DEKRA 2017: najbardziej kłopotliwe samochody z przebiegiem 50-100 tys. km Używany Jaguar X-Type [2001-2010] – poradnik kupującego Japońskie samochody klasy średniej za mniej niż 10 000 zł Najmniej kłopotliwe SUV-y i samochody 4x4 Używany Nissan Note [2006-2013] – poradnik kupującego Używany Peugeot 3008 [2009-2016] - poradnik kupującego Jak sprawdzić czy używane auto jest bezwypadkowe? Używana Mazda 2 DE [2007-2015] – poradnik kupującego Wojskowa Toyota Mega Cruiser na sprzedaż Używany Ford Puma [1997-2001] – poradnik kupującego Używana Kia Sportage III [2010-2015] - poradnik kupującego Używany Opel Astra II [1998-2009] - poradnik kupującego Kupujemy klasyka: BMW M5 E39 [1999-2003] Używana Honda CR-V 2,0 [1995-2001] – SUV na każdą kieszeń Używany Fiat Seicento [1998-2010] - czy warto go jeszcze kupić? Niepolecane modele samochodów w markach uznanych za niezawodne Używane Audi A6 C5 allroad quattro [2000-2005] – poradnik kupującego Używane Volkswagen up!, Škoda Citigo i Seat Mii – poradnik kupującego Kupujemy klasyka: BMW 850i [1989-1999] Używane Porsche, ale nie 911 - przegląd rynku sportowych modeli