Jaki samochód wybrać na początek przygody z offroadem? [cz.1]

„Najlepsza terenówka na początek”, „Jakie auto terenowe kupić na start?” – takie tematy na forach internetowych poświęconych samochodom terenowym często zadają początkujący, którzy myślą poważnie o rozpoczęciu przygody z offroadem. Odpowiedzi zwykle są wymijające, niejednoznaczne lub w ogóle ich nie ma. Postaraliśmy się przygotować dla was kilka podpowiedzi i propozycji.

Ten artykuł ma 4 strony:

Wszechstronne auto terenowe na początek przygody z offroadem

Na samym początku zaznaczamy, że z tego artykułu nie dowiecie się, który samochód terenowy jest najlepszy. Nie ma tego jedynego. Możecie się jednak dowiedzieć, który będzie najlepszy dla was i będzie pasował do waszych specyficznych potrzeb. Trzeba bowiem pamiętać, że samochody terenowe, przynajmniej kilkanaście lat temu były bardzo różne, a producenci prześcigali się w pomysłach. Zatem wybór był i nadal jest ogromny.

Priorytety są tak różne jak terenówki. Osoby o niedużym budżecie powinny zwrócić uwagę na samochody nie tylko tanie w zakupie, ale także w naprawach. Niestety jazda po bezdrożach bardzo często kończy się awariami, a nierzadko nawet uszkodzeniem niektórych podzespołów. Musicie mieć świadomość tego, że zakup auta to przy kilkuletniej przygodzie z offroadem jedynie kilkanaście procent wszystkich wydatków.

Dlatego też skupiliśmy się głównie na tanich propozycjach, abyście nie utopili dużych pieniędzy w błocie stwierdzając na koniec, że to nie dla was. Lepiej wyjść z takim przekonaniem bez bankructwa. Osoby zaczynające przygodę z offroadem nie powinny od razu kupować drogiego sprzętu, a także na starcie dużo inwestować w modyfikacje.

Nie każdy jednak musi od razu katować auto w błocie i uczestniczyć w rajdach. Można wybrać tzw. złoty środek, czyli samochód, który będzie służył na co dzień i do okazjonalnych wypadów, nawet w trudniejszy teren. Tym samym wystarczy jeden pojazd w rodzinie, który po weekendzie trzeba będzie solidnie wyczyścić.

Takie samochody opisaliśmy dla was dziś. Można nimi dojeżdżać do pracy, wybrać się na wakacje, a także uczestniczyć w okazjonalnych jazdach terenowych, zlotach, czy też wyjechać na wyprawę z innymi miłośnikami offroadu. W drugiej części materiału poznacie samochody, które uważamy za najlepsze w klasie prawdziwych terenówek, już nie tak wszechstronnych i nie bardzo nadających się do czegoś innego niż taplanie w błocie.

Zobacz również: Jeep Renegade (2015) Limited 2.0 Multijet AWD - test samochodu

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Samochody używane:

Używane Citroën C1, Peugeot 107, Toyota Aygo [2005-2014] – porady i opinie Używane Subaru Legacy IV BL/BP [2003-2009] - poradnik kupującego Używany Jaguar X-Type [2001-2010] – poradnik kupującego Japońskie samochody klasy średniej za mniej niż 10 000 zł Najmniej kłopotliwe SUV-y i samochody 4x4 Używany Nissan Note [2006-2013] – poradnik kupującego Używany Peugeot 3008 [2009-2016] - poradnik kupującego Jak sprawdzić czy używane auto jest bezwypadkowe? Używana Mazda 2 DE [2007-2015] – poradnik kupującego Używany Ford Puma [1997-2001] – poradnik kupującego Używana Kia Sportage III [2010-2015] - poradnik kupującego Używany Opel Astra II [1998-2009] - poradnik kupującego Kupujemy klasyka: BMW M5 E39 [1999-2003] Używana Honda CR-V 2,0 [1995-2001] – SUV na każdą kieszeń Używany Fiat Seicento [1998-2010] - czy warto go jeszcze kupić? Niepolecane modele samochodów w markach uznanych za niezawodne Używane Audi A6 C5 allroad quattro [2000-2005] – poradnik kupującego Używane Volkswagen up!, Škoda Citigo i Seat Mii – poradnik kupującego Kupujemy klasyka: BMW 850i [1989-1999] Używane Porsche, ale nie 911 - przegląd rynku sportowych modeli Używana Škoda Octavia II [2004-2013] z silnikiem MPI, FSI, TSI – poradnik kupującego Przegląd rynku klasycznych aut z bloku wschodniego – poradnik kupującego [cz.2] Używane Audi 80 B4 [1991-1996] - poradnik kupującego Kupujemy klasyka: Mitsubishi 3000 GT [1990-2001]

Popularne w tym tygodniu:

Przejechał ponad 2 mln sto tysięcy kilometrów i się nie poddaje Używany Volkswagen Golf IV - stworzony dla Polaka Wygrały plebiscyt Car Of The Year. Sprawdziliśmy, jak sprawują się po latach J.D. Power: samochody, które sprawiają najmniej kłopotów Osiem kabrioletów za 10 tys. zł