Japońskie samochody klasy średniej za mniej niż 10 000 zł

Ten artykuł ma 4 strony:

Najtańsze w eksploatacji są…

… zdecydowanie Honda Accord i Toyota Avensis. Mają oszczędne silniki benzynowe, a Toyota także bardzo dobre diesle. Niezależnie od wyboru silnika możemy liczyć na trwałe zawieszenia i układy napędowe oraz doskonały dostęp do tanich części zamiennych. Ze względu na dużą popularność tych modeli łatwo także kupić tanie podzespoły używane.

Wnętrze Mazdy 626

To jest główny problem Mazdy i spory Nissana. Obie marki nie są w Polsce szczególnie popularne, a zatem dostęp do zamienników nie jest tak dobry. Szczególnie do Mazdy może być problem ze znalezieniem mniej typowych elementów. Wystarczy odwiedzić przykładowy serwis internetowy z częściami, by się przekonać, że niekiedy trudno nawet o sprzęgło czy tylny wahacz. Nie można także liczyć na duży wybór używanych części.

Nieco lepiej jest z Nissanem, ale też nie idealnie. Nawet jeżeli Primerę kupicie w bardzo dobrym stanie wizualnym, może się szybko okazać, że trzeba ją dość często naprawiać. W Mazdzie jeżeli nikt niczego nie robił, to nie dlatego, że się nie psuła, lecz dlatego, że było zbyt drogo.

Przykładowe ceny części zamiennych — nieoryginalnych
Nazwa części Cena części

Honda Accord 2.0

(147 KM)

Mazda 626 2.0

(136 KM)

Nissan Primera 2.0

(130 KM)

Toyota Avensis 2.0

(128 KM)

Napęd rozrządu silnika

pasek

180 zł

pasek

400 zł

łańcuch

800 zł

pasek

200 zł

Sprzęgło kompletne 800 zł 570 zł 400 zł 400 zł
Pompa wody 110 zł 105 zł 120 zł 110 zł
Amortyzator przedni 330 zł 180 zł 185 zł 260 zł
Amortyzator tylny 330 zł 200 zł 185 zł 310 zł
Górny wahacz zawieszenia przedniego 180 zł ---

150 zł

---
Dolny wahacz zawieszenia przedniego 200 zł 280 zł 250 zł 220 zł
Tarcze i klocki hamulcowe przednie 450 zł 320 zł 360 zł 340 zł
Tarcze i klocki hamulcowe tylne 340 zł 280 zł 300 zł 320 zł
Ceny części zamiennych mają charakter orientacyjny i dotyczą dobrej jakości zamienników. Dla lepszego porównania wybraliśmy zamienniki tej samej firmy jeżeli było to możliwe. 

Najdroższe i najlepsze

Honda i Toyota mają jeszcze jeden atut – jest ich na rynku najwięcej, więc najłatwiej o znalezienie odpowiadającego wam egzemplarza. Jeśli chodzi o Avensisa, przeważają diesle. Najdroższe egzemplarze kosztują nawet 13–15 tys. zł, a ceny zaczynają się od około 3000 zł. Realna wartość takiego samochodu to nie więcej niż 10 000 zł.

Wnętrze Toyoty Avensis

Podobne ceny znajdziemy w ogłoszeniach sprzedaży accordów. Najdroższe auta osiągają ceny 15 tys. zł, ale to zdecydowanie przesada i wynik tego, że właściciele mają o nich bardzo dobre zdanie. Jednak warto zapłacić za naprawdę świetnie utrzymane auto około 10 000 zł. Tym bardziej, że już teraz można stwierdzić, iż Accord VI jest samochodem trwalszym i lepiej wykonanym od następcy VII. To samo dotyczy Toyoty Avensis i Avensis II.

Zobacz również: Mazda MX-5 (ND) - jak składa się dach?

Mazdy nie są już tak drogie, co wynika z niskiej popularności i kiepskiego stanu technicznego niemal wszystkich egzemplarzy. Najwyższe ceny dochodzą do 8000 zł, a najtańsze auta kosztują od 1500 zł. Bardzo podobną sytuację mamy z nissanami, ale tu łatwiej o nieźle wyglądające i sprawne technicznie auto. Tak czy inaczej rynkowo Mazda i Nissan przegrywają z Hondą i Toyotą, choć są nieco tańsze.

Dlatego nasz wybór to Accord lub Avensis, a który z tych modeli będzie lepszy, to już kwestia gustu. Honda zapewnia lepsze osiągi i wyższy komfort, natomiast Toyota niższe koszty eksploatacji. Szukając benzyniaka stawiamy na Hondę, natomiast Toyota oferuje porządne diesle i nadwozie kombi. Łatwiej kupić zadbane samochody, nie ma problemu z dostępem do części zamiennych, a naprawy nie sprawiają mechanikom większych problemów. To nasi faworyci.

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Zobacz więcej artykułów z serii: Samochód używany - poradnik kupującego

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Samochody używane:

Używany Opel Astra J [2009-2016] - poradnik kupującego Używane Citroën C1, Peugeot 107, Toyota Aygo [2005-2014] – porady i opinie Najmniej kłopotliwe SUV-y i samochody 4x4 Używany Nissan Note [2006-2013] – poradnik kupującego Używany Peugeot 3008 [2009-2016] - poradnik kupującego Jak sprawdzić czy używane auto jest bezwypadkowe? Używana Mazda 2 DE [2007-2015] – poradnik kupującego Używany Ford Puma [1997-2001] – poradnik kupującego Używana Kia Sportage III [2010-2015] - poradnik kupującego Używany Opel Astra II [1998-2009] - poradnik kupującego Kupujemy klasyka: BMW M5 E39 [1999-2003] Używana Honda CR-V 2,0 [1995-2001] – SUV na każdą kieszeń Używany Fiat Seicento [1998-2010] - czy warto go jeszcze kupić? Niepolecane modele samochodów w markach uznanych za niezawodne Używane Audi A6 C5 allroad quattro [2000-2005] – poradnik kupującego Używane Volkswagen up!, Škoda Citigo i Seat Mii – poradnik kupującego Kupujemy klasyka: BMW 850i [1989-1999] Używane Porsche, ale nie 911 - przegląd rynku sportowych modeli Używana Škoda Octavia II [2004-2013] z silnikiem MPI, FSI, TSI – poradnik kupującego Przegląd rynku klasycznych aut z bloku wschodniego – poradnik kupującego [cz.2] Używane Audi 80 B4 [1991-1996] - poradnik kupującego Kupujemy klasyka: Mitsubishi 3000 GT [1990-2001] Używany Mercedes-Benz Klasy S W140 [1991-1998] - poradnik kupującego Używany Volkswagen Golf VI/5K [2008-2013] - poradnik kupującego

Popularne w tym tygodniu:

Samochody z USA - czy można nazwać je gorszymi? Używany Seat Ibiza III [2002-2008]: mały hatchback na różne okazje Auto używane dla czytelnika: specyficzne potrzeby i minivan do 25 tys. zł