Wołga może powrócić na rynek w zaskakującej formie

Legendarna rosyjska Wołga, którą kilka dekad temu straszono polskie dzieci, już niebawem może powrócić na rynek, choć nie w takiej formie jak dotychczas. Z producenta dużych limuzyn i kombi, Wołga przeistoczy się w specjalistę od aut użytkowych.

GAZ

W czasach istnienia ZSRR Wołga tworzyła auta, które na specyficznym, rosyjskim rynku, mogły uchodzić za produkty luksusowe. Duże i wygodne sedany oraz pojemne kombi stanowiły główny nurt marki. Niestety rosyjskie władze, które z upływem lat odcinały dopływ pieniędzy do grupy GAZ, będącej właścicielem Wołgi, przyczyniły się do jej uśmiercenia. Ostatnim modelem okazał się Siber, produkowany na licencji Chryslera Sibling. Produkcję zakończono w 2010 roku.

Dziś, siedem lat później, temat Wołgi powraca. Prezes Russian Machines Corporation, dominującej spółki grupy GAZ, ujawnił ostatnio, że rozważa wskrzeszenie Wołgi, choć w zupełnie innej formie niż dotychczas. Ci, którzy mieli nadzieję na segment premium w rosyjskim wydaniu będą zawiedzeni. Władze widzą tę markę raczej w bardziej pospolitej formie. Zamiast limuzyn Wołga miałaby produkować lekkie samochody dostawcze.

Prezes Russian Machines Corporation, Siegfried Wolf, widzi Wołgę jako alternatywę dla aut pokroju Volkswagena Caddy, czy Peugeota Partnera. Według Wolfa, "Wołga posiada doświadczenie w budowie prostych i solidnych pojazdów, oraz dysponuje niezawodną produkcją". Kluczem do sukcesu miałaby być rozsądnie skalkulowana cena i praktyczny charakter połączony z wysoką jakością produktu.

W teorii pomysł brzmi dobrze. Pytanie tylko, czy klienci, także Ci z Rosji zaufaliby bądź co bądź nowemu graczowi w segmencie aut użytkowych, mając do wyboru sprawdzone konstrukcje europejskich producentów. Ostateczna decyzja póki co nie zapadła, lecz plan wydaje się całkiem realny. Tym bardziej, że Wołga najpewniej pójdzie drogą pozostałych rosyjskich marek i zbuduje auto na licencji innego producenta. Takie rozwiązanie wydaje się szybsze i znacznie tańsze. Na ewentualne konkrety trzeba jednak jeszcze poczekać.

Zobacz również: Tylko na Autokult.pl

Źródło: Vedomosti

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Aktualności:

Christian von Koenigsegg pokazał jak skonfigurowałby swoją Regerę Tydzień w motorsporcie #16 Drobna kolizja nie musi się zakończyć mandatem Zmierzch Coupé i Cabrio? BMW i Mercedes ograniczą ofertę modeli Wynalazca reflektostopu przestrzega przed chińskimi podróbkami WLTP i RDE: cykle badania emisji, które mają odczarować europejską motoryzację Wojskowa Toyota Mega Cruiser na sprzedaż Czy doświadczony kierowca zdałby dziś egzamin na prawo jazdy? Tydzień w motorsporcie #15 Międzynarodowe Targi Poznań Motor Show 2017 – informacje Nowa jakość SsangYonga - zapowiedź SUV-a Y400 Niemiecka prokuratura przeszukała siedzibę Audi Pomóżmy Jackowi! - poparzony mechanik potrzebuje wsparcia Futurystyczny SUV Citroëna zadebiutuje już w przyszłym miesiącu Nowa Mazda CX-5 (2017) - polskie ceny najładniejszego SUV-a na rynku Większa rodzina Aston Martin Lagonda już wkrótce Nowa akcyza na samochody jeszcze nie teraz. A może w ogóle? Wniosek osiedlowego radnego – dość deptania barw narodowych na ulicach Alpine otworzy salon sprzedaży w Polsce Jakie modele samochodów wybierają najchętniej klienci prywatni Opel coraz bardziej premium, dzięki programowi personalizacji Exclusive Tydzień w motorsporcie #14 Radar Iskra-1 uznany za nieskuteczny. Znowu Poznaliśmy ceny - Volkswagen Arteon jest droższy niż Audi A5 Sportback

Popularne w tym tygodniu:

Milion kilometrów w Volkswagenie Polo Nowa Toyota Supra przyłapana na Nurburgringu Polacy przekonują się do francuskich samochodów. Ile są warte według Niemców? 6h Nürburgring (2017) - Porsche triumfuje w kolejnej rundzie WEC Alpejskie miasteczko podbite przez motocyklistów - BMW Motorrad Days 2017 Świat wyścigów długodystansowych oczami Porsche