Jaki samochód wybrać na początek przygody z offroadem? [cz.1]

Ten artykuł ma 4 strony:

Nissan Patrol GR Y60 – najbardziej uniwersalny

Nissan Patrol, zwłaszcza generacja Y60 w wersji GR to bodaj najbardziej wszechstronny samochód terenowy świata. Dlaczego? Może służyć do wszystkiego i zawsze spisze się przynajmniej dobrze. Jest stosunkowo tani w zakupie i utrzymaniu. Przyzwoity egzemplarz kupicie za 15 000–20 000 zł. Naprawy nie sprawiają problemów, modyfikacje także, ponieważ rynek akcesoriów jest ogromny, a do tego samochód jest niebywale wytrzymały i całkiem niezawodny.

Czy ma jakieś wady? Owszem, nawet konstrukcyjne. Najpopularniejszy silnik Diesla 2.8 łatwo się przegrzewa, a jeżeli Patrol ma pod maską coś innego, może kosztować nawet dwa razy więcej. Auto jest też duże i ciężkie na tle wielu konkurentów, więc motor jest mocno obciążony, a pomimo świetnych właściwości terenowych można łatwo utknąć. Wówczas trudno jest wydostać się z opresji. To w zasadzie tyle wad.

Patrol GR jest wygodny do jazdy w każdych warunkach, na szosie budzi respekt, a w terenie spisuje się znakomicie. Jego największą zaletą jest wytrzymałość konstrukcji, zwłaszcza układu napędowego, zatem można stosować duże koła z agresywnymi oponami. Dwa sztywne mosty dają kapitalne wykrzyżowanie osi, ale pamiętajcie, że długą odmianę pięciodrzwiową łatwo zawiesić.

Kolejna zaleta Patrola to niska awaryjność i wysoka odporność na zaniedbania, co nie dotyczy tylko silnika. Pojazd ten sprawdził się w krajach trzeciego świata jako bezobsługowy w dosłownym znaczeniu tego słowa. W miarę zadbany wymaga tylko regularnych przeglądów i niezbyt częstych napraw po terenowych wojażach, ponieważ trudno coś uszkodzić.

Nissan Patrol GR (Y60) - niezniszczalny [używana terenówka]

Choć o terenówkach mówimy Jeep, w Polsce jedną z najbardziej uznanych jest Nissan Patrol. Zwłaszcza odmiana GR zyskała sobie miano jednej z…

Nissan Patrol jako legenda offroadu jest niesamowicie podatny na modyfikacje. Nie tylko za sprawą bogatego rynku akcesoriów, ale także ze względu na ramową konstrukcję i wytrzymałość mechanizmów. Kupując seryjne auto macie doskonałą bazę, a potem już tylko od was zależy, do czego ma służyć — od jazdy po szosie, poprzez dalekie wyprawy, a na ekstremalnym wykorzystaniu w trudnym terenie kończąc. No i jeszcze jedno – jest tańszy i wygodniejszy od Toyoty Land Cruiser oraz bardziej wytrzymały od Land Rovera Discovery. Gdyby nie pochodzenie i silnik, byłby nawet lepszą wyprawówką.

Zobacz również: Micra kreuje: jak nowy model Nissana zainspirował węgierskich projektantów do stworzenia lampy Pendant

  • Najlepiej kupić: Na co dzień wersję długą, do jazdy w trudnym terenie krótką. Warto poszukać zadbanych egzemplarzy z silnikami innymi niż 2.8 TD, ale przestrzegamy — są potwornie drogie.
  • Tego unikaj: samochodów z daleko posuniętymi modyfikacjami, które wycenia się podobnie jak auta nieprzerobione.

Plusy:

  • Wyjątkowa wszechstronność i podatność na modyfikacje
  • Bardzo wytrzymała konstrukcja podzespołów
  • Niska awaryjność
  • Świetne właściwości terenowe
  • Niska utrata wartości
  • Bardzo dobry dostęp do części zamiennych i akcesoriów

Minusy:

  • Podatny na przegrzanie silnik 2.8 TD, który jest obciążony przez…
  • …duże rozmiary i masę, więc łatwo Patrola zakopać

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Samochody używane:

Używane Citroën C1, Peugeot 107, Toyota Aygo [2005-2014] – porady i opinie Używane Subaru Legacy IV BL/BP [2003-2009] - poradnik kupującego DEKRA 2017: najbardziej kłopotliwe samochody z przebiegiem 50-100 tys. km Używany Jaguar X-Type [2001-2010] – poradnik kupującego Japońskie samochody klasy średniej za mniej niż 10 000 zł Najmniej kłopotliwe SUV-y i samochody 4x4 Używany Nissan Note [2006-2013] – poradnik kupującego Używany Peugeot 3008 [2009-2016] - poradnik kupującego Jak sprawdzić czy używane auto jest bezwypadkowe? Używana Mazda 2 DE [2007-2015] – poradnik kupującego Wojskowa Toyota Mega Cruiser na sprzedaż Używany Ford Puma [1997-2001] – poradnik kupującego Używana Kia Sportage III [2010-2015] - poradnik kupującego Używany Opel Astra II [1998-2009] - poradnik kupującego Kupujemy klasyka: BMW M5 E39 [1999-2003] Używana Honda CR-V 2,0 [1995-2001] – SUV na każdą kieszeń Używany Fiat Seicento [1998-2010] - czy warto go jeszcze kupić? Niepolecane modele samochodów w markach uznanych za niezawodne Używane Audi A6 C5 allroad quattro [2000-2005] – poradnik kupującego Używane Volkswagen up!, Škoda Citigo i Seat Mii – poradnik kupującego Kupujemy klasyka: BMW 850i [1989-1999] Używane Porsche, ale nie 911 - przegląd rynku sportowych modeli Używana Škoda Octavia II [2004-2013] z silnikiem MPI, FSI, TSI – poradnik kupującego Przegląd rynku klasycznych aut z bloku wschodniego – poradnik kupującego [cz.2]

Popularne w tym tygodniu:

Kobiety kupują rodzinne samochody