Jaki samochód wybrać na początek przygody z offroadem? [cz.1]

Ten artykuł ma 4 strony:

Land Rover Discovery – idealny dla podróżników

To prawdopodobnie najlepszy Land Rover jaki kiedykolwiek powstał. Nieśmiertelna maszyna, która przetrwa wszystko, można ją naprawić w każdym kraju na świecie, a w podróży jest jak członek rodziny. Decydując się na Discovery, nabywacie auto o możliwościach terenowych Defendera ale nie wyrzekacie się resztek komfortu. Można nim objechać świat, w przeciwieństwie do każdego modelu wyprodukowanego po nim.

Może to lekka przesada, bo Land Rover Discovery nie jest niezawodny jak Toyota Land Cruiser, ale pod względem trwałości jest numerem jeden marki. Wypróbowany w ultra trudnym Camel Trophy udowodnił, że można stworzyć auto wytrzymujące naprawdę wiele bez poważnych modyfikacji. W dalekich podróżach, zwłaszcza tych offroadowych, to nieocenione. Nawet gdy pojawi się usterka, zawsze da się tak poskładać Discovery, by pojechał dalej.

Wielką zaletą samochodu jest dobrze rozwinięta sieć serwisów niezależnych, ogromny rynek akcesoriów, duża podatność na modyfikacje i prostota konstrukcji. Silniki Diesla trudno w jakikolwiek sposób popsuć, a w razie konieczności pojadą na najgorszym paliwie. Układ napędowy nie jest już tak wytrzymały, ale zniesie wiele, jeżeli nie założycie ogromnych kół.

Na szosie Discovery jest w miarę ekonomiczny – 8–11 l/100 km – i komfortowy, a w trudnych warunkach pomaga stały napęd obu osi. Wygodę jazdy poprawia bogate wyposażenie – automat, elektryka i klimatyzacja to coś, co trudno znaleźć w Nissanach czy Toyotach z tego okresu. W terenie Land Rover czyni cuda. Jest dość lekki, ma sprawne zawieszenie oraz napęd.

Wrogiem tego modelu jest korozja i zaniedbania. Samochód nie wymaga wiele, a i tak na rynku jest dużo samochodów w fatalnym stanie. Takie, o których warto myśleć kosztują od 8000–10 000 zł, a najładniejsze bez modyfikacji najwyżej 25 000 zł.

Land Rover Discovery I to samochód stworzony do wypraw. Są lepsze od niego auta w terenie, na szosie, a także bardziej wszechstronne i z całą pewnością bardziej niezawodne. Jednak gdy trzeba jechać daleko od domu, od serwisu, od cywilizacji, to można liczyć tylko na dwa modele – Land Rovera Discovery i Toyotę Land Cruiser J7. Tyle tylko, że brytyjskie auto kupicie za dwa razy mniejsze pieniądze.

Zobacz również: Dlaczego SUV-y i crossovery mają problem z pokonaniem prostej górki?

  • Najlepiej kupić: zadbany egzemplarz za około 20–25 tys. zł z kabiną pięciodrzwiową i silnikiem Diesla
  • Tego unikaj: mocno skorodowanych egzemplarzy i paliwożernych silników benzynowych V8, które przy znakomitych dieslach mogą mieć jedynie charakter kolekcjonerski

Plusy:

  • Bardzo solidna i prosta konstrukcja
  • Wysoka niezawodność – rzadko nie nadaje się do jazdy
  • Podatność na modyfikacje
  • Wytrzymałe i oszczędne silniki Diesla
  • Sprawne w każdych warunkach zawieszenie i napęd
  • Można go naprawić w każdej części świata
  • Niska utrata wartości zadbanych egzemplarzy
  • Często bogate wyposażenie

Minusy:

  • Modyfikacje muszą być robione z głową i sporo kosztują
  • Słabe osiągi silników Diesla
  • Podatność na korozję i wiele drobnych usterek, które nie mają wpływu na mobilność lub łatwo je usunąć w warunkach polowych

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Samochody używane:

Używany Opel Astra J [2009-2016] - poradnik kupującego Używane Citroën C1, Peugeot 107, Toyota Aygo [2005-2014] – porady i opinie Używane Subaru Legacy IV BL/BP [2003-2009] - poradnik kupującego Używany Jaguar X-Type [2001-2010] – poradnik kupującego Japońskie samochody klasy średniej za mniej niż 10 000 zł Najmniej kłopotliwe SUV-y i samochody 4x4 Używany Nissan Note [2006-2013] – poradnik kupującego Używany Peugeot 3008 [2009-2016] - poradnik kupującego Jak sprawdzić czy używane auto jest bezwypadkowe? Używana Mazda 2 DE [2007-2015] – poradnik kupującego Używany Ford Puma [1997-2001] – poradnik kupującego Używana Kia Sportage III [2010-2015] - poradnik kupującego Używany Opel Astra II [1998-2009] - poradnik kupującego Kupujemy klasyka: BMW M5 E39 [1999-2003] Używana Honda CR-V 2,0 [1995-2001] – SUV na każdą kieszeń Używany Fiat Seicento [1998-2010] - czy warto go jeszcze kupić? Niepolecane modele samochodów w markach uznanych za niezawodne Używane Audi A6 C5 allroad quattro [2000-2005] – poradnik kupującego Używane Volkswagen up!, Škoda Citigo i Seat Mii – poradnik kupującego Kupujemy klasyka: BMW 850i [1989-1999] Używane Porsche, ale nie 911 - przegląd rynku sportowych modeli Używana Škoda Octavia II [2004-2013] z silnikiem MPI, FSI, TSI – poradnik kupującego Przegląd rynku klasycznych aut z bloku wschodniego – poradnik kupującego [cz.2] Używane Audi 80 B4 [1991-1996] - poradnik kupującego

Popularne w tym tygodniu:

Samochody z USA - czy można nazwać je gorszymi? Używany Seat Ibiza III [2002-2008]: mały hatchback na różne okazje Auto używane dla czytelnika: specyficzne potrzeby i minivan do 25 tys. zł