Japońskie samochody klasy średniej za mniej niż 10 000 zł

Ten artykuł ma 4 strony:

Zawieszenia Hondy i Toyoty górą

Najbardziej zaawansowany układ ma Honda, dlatego też prowadzi się najpewniej. Z przodu zastosowano kolumny resorujące wsparte na dwóch wahaczach. Nieduży, górny czasami wymaga wymiany, ale nie jest drogi. W dolnej części wymienia się w praktyce głównie sworzeń. Z tyłu jedyne co się zużywa to łączniki stabilizatorów. Problemem wielu Accordów jest natomiast zużyta przekładnia kierownicza i wibracje kół podczas hamowania, a nawet podczas jazdy z prędkościami około 100 km/h i więcej.

Wnętrze Hondy Acord Type R

Nissan poszedł tą samą drogą co Honda, z przodu stosując podwójne wahacze, a z tyłu wielowahacz, ale w kombi zdecydowano się na nietypową oś Scotta-Russela. Prowadzenie samochodu nie budzi zastrzeżeń, jednak trwałość układu już tak. Szczególnie przedniego zawieszenia. Ponadto trudno kupić części do tylnej osi w sklepach z zamiennikami, a niestety nie są tak trwałe jak w Hondzie.

Jak jest w Mazdzie i Toyocie? W obu modelach z przodu zainstalowano kolumny MacPhersona, a z tyłu konstrukcje niezależne. W Mazdzie są to dwa wahacze, a w Toyocie wielowahacz, który prowadzi auto tak dobrze jak w Hondzie. Obie konstrukcje są bardzo trwałe i wymienia się głównie sworznie lub łączniki stabilizatorów. Inna sprawa, że do Mazdy trudniej o części i są one droższe. Będą kosztowały najwięcej z całej czwórki.

Problemem, który dotyka każde z tych aut, jest zużycie przekładni kierowniczej, łożysk kół oraz elementów układu hamulcowego, który bardzo często wymaga regeneracji zacisków i nierzadko nawet wymiany przewodów. Wszystkiemu winna jest niedbałość i korozja.

Korozja to ich wspólny wróg

Wszystkie wymienione auta borykają się z korozją. Trudno tu wskazać najlepsze i najgorsze, ponieważ praktycznie wszystko zależy od dbałości. Dobrze utrzymane Hondy nie rdzewieją na zewnątrz, ale w środku już tak. Najgroźniejsza jest korozja przedniej ramy pomocniczej – prawie w każdym egzemplarzu. Na szczęście da się ją wymienić, ale trzeba się posiłkować częściami używanymi, a tych jest i będzie coraz mniej.

Wnętrze Nissana Primery

W Nissanie koroduje głównie nadwozie i to bardzo mocno. Są egzemplarze, które już trudno ratować. Problemem jest też rdza na podwoziu i zawieszeniu. Różnie bywa z Mazdami, a trzeba przyznać, że większość z nich to auta powypadkowe. Tu jest najbardziej nierówno – od samochodów mocno skorodowanych po ładnie utrzymane. Toyota też z trudem opiera się korozji, ale auta bezwypadkowe trzymają się nieźle.

Zobacz również: Nissan X-Trail DIG-T 160 Tekna - test

Podstawą jest zakup egzemplarza, który nie przecieka, a w każdym jest to problem. Warto pojechać po prostu na myjnię i to sprawdzić. Dobrze jest też dokładnie zajrzeć pod uszczelki – tam znajdziecie nierzadko bardzo niepokojące rzeczy.

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Zobacz więcej artykułów z serii: Samochód używany - poradnik kupującego

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Samochody używane:

Używane Citroën C1, Peugeot 107, Toyota Aygo [2005-2014] – porady i opinie Najmniej kłopotliwe SUV-y i samochody 4x4 Używany Nissan Note [2006-2013] – poradnik kupującego Używany Peugeot 3008 [2009-2016] - poradnik kupującego Jak sprawdzić czy używane auto jest bezwypadkowe? Używana Mazda 2 DE [2007-2015] – poradnik kupującego Wojskowa Toyota Mega Cruiser na sprzedaż Używany Ford Puma [1997-2001] – poradnik kupującego Używana Kia Sportage III [2010-2015] - poradnik kupującego Używany Opel Astra II [1998-2009] - poradnik kupującego Kupujemy klasyka: BMW M5 E39 [1999-2003] Używana Honda CR-V 2,0 [1995-2001] – SUV na każdą kieszeń Używany Fiat Seicento [1998-2010] - czy warto go jeszcze kupić? Niepolecane modele samochodów w markach uznanych za niezawodne Używane Audi A6 C5 allroad quattro [2000-2005] – poradnik kupującego Używane Volkswagen up!, Škoda Citigo i Seat Mii – poradnik kupującego Kupujemy klasyka: BMW 850i [1989-1999] Używane Porsche, ale nie 911 - przegląd rynku sportowych modeli Używana Škoda Octavia II [2004-2013] z silnikiem MPI, FSI, TSI – poradnik kupującego Przegląd rynku klasycznych aut z bloku wschodniego – poradnik kupującego [cz.2] Używane Audi 80 B4 [1991-1996] - poradnik kupującego Kupujemy klasyka: Mitsubishi 3000 GT [1990-2001] Używany Mercedes-Benz Klasy S W140 [1991-1998] - poradnik kupującego Używany Volkswagen Golf VI/5K [2008-2013] - poradnik kupującego

Popularne w tym tygodniu:

Najbardziej niedoceniane samochody, czyli okazje rynku wtórnego Kupujemy klasyka: Daewoo-FSO Polonez Caro/Atu Plus [1997-2002] Najbezpieczniejsze używane samochody 2017 roku według IIHS Używane Citroën C1, Peugeot 107, Toyota Aygo [2005-2014] – porady i opinie Jaki samochód wybrać na początek przygody z offroadem? [cz.1] Używane Subaru Legacy IV BL/BP [2003-2009] - poradnik kupującego Ile naprawdę palą benzynowe samochody hybrydowe? DEKRA 2017: samochody w dobrym stanie z przebiegiem 100-150 tys. km